• augustibrud2009

1/8 Nr2

Såg att vår tråd var avstängd och hittade ingen ny, så jag startar upp en nu. Hoppas alla hittar hit så vi kan fortsätta disskutera =)!

Vi som hängde på den gamla tråden är:

augustibrud2009 Vårdsbergs kyrka, Linköping
    Cattis77 - Degeberga kyrka
    Dinnajad- Bjurvattnet utanför Skellefteå
    EhjärtarE - Sörbyakyrkan utnför Luleå
    Ida o Mille
    Hawaiiii-Gamla Gränome Bygdegård, Uppsala
    Holi
    Hoppasbrud2009
    Jenny står brud 090801
    JochD4ever
    Kalin - Kullabygden (ligger vid ängelholm i skåne). Borgerlig vigsel vid havet. Fest på Jonstorps Vandrarhem.
    Lövings
    Misssnartfru, Borgs kyrka, Norrköping
    Majas mamma
    MarianneL Kärna kyrka, GUla Paviljongen Linköping
    mattiasmarie
    Milla84
    Mois81
    Molla81
    Mrs Baom, Sunne kommun, Gräsmarks kyrka:)
    nea00
    Noxire - Örnsköldsviks kyrka
    RhjärtaJ
    RTBW
    Saggezza - Djurö kyrka på Värmdö, Stockholm.
    Sandsjöbröllop
    Sara Payam
    Småland09 - Gamla Hjälmseryds kyrka (djupaste och vackraste småland)
    Solhatten - Lund
    Solros 2009
    SommarNoll9 - Vid en sjö utanför Umeå (borgerlig vigsel)
    Vita Rosen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-11 12:43
    Det här är adressen till den förra tråden, glömde vist lägga in den:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3203411.html

• Svar på tråden 1/8 Nr2
  • Cattis77

Vilken fin vigselceremonin SaraPayam... :D Jag håller också på med vigselprogrammet!!!

Nu töser är det 40 dagar tills vi gifter oss....ajajajaj va tiden går snabbt!!!

• Vita Rosen

Vi håller på att pussla med bordplaceringen. Man vill ju att ingen ska känna sig obekväm. Men det är så skönt att det man gör nu gör man på riktigt om ni förstår vad jag menar.

• SommarNoll9
    Cattis77 skrev 2009-06-23 07:03:50 följande:
    Nu töser är det 40 dagar tills vi gifter oss....ajajajaj va tiden går snabbt!!!
    Ja nu är det nära!! Känns som att man har en del kvar att fixa, men när jag tänker efter är det inte så mycket. Sambon håller på att fippla med festprogrammet på kvällarna och så ska placeringskorten göras, men det är mest bara lite klipp och klistra, går rätt fort. Musiken ska spelas via dator och låtlistan pusslar sambon ihop på ett par kvällar. Det jag ska fixa närmast är dekorationer till borden, göra 8 pajer och handla alkoholen. Men det känns överkomligt eftersom jag har semester från och med måndag. Utöver detta ska det såklart inhandlas alkoholfritt, snacks samt ingredienser till förrätten. Men det kan man ju spara till dagarna innan bara.
  • SaraPayam
    Cattis77 skrev 2009-06-23 07:03:50 följande:
    Vilken fin vigselceremonin SaraPayam... :D Jag håller också på med vigselprogrammet!!! Nu töser är det 40 dagar tills vi gifter oss....ajajajaj va tiden går snabbt!!!
    Tack, nu har vi ändrat lite på det, så det ser inte riktigt likadant ut. Men vi känner oss så nöjda
    Visst går det fort, det är ju helt galet. Går gjorde jag 2 förslag till hur framsidan till festprogrammet ska se ut, så nu är även det bestämt Så idag ska jag ner på stan & köpa allt material
    Bordsplaceringen gjorde vi i lördags, det va ett riktigt pyssel, det tog typ 5 timmar innan vi va klara. Men vad nöjda vi känner oss
  • SaraPayam
    SommarNoll9 skrev 2009-06-23 09:06:49 följande:
    Ja nu är det nära!! Känns som att man har en del kvar att fixa, men när jag tänker efter är det inte så mycket. Sambon håller på att fippla med festprogrammet på kvällarna och så ska placeringskorten göras, men det är mest bara lite klipp och klistra, går rätt fort. Musiken ska spelas via dator och låtlistan pusslar sambon ihop på ett par kvällar. Det jag ska fixa närmast är dekorationer till borden, göra 8 pajer och handla alkoholen. Men det känns överkomligt eftersom jag har semester från och med måndag. Utöver detta ska det såklart inhandlas alkoholfritt, snacks samt ingredienser till förrätten. Men det kan man ju spara till dagarna innan bara.
    Det låter som om ni har läget under kontroll Härligt!! Vi kommer nog skriva till festprogrammets innehåll några dagar innan bröllopet, utifall att det skulle vara nån som inte kan komma, för då kan man ju radera bort den informationen osv..

