• Frejis

Livets stora och små frågor

Liten - hoppas att du får den tjänsten som du är intresserad av. Jobbigt med en omorganisation på jobbet, men jag tror att det var helt rätt approach att visa ditt intresse för tjänsten. Håller tummarna!

• Frejis

He he, säkert bara för att jag föreslog lunch så började fru myomjäkel krampa som sjutton och "ha sig" (det var väl ett bra intryck). Hon tyckte nämligen inte att jag skulle få någon lunch och protesterade vilt när jag försökte koka pasta Så nu kommer maken hem från jobbet och vi ska in till DS igen. Håll tummarna att de inte vill behålla mig utan att jag kan åka hem på kvällen (eller att jag mirakulöst tillfrisknar när maken väl är här så att vi slipper åka in överhuvudtaget).

Vad jag vill säga är att det är nog säkrast att jag tar tillbaka förslaget om lunch. Hm, ni kan ju luncha och så kommer jag med om jag kan.

*kommentarer till det sistnämnda undanbedes, jag är ju envis *

• Frejis

Frullan - gillar det här att du inte har tänkt dig att föda barn. Vad sade stackars BM?
    Tycker förresten att det är dags för MVC att se till att få fram en psykologtid för dig.

Liten - vad bra! Jag håller som sagt tummarna att du får tjänsten

• Frejis

Hej tjejer!
    Tack för all omtanke, stöd och kramar, det värmer Jag försökte logga in här igår kväll, men blev utkastad efter att jag skrivit ett meddelande. Nåja, värre saker kan hända Vi fick i alla fall komma hem igår kväll och det var riktigt skönt. Får se hur länge jag får vara hemma nu igen

Måste läsa ikapp var ni skrivit igår. Kommer tillbaka. Kram!

• Frejis

Har uppfattat så mycket som att Nenne behöver stora stödkramar just nu Här kommer de, i mängder och jag hoppas verkligen att du inte ger upp i den här jobbigga ovissa processen. Det kommer att fungera, frågan är bara när

Måste läsa ikapp innan jag säger någonting mer, dumma BT strejkar så jag har läst sista sidan och suttit i samtal med gyn och Försäkringskassan. *pust*

A M - det hände inte så mycket på sjukhuset eller rättare sagt ingenting annat än vad jag trodde skulle hända och det är ju bra (bebben är kvar i magen som den ska vara mao). Vad de kan göra när vi åker in pga smärtorna är att kolla att allt ser ok ut (livmodertappen, bebisen, fostervatten mm) samt smärtlindra med bl a morfin. Det blev inte så mycket av det sistnämnda utan mest vila, observation och mina vanliga tabletter.

Koko - du har rätt, personalen på avdelningen känns otroligt bra och nu känner jag (på samma sätt som du, antar jag igen de flesta. Det bör sägas att de känner igen mig också Doktorn som skrev ut mig igår sade att de också jobbar på förlossningen så att jag kan räkna med att träffa på dem när vi ska dit på återbesök nästa torsdag.

Att ha en katt som vill sova på ens huvud kan nog vara rätt så störande. Minns min tax som inledde natten med att anpassa sin liggställning efter min, men bredde sedan ut sig över hela sängen så att jag inte fick plats

• Frejis

Megastort grattis Nenne helt underbart och vilken dramatik med det röda och det bruna Helt underbart!

EA - Jag kan skicka lite progg till dig, inboxa mig bara!

BT är så irriterande segt att jag inte försöker skriva några längre inlägg innan det bättrar på sig.

Snaily - tycker att du träffade en duktig läkare. Måste kännas skönt att få hjälp och en ordentlig utredning.

• Frejis

Telis - skönt att din migrän är bättre. Tycker att det är läskigt med huvudvärk, minns min mamma som led av migrän - usch!
    Skickar en stärkande antihuvudvärkskram

Igår eftermiddag hade jag ont, ännu ondare på kvällen så att akutrummet på DS kröp allt närmare. Har satt i mig maxdos av mina smärtstillande och imorse känns det bättre. Kan i alla fall sitta på min arbetsstol och behöver inte ligga i sängen hela hela tiden. Att man kan bli glad för sådant

Fick jättedåligt samvete när jag äntligen lyckades få tag på min nya chef på jobbet som jag skulle börjat och meddela att jag är sjuk. Känner mig superdum fast jag inte kan göra någonting åt det

• Frejis

Muggles - jag fångar upp groumpffarna och skickar minst lika många tillbaka

EA - hm, det skulle nog inte fungera med det där jobbet. Har lekt med tanken själv, men inser att det bara skulle bli extra problem. Äsch, får vänja mig vid tanken att jag inte är någon bra arbetskraft just nu

Nenne - har du fått testa både Crinone och Progesteron? Jag har nämligen bara fått Progesteron.

Är så jättejätteglad över ditt plus

• Frejis

Koko - du läser mina tankar jag kom faktiskt på imorse att en skön fåtölj är någonting som saknas i mitt liv just nu. Typ Lamino eller liknande, men en fotpall. Känner mig frestad att verkställa planen och möbelbutiken ligger frestande nära...
    ... nu kom jag på en sak, att jag även har ett par möbelbutiker tio femton meter ifrån vår ytterdörr och bärhjälp (min pappa finns.

Frullan - frågar som Koko, någonting nytt från psykologen?

• Frejis

Hör också till dem som inte orkar med BT just nu... Hoppas att de fixar hemsidan för att det här är liiite jobbigt.

Nenne - tycker att det är jättebra att du testade och fick plusset. Blev jätteledsen i helgen att det inte ville vara kvar, men vad bra att ni redan nu har en plan. Stora stora stödkramar till dig!

Mrs_B - läskigt med makens svimningsattack. Sweets förslag när det gäller borrelia låter rätt bra eftersom det som hon skrev kan ge en massa otäcka besvär. Hoppas att maken snart blir bättre och att läkarna hittar orsaken till att han svimmade bara så här. Stor kram till dig med!

Lappis - håller tummarna att embryona klarar upptiningen och fortsätter att dela sig till på lördag. Kommer CvL att sätta in en eller två stycken den här gången? Måste säga att det låter väldigt spännande med långtidsodling fast nervöst redan nu...

Brudsommar - Iris två år, grattis i efterskott. Vad tiden ändå går fort!

Vinkar till Sweet måste kika på bloggen och det fina som du skrivit

Här är det som vanligt, lite ont, mindre ont. Har tagit några minipromenader i solen, ätit lunch ute, fikat - det är skönt. Och magen växer (enligt maken)

Svar på tråden Livets stora och små frågor