• Igia

September 2009 del3

Här kommer fortsättningen på bröllopsplanering för september 2009!

Vår gamla tråd finns här:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3176453.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-02 12:52
    Datum:

TesshjärtaFred 5/9
    thildamy 9/9
    MyandErlend 12/9
    gosbruden 12/9
    ElinDLB 12/9
    Igia 19/9
    Rebellen75 19/9
    alltidvi 26/9
    Trudilutt 26/9
    Carolaj83 26/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-02 13:19

CaSan 5/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-03 02:53

miamedknuff 5/9

• Svar på tråden September 2009 del3
  • MyochErlend
    Trudilutt skrev 2009-03-04 17:07:54 följande:
    Här har vi 40 000 som budget, +-10 000. Mina föräldrar vill gärna bidra med endel, så vi får se. Blir det över så lägger vi det på bröllopsresan.Har ni funderat på vart ni ska åka?
    ja för oss blir det nog en weekend till budapest och sen påsken 2010 drar vi till alperna
  • Mirfak

Hej! Tänkte lägga till mig åxå i listan på Septemberbrudar. 19/9 är det dags för oss.

Vi har hittills hunnit med:
    -Brudklänning, bokad och påbörjat avbetalning.
    -Bokat kyrka, ska ringa till den prästen vi vill ha snart åxå.
    -Prel.bokat lokal, vill se den först, men det låter nog som att det kommer att bli den i vilket fall som helst.
    -Valt färgtema (lila, olivgrön/gul och höstfärger)
    -Köpt blommor på prov för brudbukett, får iaf en uppfattning om hur jag kanske vill att den ska se ut ;) (Oranga rosor, mörkblå anemoner och så kängurutass)
    -Kommit på hur inbjudningskorten ska se ut.
    -Gjort en ganska så säkert lista över vilka vi ska bjuda.
    -Beställt skor till mig (hoppas jag får dom snart!)

Jag tror att det är allt. Ska fixa lite mer på fredag, då är jag ledig och har lite tid över, typ. :)

• MyochErlend
    Mirfak skrev 2009-03-04 20:46:08 följande:
    Hej! Tänkte lägga till mig åxå i listan på Septemberbrudar. 19/9 är det dags för oss.Vi har hittills hunnit med:-Brudklänning, bokad och påbörjat avbetalning.-Bokat kyrka, ska ringa till den prästen vi vill ha snart åxå.-Prel.bokat lokal, vill se den först, men det låter nog som att det kommer att bli den i vilket fall som helst.-Valt färgtema (lila, olivgrön/gul och höstfärger)-Köpt blommor på prov för brudbukett, får iaf en uppfattning om hur jag kanske vill att den ska se ut ;) (Oranga rosor, mörkblå anemoner och så kängurutass)-Kommit på hur inbjudningskorten ska se ut. -Gjort en ganska så säkert lista över vilka vi ska bjuda.-Beställt skor till mig (hoppas jag får dom snart!)Jag tror att det är allt. Ska fixa lite mer på fredag, då är jag ledig och har lite tid över, typ. :)
    välkommen :)
    vad ser du fram emot mest med bröllopet ?? Vilket ögonblick ?? :)
  • Mirfak
    MyochErlend skrev 2009-03-04 20:52:28 följande:
    välkommen :)vad ser du fram emot mest med bröllopet ?? Vilket ögonblick ?? :)
    Tack!
    Tja, typ bröllopsnatten. Då är det liksom klart och man kan pusta ut... Det är lite svårt det där. Jag tror jag ser fram emot när man går in i kyrkan åxå. Det måste vara en obeskrivlig känsla. Eller när min pappa (som jag antar) håller tal... Eller när nån av våra kompisar gör det. Äh, jag ser nog fram emot allting!
    Själv då?
  • MyochErlend
    Mirfak skrev 2009-03-04 21:34:01 följande:
    Tack!Tja, typ bröllopsnatten. Då är det liksom klart och man kan pusta ut... Det är lite svårt det där. Jag tror jag ser fram emot när man går in i kyrkan åxå. Det måste vara en obeskrivlig känsla. Eller när min pappa (som jag antar) håller tal... Eller när nån av våra kompisar gör det. Äh, jag ser nog fram emot allting!Själv då?
    *haha*
    ja, det är en svår fråga :)
    Jag tänkte nar vi ser varandra för första gången...den dagen..
    men sen så har jag tänkt våaldigt många andra tillfällen också...
    Så jag får nog bara ta att hålla med dig där :)

Men...var ska ni gifta er ???
    Ska ni ha stort/litet bröllop ??
  • Mirfak

Vi ska gifta oss i Landskyrkan i Skellefteå, det kommer att bli ca 90 pers (tja, beroende då på hur många som kan), så det är ett ganska stort bröllop. Har lagt budgetens tak på 35-40 000 kr, vi har tänkt laga maten själva, då blir det mkt billigare :)

• thildamy

aah såg att du var från skeå... jag /vi är från Kiruna - Älvsbyn fast bor nu i sundsvall...

Mirfak skrev 2009-03-04 21:40:06 följande:
    Vi ska gifta oss i Landskyrkan i Skellefteå, det kommer att bli ca 90 pers (tja, beroende då på hur många som kan), så det är ett ganska stort bröllop. Har lagt budgetens tak på 35-40 000 kr, vi har tänkt laga maten själva, då blir det mkt billigare :)
  • Mirfak
    thildamy skrev 2009-03-04 21:44:40 följande:
    välkommen till tråden!
    Tack, och trevligt att se norrlänningar här :)
  • september2009bröllop

funderade just på om de fanns en ny september tråd

just nu måste vi ta tag i inbjudningarna.. hade tänkt få ut dem till april men känner att de är så svårt att få tid.. den preliminär bokade lokalen måste oxå betalas.. dessutom letar vi hus och måste isf eventuellt dra ner på vissa kostnader.. men de löser sig då..

vilka här har redan fått ut sina inbjudningskort?

Svar på tråden September 2009 del3