Inlägg från: SaraPayam |Visa alla inlägg
  • SaraPayam

Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2

idapluppp skrev 2009-06-14 19:50:34 följande:
    ska bli så spännande att få se den för en bild på resultatet måste vi bara få se
    Instämmer
  • SaraPayam

Vi kommer gå in själva för vi ska ju inte ha några näbbar eller bestman eller liknande.

Vi har skickat in vår hindersprövning till vigselförrättaren, så kontakta dem hur ni ska göra, för det finns nog inga direkta regler för det där, utan det är upp till var å en

• SaraPayam
    Lischen skrev 2009-06-14 22:40:23 följande:
    Hi-hi-hi... Vi har precis bestämt hur vi ska gå in. Vi gifter oss borgligt, i en rund loge som har två ingångar mittemot varandra. Gästerna sitter i en halvcirkel i mitten av logen, med "gångplats" i mitten.Min bästa kompis ska sjunga "En tuff brud i lyxförpackning" medan jag går in från ena hållet och "Han går som en karl" när min m2b går in från andra hållet...hon ska göra ett arrangemang med de båda...och så går vi mot varandra och möts i mitten!
    Hahaha fasen vad coolt Det kommer säkert bli toppenbra
  • SaraPayam
    CamillaMarcus skrev 2009-06-15 11:24:17 följande:
    Idag ska jag hämta min klänningen. Leveranstiden skulle vara 16 veckor, idag har det gått 28 veckor....
    Spännande. Gick allt bra? Va den fin?
  • SaraPayam
    Goaste skrev 2009-06-15 14:26:57 följande:
    Angående OSA-datumet... vi hade osa-datum igår 14/6 och där är bara drygt hälften som hört av sig än... Ska vi kontakta resterande gäster som vi inte hört nått från än och hur länge ska vi vänta innan vi gör det?
    Så va det för oss med, men de flesta svarade under en sista veckan. Och de som inte hade svarat ringde vi till veckan efter. Hoppas att det löser sig.
  • SaraPayam
    Goaste skrev 2009-06-15 17:35:09 följande:
    Jag vill inte verka sjåpig men det finns ju en anledning till att man har OSA-datum...Ska disskutera lite med M2B ikväll.Det roliga är att hans föräldrar inte anmält sig än :-P
    Hahaha jag håller med dig. Vi hade ju med OSA å alla svarade ju inte. Men jag ser ingen anledning till å ringa/maila innan OSA har gått ut. För en del väntar ju in i det sista, innan det svarar.
    Det är ju väldigt dåligt att inte hans föräldrar har tackat ja ännu...föräldrar bör ju vara bland de första å svara..knepigt...
  • SaraPayam
    mindag2009 skrev 2009-06-15 19:00:07 följande:
    det där med OSA datum tycker jag också är riktigt svårt.Vi har satt slut datum den 18 men vi har fortfarande ca 50 som inte har hört av sig:-SVet inte riktigt när man ska börja ringa! Vi måste boka hotell rum till många av dom så man vill som ha svar så fort som möjligt.Sen så kommer vi som sagt att ha en bröllop som varar i 3 dagar så allt ska planeras, utflykter m.m Sen så hoppas man ju väldigt mycket på att så många som möjligt ska tacka ja!Hur många har ni andra bjudit?
    Vi har bjudit 70 personer Men det är typ 60 som kommer.

Vad kul med ett bröllop som varar i 3 dagar. Vårt bröllop kommer egentligen vara i 3 dagar med, för m2b´s släkt kommer att komma till Sverige dagen innan bröllopet å då ska det vara lite middag å så (vi kommer troligen inte att vara med, eftersom vi planerar å åka till slottet dagen innan) Sen kommer det ju vara bröllop dagen efter å gästerna kommer sova över på slottet tillsammans med oss & dagen efter det kommer vi alla äta brunch ihop å prata minnen osv
  • SaraPayam
    idapluppp skrev 2009-06-15 19:36:21 följande:
    Åååå va mysigt d låter!! Älskar såna här familjetillställningar samtidigt som m2b hatar dom. Om han hade fått bestämma hade det blivit ungefär som för er men då bara med familjen ca 20pers. Men jag ville ha ett stort så då fick vi omprioritera lite och dra ner på vissa kostnader. D e nästan så ja ångrar mig lite...
    Jo det är verkligen mysigt Längtar som en tok just nu
    Jobbigt att man tycker olika när det gäller sånt. Hoppas att ni har kompromissat så att ni båda känner att det blir det bröllopet som ni vill ha. Hur många gäster blir ni?
  • SaraPayam
    mindag2009 skrev 2009-06-15 19:48:13 följande:
    Precis så är det för oss också! Min mans familj kommer från Italien så därför gör vi detta som en låååång fest.Men han har en enorm familj/släkt och man SKA bjuda alla för annars får man ett litet "helvete" Åååå jag ville också först gifta mig på ett slott men vi hittade inget som vi tyckte om, bara några i Italien men då hade inte stora delar av min familj kunnat komma.Så nu blir det strand hotell i stället.Kommer ni göra några utflykter under helgen? Vi ahr gjort ett paket som kommer att ligga på deras hotell rum. Vi ska på skansen, Vasa och sedan ut till hasseludden.Sen så kommer det att ligga kartor och andra små roliga svenska saker på rummen.
    Ååå vad mysigt. Nja vi kommer nog inte ha några aktiviteter direkt. En del av gästerna kommer ju även att stanna nån vecka efteråt å till dem kommer vi nog hitta på lite kul

Strand hotell är ju jättefin Nä så kände vi med, vi åkte å kollade på jättemånga slott å ofta va det så att slottens hemsidor va jättefina, men själva slotten va inte så fint som på bilerna. Men sen va det ett slott som va tvärtom, som inte såg så bra ut på bilden, men i verkligenheten va det precis det slottet vi letade efter
Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2