• augustibrud2009

1/8 Nr2

Såg att vår tråd var avstängd och hittade ingen ny, så jag startar upp en nu. Hoppas alla hittar hit så vi kan fortsätta disskutera =)!

Vi som hängde på den gamla tråden är:

augustibrud2009 Vårdsbergs kyrka, Linköping
    Cattis77 - Degeberga kyrka
    Dinnajad- Bjurvattnet utanför Skellefteå
    EhjärtarE - Sörbyakyrkan utnför Luleå
    Ida o Mille
    Hawaiiii-Gamla Gränome Bygdegård, Uppsala
    Holi
    Hoppasbrud2009
    Jenny står brud 090801
    JochD4ever
    Kalin - Kullabygden (ligger vid ängelholm i skåne). Borgerlig vigsel vid havet. Fest på Jonstorps Vandrarhem.
    Lövings
    Misssnartfru, Borgs kyrka, Norrköping
    Majas mamma
    MarianneL Kärna kyrka, GUla Paviljongen Linköping
    mattiasmarie
    Milla84
    Mois81
    Molla81
    Mrs Baom, Sunne kommun, Gräsmarks kyrka:)
    nea00
    Noxire - Örnsköldsviks kyrka
    RhjärtaJ
    RTBW
    Saggezza - Djurö kyrka på Värmdö, Stockholm.
    Sandsjöbröllop
    Sara Payam
    Småland09 - Gamla Hjälmseryds kyrka (djupaste och vackraste småland)
    Solhatten - Lund
    Solros 2009
    SommarNoll9 - Vid en sjö utanför Umeå (borgerlig vigsel)
    Vita Rosen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-11 12:43
    Det här är adressen till den förra tråden, glömde vist lägga in den:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3203411.html

• Svar på tråden 1/8 Nr2
  • Hawaiiii

Oj vilken kontroll ni har! Själv har jag ungefär allt kvar! och ska såklart jobba som en tok fram till bröllopet..utomlands också, så jag kommer aldrig vara hemma. *suck*

Mitt uppdrag idag är iallafall att bestämma presenter till medhjälparna. Det blir en liten fin presentpåse med en liten flaska Moët eller Gula änkan...och något mer! Men vad?

Dom som ska få är tärnan, bestman, fotograf, musiker & hyresvärd.

Det som går bort är smycken (för svårt), godis (för varmt)...kanske något presentkort på något?

• SaraPayam
    Cattis77 skrev 2009-07-05 09:45:53 följande:
    Va härligt det låter när alla har det under kontroll... Jag tror jag har det under kontroll men ska sätta mig ner o fixa lite idag me det. Skulle vilja visa min klänning men jag vet inte om jag vågar för ibland kan ju kanske gubben gå in här tror ja...så jag vet inte hur jag ska göra....hmmmmKram
    Men tror du att han går in å kollar, vi är ju nyfikna juh
  • SaraPayam
    Hawaiiii skrev 2009-07-05 11:00:55 följande:
    Oj vilken kontroll ni har! Själv har jag ungefär allt kvar! och ska såklart jobba som en tok fram till bröllopet..utomlands också, så jag kommer aldrig vara hemma. *suck*Mitt uppdrag idag är iallafall att bestämma presenter till medhjälparna. Det blir en liten fin presentpåse med en liten flaska Moët eller Gula änkan...och något mer! Men vad? Dom som ska få är tärnan, bestman, fotograf, musiker & hyresvärd. Det som går bort är smycken (för svårt), godis (för varmt)...kanske något presentkort på något?
    Vad jobbigt att ha så mycket kvar å ännu värre att inte kunna vara på hemmaplan å fixa det som är kvar..men det löser sig säkert ska du se

Hur är de som personer? Man kan ju alltid ge nån liten korg eller liknande med nåt gott te, chokald eller så...
  • SaraPayam

Är det mer än jag som ska gifta sig borgligt? Funderar på om man ska ge vigselförrättaren något & i så fall vad..nån som har nåt bra förslag??

• Hawaiiii

Vi gifter oss också borgerligt, och har nog inte planerat att ge något alls... men nu när du säger det så? man kanske borde?

• augustibrud2009

Vi har gjort rispåsar, klippte fyrkanter av tyget som blev över efter vi sytt dukarna. Sedan klippte jag av stadkanten på det blå tyget vi använder till löpare och använde det som band =)!

Cattis77 skrev 2009-07-04 18:17:46 följande:
    Ska ni göra rispåsar till gästerna eller ska dom få ta med sig själva???
  • augustibrud2009

Jag kan inte komma på vad jag ska ge till min tärna. Min M2B vet inte heller vad han ska ge till sin bestman. De är gifta så jag funderar på om man kanske kan göra en korg till båda två ihop, eller är det trist? Man kanske kan lägga i en liten present i korgen som är personlig också??? Några tips?

• augustibrud2009

Idag är det äntligen lite svalare ute. Min m2b är ute med sin bestman och handlar skor till bröllopet så jag tänkte viga dagen till bröllopspyssel. Festprogrammet blev klart igår *ÄNTLIGEN* så idag blir det till att skriva ut, lägga ihop och börja sätta ihop dem med de framsidor som är färdiga. Ska bli så skönt att se högen minska så jag vet hur många fler jag behöver göra. Ska sätta ut ett foto i galleriet när jag är färdig med de första två, kommer nämligen ha två olika dekorationer. Får se om jag kan hinna med några placeringskort också och förhoppningsvis även en favourask eller två. Bäst jag sätter igång

• Cattis77

Jag vet inte om han kollar men om ni vill kan jag lägga in den nu för han jobbar fram tills 18... ;)

Jag har gett min tärna en håruppsättning den 1/8 o sen har jag handlat ett Thomas Sabo-halsband men nu vet jag inte om det blir för mkt...vad säger ni???

• augustibrud2009

Cattis77 skrev 2009-07-05 12:20:26 följande:

Jag vet inte om han kollar men om ni vill kan jag lägga in den nu för han jobbar fram tills 18... ;)Jag har gett min tärna en håruppsättning den 1/8 o sen har jag handlat ett Thomas Sabo-halsband men nu vet jag inte om det blir för mkt...vad säger ni???
    Ja gör det =D!

Det är väl upp till dig hur mycket du vill ge henne tycker jag
Svar på tråden 1/8 Nr2