• Igia

September 2009 del3

Här kommer fortsättningen på bröllopsplanering för september 2009!

Vår gamla tråd finns här:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3176453.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-02 12:52
    Datum:

TesshjärtaFred 5/9
    thildamy 9/9
    MyandErlend 12/9
    gosbruden 12/9
    ElinDLB 12/9
    Igia 19/9
    Rebellen75 19/9
    alltidvi 26/9
    Trudilutt 26/9
    Carolaj83 26/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-02 13:19

CaSan 5/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-03 02:53

miamedknuff 5/9

• Svar på tråden September 2009 del3
  • carolaj83

Igia - som det ser ut nu behöver vi bara betala km pris för bussen, min m2b är busschaufför så vi lånar en av hans jobb o mutar en av hans kollegor att köra på en ledig dag, skulle gissa på att de blir ca 500:- max...känns skönt eftersom vi gifter oss på landet så inte nån i varje familj måste vara nykter för att köra bil

• september2009bröllop

oj carola ni har de bra ordnat

vi tänkte hyra buss till våra gäster men tror inte de får plats i vår budget längre (dvs om vi får hus) annars så ligger lokalen väldigt långt i från kyrkan andra änden av stan så då får vi försöka pyssla ihop nått med dem som har bil så alla kommer med

• TesshjärtaFred
    kroppcaka skrev 2009-03-05 10:20:27 följande:
    aahhh...vad långt Ni alla har kommit. Nu fick jag lite panik, vi gifter oss den 5/9 och har inte spikat så mycket ännu.+ att nästan inga vet om något ännu.Men kyrka och festlokal är i alla fall bokade Men hur har ni orkat knåpa, boka o planera så mycket så långt i förväg - full av beundran och samtidigt lite häpen. Vi ska börja knåpa med våra inbjudningar snart, har tänkt att få ut dem i slutet av april.Bra tråd förövrigt!
    äsch känn inte så. Alla tar det i sin takt och det är inte alla som har tid att lägga ner allt för mkt tid på bröllopsplaneringen då man har ett liv att hinna med också. Det löser sig.
  • Igia

Vad har ni budgeterat för buss? Vi har budgeterat 10 000 men har fått offert på 3400 och 4400 kr.

september2009bröllop skrev 2009-03-05 13:01:07 följande:
    oj carola ni har de bra ordnat vi tänkte hyra buss till våra gäster men tror inte de får plats i vår budget längre (dvs om vi får hus) annars så ligger lokalen väldigt långt i från kyrkan andra änden av stan så då får vi försöka pyssla ihop nått med dem som har bil så alla kommer med
  • MyochErlend
    kroppcaka skrev 2009-03-05 10:20:27 följande:
    aahhh...vad långt Ni alla har kommit. Nu fick jag lite panik, vi gifter oss den 5/9 och har inte spikat så mycket ännu.+ att nästan inga vet om något ännu.Men kyrka och festlokal är i alla fall bokade Men hur har ni orkat knåpa, boka o planera så mycket så långt i förväg - full av beundran och samtidigt lite häpen. Vi ska börja knåpa med våra inbjudningar snart, har tänkt att få ut dem i slutet av april.Bra tråd förövrigt!
    hej hej..
    du allt går i perioder.. vi började ganska tidigt men under nov-feb stod det i stort sett HELT STILL!!!
    ... ingen panik.. det är mycket man kan ordna på kort tid.. föresten är det ju inte så kort tid.. för dig är det ju exakt ett halvt år kvar idag :)
  • thildamy
    MyochErlend skrev 2009-03-05 09:51:51 följande:
    Min jissses ThildaMy är du redan klar med festhäftet.. ???Så duktig du är :) Vill du dela med oss andra vad du har stoppat in där ?? ;)
    jo det blev klart och vi är nöjda...
    Jag har 4 vita A4 ark ini... så det blir 8 sidor...

Kan maila dig vid intresse

Men så här .. å lite gulliga bilder på vissa sidor
    Framsida Namn och datum (bild finns i galleriet)
    sid 1 Tackar gästerna och info om presentöppning
    sid 2 Meny
    sid 3 Bröllops ABC
    sid 4 Kärleks citat
    sid 5 bröllopsskrock
    sid 6 Ord om kärlek
    sid 7 - 8 Barn om Kärlek
    sista sidan En Dikt

Det var det!!!
  • thildamy

Min klänning kom idag!!!!
    Har inte hunnit hoppa i den ännu

Min dotter kom från dagis idag med magsjuka
    så jag har S T Ä D A T !!

Så nu är alla golv nyskurade så jag kan hoppa in i klänningen och strosa runt här hemma..
    Ska bli så spännande !

• Rebellen75

Nu har jag gått igenom med min kompis Adam hur mina inbjudningskort ska se ut, så han ska göra några förslag åt mig, jippi. Han har jobbat på en reklambyrå förut så han kan sin sak. Hoppas på att se många fina förslag. Ett stort plus är att jag slipper

• MyochErlend
    thildamy skrev 2009-03-05 21:13:20 följande:
    jo det blev klart och vi är nöjda...Jag har 4 vita A4 ark ini... så det blir 8 sidor...Kan maila dig vid intresse Men så här .. å lite gulliga bilder på vissa sidor Framsida Namn och datum (bild finns i galleriet)sid 1 Tackar gästerna och info om presentöppningsid 2 Menysid 3 Bröllops ABCsid 4 Kärleks citatsid 5 bröllopsskrock sid 6 Ord om kärleksid 7 - 8 Barn om Kärleksista sidan En Dikt Det var det!!!
    ja du får väldigt gärna maila om du vill :)

myzinkell@hotmail.com
  • Rebellen75

Vi pratade om att det ska se ut som ett vanligt 40års inbjudningskort på framsidan och sedan när man öppnar kortet kommer man se mer av bröllopstemat. Tror det blir riktigt bra.

Svar på tråden September 2009 del3