Inlägg från: SaraPayam |Visa alla inlägg
  • SaraPayam

Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2

Så där, nu är hälften av alla framsidor till festhäfterna färdiga Det känns så skönt Ska nog göra den andra hälften imorgon, skulle vara skönt å få det klart.

Milosmamma: Menade han inte att han ska ha de papprerna som ni får tillbaka efter att ni har skickat in hindersprövningen till skatteverket? För vad ska ha för nytta av de papprerna om de inte är godkända?

• SaraPayam
    EmmaS skrev 2009-06-24 15:47:24 följande:
    Hej! Nu är det snart augusti! När ska man egentligen börja att räkna ned??Vi var och provade "killarnas" kläder igår, de satt som "klippt och skurna", därefter träffade jag och m2b prästen, en helt UNDERBAR människa, som jag känner sedan innan! Det känns så bra!!! Till och med på nätterna drömmer man om bröllopet (är jag ensam om det) det är både "braiga" drömmar, men också mardrömmar då det mesta går fel... ;) Men hur som helst känns det enormt bra och jag hoppas att ni andra som skall gifta er i augusti känner likadant! LYCKA TILL MED ALLT DET SISTA!
    jag har räknar ner hur länge som helst nu Så nu är det typ 37 dagar å 23 timmar kvar Hehehe
    Jag drömmer med en massa, å mest handlar det om att man glömmer en massa saker som ska med på bröllopsdagen..men det är nog ens inre som är lite uppstressat
  • SaraPayam
    EmmaS skrev 2009-06-24 16:49:33 följande:
    Jag tror också det handlar om stress. Eller så är det kontrollbehovet som slår till, som kräver att man skall ha kontroll över allt... Kanske bra att försöka släppa lite på det. hehe
    Hahaha det tror jag med. Det ska bli så skönt när allt är klart, räknar med att det kommer vara det om 2 veckor & sen är det ju 3 veckor som man bara kan varva ner på Det ska bli så skönt, fördelen med å vara ett planeringsfreak
  • SaraPayam

Med stor förväntan skrev 2009-06-24 16:59:51 följande:

Nu har jag just hämtat min klänning från posten. Jag trodde aldrig att jag skulle beställa bröllopsklänning via nätet, men jag hittade ingen som jag tyckte om i de affärer som fanns i närheten av där vi bor. Det jobbiga nu är att jag ju aldrig har sett den på och det finns ingen här nu som kan hjälpa mig med påklädningen, för det går inte själv (jag har försökt =). Jag har en stor klump i magen och kan inte tänka på annat. Tänk om den inte passar. Jag har gått upp lite i vikt sedan jag beställde den. Tänk om jag inte tycker om den. Tänk om den inte alls ser bra ut på mig... Jag är verkligen helnervös.
    Men du har du ingen vän eller nåt som kan komma å hjälpa dig? Förstår verkligen att du inte kan få på dig klänningen själv, det är ju hur jobbigt som helst, å det ger verkligen inte rätt intryck på hur den sitter.
    Är helt överrtygad om att du kommer bli jättefin i den
  • SaraPayam
    Boomtown skrev 2009-06-24 20:01:48 följande:
    Hej allihopa! Gissa om jag ligger sist av alla i planeringen! Men nu händer det iallafall lite saker. Vi har ändrat datum till den 30/8. Bytt för tredje gången! Nu räcker det. Vi har fått tag i lokal, fotograf, VF, konditor. Vigselringen är köpt. Nya förlovningsringar beställdes idag och hindersprövningen skickades idag. Nästa vecka hoppas jag att våra beställda inbjudningar kommer. Gissa om vi är sena!!! Så ska de iväg snarast. Klänningen är hos sömmerskan nu och nästa vecka ska jag göra provuppsättningen. Gissa om min hjärna snart sprängs av stress!!
    Ojojoj, vad jobbigt för er, att ni har behövt ändra ännu en gång. Men det blir nog bra i slutet ändå
  • SaraPayam

Mitt hjärta 2008 skrev 2009-06-24 21:18:25 följande:

MilosMamma skrev 2009-06-24 14:41:47 följande:
    Det kommer säkert bli jättefint! Har du ingen vännina som kan komma över och hjälpa dig så du får provat den? Jag har nyss varit hos sömmerskan och lagt ut klänningen, bara att inse att jag lyckas inte gå ner mycket mer i vikt just nu. Jag har känt mig oehört stressad över vikten men orkar inte jaga mig själv med detta längre. Jag har landat på en hyffsad nivå som jag kan känna mig nöjd med. Hon fick lägga ut den lite över bysten, vilket alltid är mitt stora bekymmer med kläder.. Men jag ska försöka gå ner ett kilo till iaf, för att allt ska sitta liiite bättre tror jag. Det finns utrymme för att göra det utan att klänningen ska bli för stor. Hur kommer ni andra smycka lokalen? Inte borden utan resten av lokalen, kommer ni göra något åt den? Jag vill piffa till vår lite men har idétorka..
    Okay, men det finns ingen anledning å stressa över vikten, då står man bara stilla istället. Jag kan varmt rekomendera viktväktarna, de är verkligen superbra, där handlar det liksom inte om å banta, utan att äta rätt
    Hoppas att det löser sig med klänningen
  • SaraPayam

Brud2009: Härligt att allt flyter på Vad är det för tärnklänningar som du har beställt?

Med stor förväntan: Härligt att den satt bra Jag måste med fixa underkläder..hmm man kanske ska gå å kolla på det...

För kärlekens skull: Vad kul att det är så många som kommer Jag känner mig med lite stressa, vet inte varför för jag har verkligen läget under kontroll. Igår gjorde jag hälften av alla festprogrammen (alltså framsidan till dem) Det tog halva dagen..så tänkte jag skulle göra resten i eftermiddag, så det blir klart.
    Vi ska även gå å kolla på våra ringar idag, för de är klara Så det ska bli spännande, så vi lämnar väl in våra förlovningsringar med så de är fina till den stora dagen

• SaraPayam

För kärlekens skull skrev 2009-06-25 12:46:40 följande:

Jo det med att sitta och skriva på festprogrammet var då inte lätt... vi filar och filar... vi har kommit så långt att vi inte kommer att ha några sånger i programmet utan bara meny och info om gästerna..... vad har ni i era festprogram???
    Vi kommer att ha information om gästerna, menyn, sånger, information om slottet & en liten tacktext till gästerna.
  • SaraPayam
    brud2009 skrev 2009-06-25 13:30:44 följande:
    Bild finns i mitt galleri Men fägen blir lite mörkare röd.
    De är jättesöta Ska det vara samma färg?
  • SaraPayam
    brud2009 skrev 2009-06-25 14:20:34 följande:
    Det blir två tärnor med lika klänningar och samma färg, burgundy (mörkrött) sen ska våra två små tjejer 6 och 3 år vara brudnäbbar och ha rosa klänningar som passar jättefint ihop med den mörkröda. Hoppas hoppas verkligen att det blir så bra som jag har tänkt mig
    Det blir säkert jättebra Jag gillade verkligen modellen på klänningarna Supersnygga!
Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2