• Tx2

Göteborgsbrudar 2009- Del 5!!!

I år gifter vi oss! Wehii!

MARS
    7: hummle, Örgryte gamla k:a

MAJ
    2: Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    2: Tizia
    9: Baver, st Birgittaskapell + Bryggan under Bron
    16: Sweetsun ,Bohus Fästning + Nödinge Bygdegård(finnbastun )
    16: Myrmor aka Artist, Villa Herne, Vänersborg
    23: Skille

JUNI
    18: Stella2009, Grekland

AUGUSTI
    8: Daniela och Mikael, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    8: J D och D J, Hindås kyrka + Hindås stationshus
    22: Angelica och Vendel i Utbykyrka+ LaCuveé

OKTOBER
    10: Carolina och Jonas, Lindome Kyrka + Lindome K:a Församlingshem

DECEMBER
    31: Teapot, S:t Pauli kyrka + La Cuvée

Nya träffas och ha kul-tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3370114.html

Gamla trådar:
    Tråd 1: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2850384.html
    Tråd 2: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3008135.html
    Tråd 3: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3122663.html
    tråd 4: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3224370.html

• Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009- Del 5!!!
  • SweetSun

Ja baver nu är det nära! Hoppas du har bättre nerver än mig!

• skille

Shit jeg gleder meg sånn til 23 maj, sitter på jobb å gråter bare jeg ser på ringen min. Skjønner ikke hvorfor alle maser om nerver, jeg skal gifte meg emd verdens mest fantastiske mann samtidig som jeg har babyen hans i magen:):):) Om noe går snett så vet jeg at mine fantastiske terner hjelper meg å gjøre det best mulig ut av situasjonen... så jeg kan ikke gjøre noe annet enn å bare lengte og glede meg masse. WHEEEEEEEEE

På mandag får vi se babyen for første gang!

• Danielaa

Skille: Va söt du e gumman... Bara bra å gråta lite in emellan... Skulle nåt gå snett ska du inte ens hinna märka de, dina tärnor kommer göra allt för dig (er!) då!

Va myyyysigt å få se babyn!! Ska ni på "vanliga" UL då? Hört att man kan få göra de tidigt nu om man vill, istället för vecka 18 (ung) som man alltid gjort innan... Jättemysigt iaf å få se liten där inne!

• SweetSun

skönt att höra skille att du har det så! Jag längtar tills jag får bli hans fru, men allt runtomkring gör mig så stressad. Känns som att jag är ensam ansvarig för att allt klaffar, har eg. ingen som "håller i trådarna". Tror inte min käre blivande har riktigt greppat allt som måste fixas... han ringer och bokar en massa och sådär men sen är det ju resten liksom...
    men så är det ju med karlar, vi kvinnor har ju bättre överblick på sånt här.

• skille

vet ikke helt om jeg er enig med at mennene ikke henger helt med, siden påske så har A gjort allt i hans makt for å fikse og trikse til bryllupet. han fortjener masse ros

Man ta ultralyd for å se om det er 1 eller 2 babyer der inne....
    håper litt på to for da slipper jeg å være noe mer gravid! hehe
    det blir kjempe kul, vi fikk en ramme avandreas sin kompis i usa som man klisterer inn ultralyd bildet og så såtr det en søt settning under:) gleder meg:) baby føles faktisk mer stort enn brylupet, det er både A og jeg enig om. vi vet vi elskerhverandre og allt det der. men dette er så utrolig mye større.ett liv som vi har skapt sammen og skal forme sammen:)

• SweetSun

Jaja, allt löser sig, men nu känns det att man får sota för att man varken har toastmaster eller tärnor...

Ikväll blir det vigselsamtal! det ska bli skoj!
    Imorgon får jag hämta min klänning! Och så ska jag beställa blommorna till buketten!

• Danielaa

Skille: Jaa, såklart! Barn är ju de allra bästa man kan önska...! Förstår verkligen att ni känner så, ojoj va jag höll på å grejja när jag väntade Caspher! Så stort å bli förälder! Förstår verkligen att ni längtar!

Sweetsun: Jaa, måste säga att de e väldigt skönt å ha både tärnor å toastmadame som hjälper till! Vår toastmadame e verkligen ovärderlig för mig, hon har hjälpt mig hur mycke som helst redan!
    Kul å hämta klänningen!! Å roligt å beställa blommor! Ska du göra den själv? Tänkte eftersom du ska beställa blommorna...?

• SweetSun

danielaa, nä en väninna ska göra buketten =P Hon kan det där med blommor, själv skulle jag aldrig våga

• Tx2

hummle: Om inte dikten citatet får plats på sidan två kan ni ha det på sista sidan?

Är oxå nöjd med att vi hade många vänner och familj som ställde upp och som vi litade på. Dessutom har min MAN varit superduktig och hjälpt till en hel del under året som vi planerat. Jag fick planera och han utförde sina uppdrag klockrent.
    Sweetsun: Men ni kan väl delegera till en del vänner/familj även om det inte är tärnor el toastmastrar. Hade inte mina tjejer varit tärnor så hade dem ändå hjälpt till minst lika mycket (och sett till att jag inte rymde).

Skille: Vad kul att få se den lille i magen. Har A kommit hem?

Haha, jag tror att vi fortfarande anser att husköpet är större än bröllopet. Vi är kanske lite för oromantiska/oputtinuttiga.

• SweetSun

tx2; jo det har du helt rätt i. men jag har svårt att be folk om hjälp, men lite är utedelat iaf, det är det. Några få frågetecken återstår. Fick bidraget från mina svärföräldrar idag. Alldeles för mycket pengar. Dåligt samvete!
    Nu har jag ännu svårare att be svärmor hjälpa till!

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009- Del 5!!!