Inlägg från: SaraPayam |Visa alla inlägg
  • SaraPayam

Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2

MilosMamma skrev 2009-06-09 19:59:56 följande:
    Jamin klänning finns i galleriet.
    Den är superfin
  • SaraPayam
    Juis31 skrev 2009-06-09 20:28:43 följande:
    ja precis,klart man inte ska utsätta sig för saker i onödan,särskilt om läkaren avrått henne med..men de blir tradigt för alla,att inte alla kan komma,dom hade säkert sett fram emot eran dag med..o den kommer ju inte igen..:/..så de är synd,på de viset..
    Det är det verkligen, men vi får se till å åka dit nån gång framöver å träffa dem, för vi träffade dem för första gången för två år sen när vi va där på hennes brors bröllop. De har liksom inte umgåtts i släkten innan, så får se till å bli bättre på det
  • SaraPayam
    Juis31 skrev 2009-06-09 20:38:59 följande:
    Eller hur..Ni får såklart ta en tripp till dom,så blir dom nog glada..alltid skönt med en liten resa med ju !
    Jo det skulle vara härligt, å Paris skadar ju inte å se en gång till Det är såå vackert där.
    Nähä, nu ska jag stänga av datorn för idag.
    Kram på er
  • SaraPayam
    lönnsjö skrev 2009-06-09 21:09:26 följande:
    Oj vad mycket här var och läsa Vi ska träffa vår präst den 7 juli, i kyrkan. Så jag ringde kantorn idag för att kolla om han också kunde följa med då. Hoppas nu han vill spela de låtar vi vill ha. Nästa vecka ska vi hämta ringarna. Ska leta örhängen också. Hittar inte inga jag tycker om. Sen är det småkillarnas kostymer. verkar ju nästan omöjligt att hitta till ett normalt pris...Måste skriva en att göra lista. Så himla nervös att jag ska glömma något.
    Så känner jag med. Jag kommer både skriva en "att göra lista", en "packningslista" & en "fotolista"
    För då borde man väl inte glömma nåt eller
  • SaraPayam
    Goaste skrev 2009-06-09 21:35:18 följande:
    Ja det måste det väl vara... det ingår ju inget album eller förstoringar eller nåt men det är ju inte dyrt att fixa själv.
    Men du kolla upp så att du får förstora upp & framkalla mer kort å så på annat ställe. För det får inte vi göra, utan vi får låta vår foftgraf fixa med det.
  • SaraPayam
    vintage skrev 2009-06-09 22:13:35 följande:
    den är i spets med ganska mkt vidd i kjolen (tyll under) så har den trekvartsärm och gå ca till knät, lite ballerina över den tycket jag.
    Det låter jättefint
  • SaraPayam
    Lövnäs skrev 2009-06-09 23:00:55 följande:
    Oj, här händer det grejor. Vad ni är duktiga på att skriva.Här känns det som om planeringen ligger lite på is. Vet liksom inte vad som ska göras, mer än bordsplacering o så ev vigsel- o festprogram. Vad skriver man i dem? O vad gör man mer nu, när det börjar närma sig? Vi ska försöka sätta oss ner någon kväll o spåna lite på bordsplacering o så gästpresentationer om vi nu ska ha det. Det har vi inte bestämt än..Vårt hus är nu en byggarbetsplats. Vi håller på att få huset handikappanpassat, för dotterns skull, så bröllopet känns LÅÅÅNGT borta, men det är ju inte så långt kvar nu...
    Ja du vad ska man ha med i festprogrammet? Tror att det är presentation av gästerna, lite historia om festlokalen, menyn, lite sånger & annat kul.
    Det är ju jättejobbigt när ens hem är som en byggarbetsplats, men tänk vad bra det kommer bli sen
  • SaraPayam
    lillamånblomma skrev 2009-06-10 09:53:01 följande:
    Jag läste nu några gånger om prästen, hur gick det till? Har han ringt eller måste jag ringer dit?Eftersom när jag bokade kyrkan sa dem att det ska höra av sig men det har de aldirg gjort, nu vet jag inte. Kanske ska jag ringa dit en gång till, men det verkar kanske lite för påträngande Men man får ju lite panik också...Och så har jag mardrömmar varje natt om min klänning
    Hmm varför har du mardrömmar? Är du inte nöjd med ditt kläningsval?
  • SaraPayam
    Goaste skrev 2009-06-10 10:43:44 följande:
    Jag drömmer väl inte direkt mardrömmar om min klänning... men den hänger i garderoben där vi har proppskåpet! Det var enda garderobem som var hög nog. Ser framförmig hur det blir kortslutning i alla propparna och min kläning brinner upp!Eller att jag lämnar in den hos sömmerskan som ska lägga upp den och när jag ska hämta den så har hon förstört den!Min klänning är min drömklänning och gud förbjude att nått händer innan vigseln!
    Hahahaha Vi är nog allt lite nojjiga för våra klänningar Ska ni lämna in klänningen för pressning eller kemtvätt innan bröllopet?
  • SaraPayam
    Goaste skrev 2009-06-10 11:14:10 följande:
    Inte tvätt för tjejen jag köpte den av hade kemtvättat den. Vid första tvätten hände nått konstigt, den fick annan färg. Men de på kemtvätten löste det och till slut hade den samma färg som innan. Man kanske bara behöver ånga den? Ska kolla med sömmerskan vad hon tror.
    Jag ska med kolla upp det, för pressa den borde i alla fall jag göra, för den är väldigt skrynklig.
Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2