Är det nån av er som ska göra nån ansiktsbehandling eller liknande innan bröllopet?
  • SommarNoll9
    SaraPayam skrev 2009-06-23 11:13:24 följande:
    Det låter som om ni har läget under kontroll Härligt!! Vi kommer nog skriva till festprogrammets innehåll några dagar innan bröllopet, utifall att det skulle vara nån som inte kan komma, för då kan man ju radera bort den informationen osv..Är det nån av er som ska göra nån ansiktsbehandling eller liknande innan bröllopet?
    Ja vi kommer inte heller skriva ut själva programmet förrän bara dagarna innan, men det går ju att göra det klart och ha det i datorn + att själva "omslaget", eller vad man nu ska kalla det, går att göra klart.

Jag har fått rådet av en vän som är hudterapeut att inte göra ansiksbehandling så nära inpå bröllopet då man aldrig vet hur huden reagerar. Vore ju lite trist om man får en massa finnar eller andra utslag som inte hinner försvinna. Hon rekommenderade istället att bara ta hand om huden som vanligt och själv peela lite lätt emellanåt för att hålla huden fräsch. Så mitt svar är alltså nej, jag kommer inte göra någon ansiktsbehandling innan. Gjorde dock en i slutet på maj, så det får räcka
  • SaraPayam
    SommarNoll9 skrev 2009-06-23 11:47:52 följande:
    Ja vi kommer inte heller skriva ut själva programmet förrän bara dagarna innan, men det går ju att göra det klart och ha det i datorn + att själva "omslaget", eller vad man nu ska kalla det, går att göra klart. Jag har fått rådet av en vän som är hudterapeut att inte göra ansiksbehandling så nära inpå bröllopet då man aldrig vet hur huden reagerar. Vore ju lite trist om man får en massa finnar eller andra utslag som inte hinner försvinna. Hon rekommenderade istället att bara ta hand om huden som vanligt och själv peela lite lätt emellanåt för att hålla huden fräsch. Så mitt svar är alltså nej, jag kommer inte göra någon ansiktsbehandling innan. Gjorde dock en i slutet på maj, så det får räcka
    Aha, det är klart, det tänkte jag aldrig på, det kanske är bäst å fortsätta som man alltid gör
    Jo men så ska vi med göra, för man vill ju inte lämna kvar innehållet till den sista veckan. Men vi nästan klara med den svenska varianten & sen ska vi översätta den till engelska med
  • SommarNoll9
    SaraPayam skrev 2009-06-23 11:51:07 följande:
    Aha, det är klart, det tänkte jag aldrig på, det kanske är bäst å fortsätta som man alltid gör Jo men så ska vi med göra, för man vill ju inte lämna kvar innehållet till den sista veckan. Men vi nästan klara med den svenska varianten & sen ska vi översätta den till engelska med
    Nä det skulle ju kännas lite jobbigt om man hade hela festprogrammet kvar sista veckan
  • SaraPayam

Hehehe ja det skulle det, så det känns bra att man snart är klar med det

• augustibrud2009

Är det bara jag som känner att det är hur mycket som helst kvar att göra?
    Placeringskorten, festprogrammen, provlaga tårtan och maten, fixa det sista till kläderna och komma iväg till skräddaren. Provgöra frisyr och smink m.m. m.m. m.m. JISSES, hur ska man hinna =S

Svar på tråden 1/8 Nr2