Mica o Krille skrev 2009-04-03 19:48:58 följande:
Men oj herregud. Det var så det var här iaf, jag testade att fråga efter en brudbukett först några månader innan SAMMA blommor, och det gick på minst 1500 kr fick jag höra. Några månader senare gick jag tillbaka och frågade efter en festbukett o då skulle det max gå på 800kr, fick den för 580. Jag har fakta och sanning.Jisses...
Har tyvärr varit med om precis samma sak, både vad gäller frisörer, cateringpersonal och florister. Jag har full förståelse för att blommor är en färskvara som ibland måste förbeställas om man har vissa önskemål. Varför frisörer har olika timpeng för bröllopsfrisyr och festfrisyr kan man bara spekulera i. Att kunnigt yrkesfolk ska ha betalt är jag HELT för. Men att ta överpriser och utnyttja oss "petiga brudar" går bort!!
Ringde ett cateringföretag och ville ha prisuppgift om en buffé. Tanten berättade att hon hade en bröllopsbuffé för 300 kr kuvertet. Jaha, då ingick alltså snittar till fördrinken, annars var den identiskt med en buffé för 160 kr. Ska två snittar per person verkligen kosta 140 kr?
När jag beställde vigselring såg den gulliga personalen till att vi fick bra betalt för vårt inlämnade guld, samt att vi bara betalade för stenarna plus arbetskostnaden. En annan affär ville ha dubbelt betalt i arbetskostnad samt att de gav hälften för guldet. det lönar sig att jämföra, med andra ord.