Inlägg från: SaraPayam |Visa alla inlägg
  • SaraPayam

Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2

090829 skrev 2009-06-20 11:25:37 följande:
    Hejsan! Nu var det länge sen jag skrev..igen. Jag kom på igår att vi har inte fixat hindersprövningen! Är det för sent nu? Tänkte eftersom semestrarna börjar nu. Hoppas ni hade en härlig midsommar =)
    Nä det tror inte jag heller. Det tog ju bara nån vecka innan vi fick tillbaka vår hindersprövning. Imon tänkte jag kolla lite på pappren å så till festprogrammet. Det börjar ju bli hög tid å fixa det nu, det är ju bara 6 veckor kvar idag
  • SaraPayam

Hur går det för tjejer? Igår satte vi oss med bordsplaceringen, det tog 5 timmar, trodde verkligen att jag skulle bli knäpp. Men nu känner vi oss riktigt nöjda
    Nu ska vi iväg & kolla på pappren till festprogrammen
    Hoppas att ni får en bra dag

• SaraPayam
    augustibrud2009 skrev 2009-06-21 20:40:55 följande:
    Vi skickade vår hindersprövning för flera veckor sedan och har inte fått tillbaka den än, börjar bli nervös. Kanske ska ringa och kolla med dem så att den kommit fram. Annars börjar det verkligen bli dax att fixa det.Vad ska ni ha med i ert festprogram? Vi sitter och försöker få ihop det men det var svårare än vi trodde...
    '
    Vad konstigt att ni inte har fått tillbaka det...hade jag varit du så hade jag ringt å kollat upp vad det är så dröjer.
    Vi kommer ha med lite info om slottet, lite sånger, presentation av gästerna, menyn, nån dikt osv.
    Sen kommer troligen toastmastern lägga in lite i häftet med, men det vet vi inte vad det är
    Letade material till festhäftet i Göteborg i går, men hittade inget som föll oss i smaken, så ska snart ner på stan här i Jönköping å kolla lite
    Så hoppas att vi hittar nåt, så man kan sätta igång med framsidan nån gång, för det skulle vara så skönt om det kunde bli klart. För sen kan man ju skriva ut inneh¨llet några dagara innan bröllopet.
  • SaraPayam
    annmka skrev 2009-06-22 20:08:19 följande:
    Hej igen!! Har fått nytt huvudbry nu.... Mitt bekymmer nu, är efter vigselcermonin,(ute på en udde), tänkte vi ha "kramkalas" och sen dricka skumpa på samma ställe, Men ska man ha snittar och sånt då oxå?? Vi ska ha förrätt och sen buffé och kaffe och tårta.. Men tror att de kommer mer folk till vigseln som inte är bjudna på festen, så då kanske man skulle ha nåt enkelt till alla, eftersom de kan ta lite tid innan alla kommer in och får mat???? Hur ska ni göra??
    Vi kommer att ha champange & snittar, det är ju gott med något tilltugg till Det behöver inte va något anvancerat, men nåt hade man nog som gäst uppskattat
  • SaraPayam
    15augusti skrev 2009-06-23 08:45:47 följande:
    Hur "ska" man sitta under middagen? Håller på med bordsplaceringarna. Ska våra pappor eller mammor sittan närmast oss på varsin sida? Känns som att jag har noll koll :)
    Vi har satt oss i mitten & brevid m2b sitter min mamma & sen min pappa. & brevis mig kommer m2b´s pappa att sitta & brevid honom kommer hans fru att sitta.
  • SaraPayam
    lojeli skrev 2009-06-23 11:24:31 följande:
    Ja, tänk att bordplaceringen är så svår!!Särskilt knepig blir den om man inte kan följa "etiketten". I min familj är min mamma och m2bs pappa avlidna. Så jag funderar på att sätta min pappa brevid mig och m2bs mamma brevid honom...men sen då...?Måste jag t ex sätta min pappas nya kvinna vid honnörsbordet? Hon är helt ok och de lever tillsammans sedan ganska många år, men vi har ingendjupare relation. Vad säger ni?
    Ska du inte ha några tärnor eller nåt? För de skulle man ju kunna sätta vid honörsbordet. Eller om ni har syskon, de kan man ju med sätta där, eller någon väldigt nära kompis
  • SaraPayam
    lojeli skrev 2009-06-23 11:39:29 följande:
    SaraPayam: Tack för tipset, men några tärnor och marskalkar ska vi inte ha. Min syster och hennes man ska vara toastmasters och har önskat att få sitta mitt i lokalen...Satt nu ocj försökte lägga pusslet och det känns som vi får sitta vid honnörsbordet med varsin förälder och ev våra tre barn...Kul...
    Hmm det är svårt det där. Men det är klart, jag förstår att era toastmasters vill sitta mitt i rummet, det ska våra med göra. Men frågan är vem man ska sätta vid honörsbordet...har ni ingen nära släkting som betyder lite extra för er? Nån farmor/faster/kusin eller liknande.
    Det är ju kanske inte så kul å ha barnen hos er hela kvällen..
  • SaraPayam
    andbeyond skrev 2009-06-23 13:34:55 följande:
    Vi har lite samma problem då min pappa inte lever och jag väl inte är jätteförtjust i mammas nya. Så för att slippa hålla på så sitter vi själva vid honnörsbordet och ställer fram två stolar framför oss som folk får "låna". Sen sitter min mamma med hans föräldrar och hennes sambo med min morbror o moster.Men tänk att det ska vara så svårt. Och känsligt.
    Ja men visst är det konstigt, man trodde ju aldrig att det skulle vara så svårt å få ihop det. Men det va det. Det va ju hur mycket som helst å tänka på...
  • SaraPayam
    lojeli skrev 2009-06-23 13:49:57 följande:
    Tack alla för tipsen! Vad gulliga ni är! Jag har lite att grunna på men ett hett tips till mig och alla andra som våndas är ju att bryta konventionerna. Kanske kan man bara ha vänner runt sitt bord? Då kan ju ingen släkting känna sig förorättad i a f.
    Det va ju med ett jättebra förslag Då kommer ju ingen anhörig bli sur/ledsen över varför han fick sitta vid bordet/varför hon inte fick sitta vid bordet ....m Så helt klart ett hett tips
  • SaraPayam
    MilosMamma skrev 2009-06-24 07:47:45 följande:
    Hej alla, är precis hemkommen från jobbet =)KL 11 ska vi vara i kyrkan o träffa prällen, Spännande =)
    Lycka till Hoppas att det går jättebra
Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2