Inlägg från: SaraPayam |Visa alla inlägg
  • SaraPayam

Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2

20090801 skrev 2009-06-08 08:01:44 följande:
    Jag fick min andra klänning i fredags, satt en liten aning tight men jag kommer ju tappa mer i omfång innan bröllopet så jag oroar mig inte. Den 30 juni ska jag fotas för morgongåvan, lite pirrigt är det allt. Min dator som har varit sönder är nu reparerad och mår fint igen så att jag kan fortsätta med festprogrammen och bordsplaceringen.
    Härligt att få läsa om möhippor, jag har ju redan haft en med jobbet men väntar på att jag ska få en till med kompisarna.
    Det fixar du Den kommer sitta som en smäck på bröllopsdagen
    Härligt att de har fixat en möhippa på jobbet, det är ju jättegulligt
  • SaraPayam
    lojeli skrev 2009-06-09 11:14:57 följande:
    I går fick våra gäster inbjudan i sina brevlådor (Äntligen!!). Jag vill såå gärna att några ska osa så man känner att det är på riktigt, men än har jag inte hört ett knyst... Inte så konstigt kanske... När började folk höra av sig till er?
    Hos oss svarde de flest typ 1-2 veckor innan OSA gick ut...de närmaste svarade förståss innan...
  • SaraPayam

Hahahah förstår det, men det är bara å vänta tålmodigt

• SaraPayam
    Juis31 skrev 2009-06-09 17:44:08 följande:
    Hallå alla blivande brudar !!Hur gjorde Ni för att träffa prästen,ska man själv ta kontakt? Eller kontaktar Han/Hon oss sen ?Likaså kantorn,ska man kanske kontakta ?Vad vet jag,jag har aldrig gjort de här förr.. Annars går de ganska bra här...våra toastmasters kan inte ens komma på vårat bröllop,så nåra såna har vi tyvärr inte,dom vi frågat tackade nej,o nu frågade vi ett annat par,som skulle tänka på saken..:/...Känns väl lite sådär,men de är väl bara till att improvisera om nu ingen vill vara toastmasters på våran dag..Är väl inte helt roligt,men de får väl gå..Är de nån av Er som har nåra tips på hur vi ska lägga upp kvällen så vi slipper stå som toastmasters själva på vårt eget bröllop,så tar vi tacksamt emot de..:)
    Vad träligt....men har ni inga syskon som kan vara toastmasters? Eller be era mammor eller pappor, det borde ni ju kunna lösa på något sätt. Visst det är väl inte så mycket som toastmastrarna gör mer än å läsa upp telegram osv å hitta på lite bus...å det borde väl syskon & föräldrar kunna klara av eller?
    Hoppas att det löser sig
  • SaraPayam
    Juis31 skrev 2009-06-09 18:10:08 följande:
    Haha,jooo de löser sig säkert,men just nu ser de såååå tråkigt ut..har planerat med syskon och vänner o nu sist kusiner..vi får se om min m2b´s kusin vill offra sig för oss..annars tänkte vi väl be hans far vara värd under kvällen o kanske även då kunna bistå som toastmaster..som sagt de löser sig nog.. ..Nu funderar vi väl mest på om vi ska kontakta prällen o kantorn o när isåfall..?!Får bli till att ringa imon antar jag o höra efter !
    Jo det gör det säkert Ska hålla tummarna för det i alla fall.
    Hmm det är en bra fråga, vet faktiskt inte när ni ska kontakta dem, vi ringde vår vigselförrättare för ett par veckor sen, så vi ska inte träffa honom förräm någon timma innan vigseln, men däremot ska vi ha mailkontakt under tiden
  • SaraPayam
    Juis31 skrev 2009-06-09 18:23:38 följande:
    Tack så mycket..jo vi ringer imon o hör efter,så har vi de ur världen iaf..:)
    Hahaha ja men det är väl bra. Då blir det ju något mindre å tänka på
  • SaraPayam
    Juis31 skrev 2009-06-09 18:27:11 följande:
    Eller hur..för inte är de liiiiite o tänka på,så här ganska exakt 2 månader innan den stoooora dagen..:)
    Nämen precis Vi har ju typ 1½ månad kvar...på lördag Så det är rätt snart det är dags Det känns hela tiden som om man har glömt något, men jag kan inte komma på vad...tänkte sätt mig ner nästa vecka å skriva en packningslista, en fotolista & en lista på vad som är kvar å göra.
  • SaraPayam

hahahaha vad jag känner igen mig Jag beställde min klänning från tradera, å den människan va inte alls seriös, men tillslut fick jag min klänning i alla fall
    När började ni planera? Vi började ju redan förra sommaren, så allt borde väl vara klart, tycker man, men ju mer man planerar dessto mer kommer man på

• SaraPayam

Hahahahaha vad kul Vilken överraskning Min sambo hade gått i taket...hahaha
    Jo men det blir säkert bra, vad är det för klänning du har beställt? Alltså klänningen som jag beställde är jättefin, så det är inget fel på den på nåt sätt, men säljarens attityd va liksom inte den bästa.
    Jag hade liksom vunnit budgivningen, men ändå ville de sälja en annan klänning till mig. Men jag orkade inte diskutera, så jag tog den andra klänningen, men fick betala 1600 kr mer än den andra...

Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2