• Frejis

Livets stora och små frågor

Nenne - när du säger bananskal tänker jag på hala löv under hösten. Har samma goda effekt

Lappis, håller tummarna för blastocysten eller flera! Jag tror definitivt på flera överlevare.

• Frejis

Muggles - jag skulle nog räkna söndag som dag 1. Konstig menscykel, hoppas att det normaliserar sig.

Telis - myomet är lite kinkigt efter gårdagens äventyr, först ett par timmar på DS och sedan lunch och lite annat på stan. Fast jag borde kunna ta mig till GH, till stans trevligaste lunchsällskap
    Vilken tid?

• Frejis

Lappis - en extra stor kram till dig Lappis

A M - fått en tårta i ansiktet?
    Jag har också blivit nerbajsad av flygande fåglar, tur att det var en duva (tror jag) och ingen mås (de lämnar väl mer ifrån sig...).

Noterar 11.30 på GH. Får se vad myomet säger om det tänkte ta min far till Ecco-butiken på Kungsgatan innan lunchen så att han köper nya skor under övervakning

• Frejis

Jahapp, nu var datorn snabbare än vad jag var och skickade iväg inlägget *kliar mig i pannan, hur kunde detta gå till?*

• Frejis

Vi ses på GH kl. 11.30. Nu börjar vi få bråttom (med tanke på min snigeltakt)

Ska bli skoj att ses! Hungrig redan nu

• Frejis

Tänkte önska Lappis och Lappis make lycka till på CvL idag. Skickar med även stora stödkramar!

Tack för en trevlig lunch igår, det var kul att se alla

Koko - hoppas att de kommer på vad som drabbat din kompis. Att inte veta vad det är låter oerhört jobbigt. Kram!

Snaily - svampförgiftade valpar, var fick de tag på svampar då? Det lät iaf lite gulligt.

• Frejis

God morgon!
    Lappis, nu håller jag tummarna att din lilla blast gillar miljön i livmodern än i värmeskåpet och delar sig ordentligt för att bli en liten bebis. Den starkaste av alla frysisar

Är din svärmor på besök i Stockholm? Hur länge stannar hon? Var hon inte här förra gången ni gjorde ett försök på CvL eller minns jag fel?

Muggles - vilka supersöta bilder på Moa du har på FB och hur glad hon blir

A M - skönt att babyvernisage blev lyckad och sonen var artig viktigt att börja med rätt uppforstran i tid, men vissa har det med sig i blodet

Kängu - har du några känningar att förlossningen börjar närma sig?

Frullan - lycka till hos psykologen, hoppas att du träffar någon som är bra. Vad blev det för vagn?

Telis - prova Postafen mot illamåendet, det hjälper nog bättre än seabands. Att man mår mest illa på kvällarna har min barnmorska sagt är helt normalt och rätt så vanligt... fast jag gillar inte ordet normalt i sådana sammanhang.

BS - hoppas att det inte är någonting allvarligt med kissen. Han lär nog sig att undvika fyraåringar illa kvickt, misstänker jag.

• Frejis

När det gäller djurförsök är jag spontant absolut emot det, tycker att det är jättehemskt och dessutom på hundar samtidigt förstår jag Sweets argument när det gäller mediciner och forskning. Hm, jag behöver kanske fundera lite mer på det, eller?

Ska bli lite mer ego i stället Myomtillståndet har för tillfället gått in i en spännande fas, dvs det gör inte alls så ont som förut och jag kan gå lite längre och lite fortare än förut. Det känns i alla fall jätteskönt

• Frejis

Muggles - Maken jämförde barnmorskan som höll i vår första gruppträff (före inskrivningen) med en kommunalpolitiker, hon pratade som en sådan

BS - tycker att du ska byta barnmorska om du inte är nöjd med den du har fått.

• Frejis

Liten - spännande när det gäller den nya tjänsten, fast den typen av spänning vill man helst undvika själv mycket bättre att bara få saker, men jag håller i alla fall tummarna för att du ska få det. Och att det ska bli klart snart.

A M - gillar hur du öppnar burkar fast man kanske måste öva lite i smyg för att inte göra bort sig när det gäller. Fungerar säkert ännu bättre när man hunnit bli lite irriterad på det.

Jag ansluter till alla under deppmanteln för att mycket känns bara blä fast idag är det en något bättre blä-dag. Humöret hinner väl svänga upp och ner några gånger, antar jag...

Snaily - skoj att ni får hämta korven på fredag. Du får pussa honom en extra gång från mig

Telis & Lappis - det låter härligt med era semesterresor.

BS - en halvrolig sak. När jag skulle borsta tänderna imorse kom jag på att tänka på att du någon gång skrivit att du inte kunde borsta kindtänderna. Hua, det våldsamma illamåendet med efterföljande aktiviteter var ett faktum på ett par sekunder...

Svar på tråden Livets stora och små frågor