• augustibrud2009

1/8 Nr2

Såg att vår tråd var avstängd och hittade ingen ny, så jag startar upp en nu. Hoppas alla hittar hit så vi kan fortsätta disskutera =)!

Vi som hängde på den gamla tråden är:

augustibrud2009 Vårdsbergs kyrka, Linköping
    Cattis77 - Degeberga kyrka
    Dinnajad- Bjurvattnet utanför Skellefteå
    EhjärtarE - Sörbyakyrkan utnför Luleå
    Ida o Mille
    Hawaiiii-Gamla Gränome Bygdegård, Uppsala
    Holi
    Hoppasbrud2009
    Jenny står brud 090801
    JochD4ever
    Kalin - Kullabygden (ligger vid ängelholm i skåne). Borgerlig vigsel vid havet. Fest på Jonstorps Vandrarhem.
    Lövings
    Misssnartfru, Borgs kyrka, Norrköping
    Majas mamma
    MarianneL Kärna kyrka, GUla Paviljongen Linköping
    mattiasmarie
    Milla84
    Mois81
    Molla81
    Mrs Baom, Sunne kommun, Gräsmarks kyrka:)
    nea00
    Noxire - Örnsköldsviks kyrka
    RhjärtaJ
    RTBW
    Saggezza - Djurö kyrka på Värmdö, Stockholm.
    Sandsjöbröllop
    Sara Payam
    Småland09 - Gamla Hjälmseryds kyrka (djupaste och vackraste småland)
    Solhatten - Lund
    Solros 2009
    SommarNoll9 - Vid en sjö utanför Umeå (borgerlig vigsel)
    Vita Rosen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-11 12:43
    Det här är adressen till den förra tråden, glömde vist lägga in den:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3203411.html

• Svar på tråden 1/8 Nr2
  • Hawaiiii

Ja, vi funderar också på favoritwhiskyn till killarna(bestman, toastmaster och vänner som kommer sjunga)

SaraPayam skrev 2009-07-05 14:34:41 följande:
    Vi har ju inga tärnor eller så, så vi har ju liksom inte bjussat på nåt..men funderar på om man kan ge dem var sin flaska whiskey, eftersom de båda gillar det
  • Cattis77
    SaraPayam skrev 2009-07-05 14:16:29 följande:
    Du är jättefin i din klänning
    TACK!
  • Cattis77
    augustibrud2009 skrev 2009-07-05 14:21:26 följande:
    Cattis77 skrev 2009-07-05 13:50:44 följande:
    Finns det inget mindre då? Fast om du redan köpt halsbandet.. kan du lämna tillbaka det? Hur tänkte du när du köpte det? Varför tycker du nu att det blir för mycket?
    Jo jag kan lämna tillbax det!! Jag tänkte bara att det var fint och var enkelt och passde hennes stil, tror ja... Det är en enkel silverkedja med en lite större vit pärla som hängsmycke. Eftersom jag ska ha samma märke på mitt armband o öronhänge, tänkte ja det var kul att hon fick i samma märke. Men visst det finns ju massa olika smycken i det märket. Men hon snackade om halsband o visste inte vad hon skulle ha.... Usch jag vet inte!!
  • Cattis77
    SaraPayam skrev 2009-07-05 14:18:15 följande:
    Jättefina festprogram Mitt finns med i galleriet
    Fint festprogram du gjort...
  • augustibrud2009

Tärnan och bestmanen har själva erbjudit sig att köpa sina kläder så det enda vi betalar till dem är blommorna. Dessutom har de varit väldigt hjälpsamma, särskilt tärnan som hjälpt mig sy dukarna och sådär. Så vi vill absolut ge dem något.

Vad skulle man kunna stoppa i en korg? Godis känns svårt eftersom det är mitt i sommaren, ost likaså...
    Nån flaska vin såklart, kanske två vinglas... lite badskum kanske... Har ni några förslag?

• SaraPayam
    Hawaiiii skrev 2009-07-05 14:35:26 följande:
    Ja, jag blev uppringd av en kompis som sa att dom troligtvis inte hinner fixa hippa(dom bor utomlands) och jag jobbar i Italien ofta, så då tappade jag modet lite. Fast å andra sidan har jag ju andra kompisar som kan fixa :) Får väl ha is i magen och se vad som händer....
    Vad tråkigt, man vill ju så gärna att de ska komma å äverraska en..jag menar det behöver ju inte vara något märkvärdigt, det räcker om man träffas, å pratar äter lite gott osv. Mer än så kräver i alla fall inte jag. Så jag hoppas verkligen att det blir något, tror att jag kommer bli jättebesviken annars. Å det vill man ju inte...
  • SaraPayam
    Hawaiiii skrev 2009-07-05 14:36:39 följande:
    Ja, vi funderar också på favoritwhiskyn till killarna(bestman, toastmaster och vänner som kommer sjunga)
    Men vad bra att ni med är inne på samma spår...jag tror verkligen att de både skulle tycka att det är en bra present, å sen kan man ju lägga dem i nån snygg påse eller liknande, eller vi har ju möjlighet å lägga in det i deras rum, å då kan man ju även skriva ett litet kort å tacka för att de ställer upp. Hur låter det?
  • SaraPayam
    Cattis77 skrev 2009-07-05 15:37:51 följande:
    Jo jag kan lämna tillbax det!! Jag tänkte bara att det var fint och var enkelt och passde hennes stil, tror ja... Det är en enkel silverkedja med en lite större vit pärla som hängsmycke. Eftersom jag ska ha samma märke på mitt armband o öronhänge, tänkte ja det var kul att hon fick i samma märke. Men visst det finns ju massa olika smycken i det märket. Men hon snackade om halsband o visste inte vad hon skulle ha.... Usch jag vet inte!!
    Men om du har köpt det, så är det väl synd å lämna tillbaka det. Hon kommer ju bli jätteglad över att du uppskattar att hon ställer upp. Så kör på det
  • SaraPayam
    Cattis77 skrev 2009-07-05 15:40:15 följande:
    Fint festprogram du gjort...
    Tack
Svar på tråden 1/8 Nr2