• Frejis

Livets stora och små frågor

Page - lovar att bättra på mig, men det tar en stund (först kanske efter en helt sömnlös natt, nu var det ju bara två tredjedelar .
    Japp, det är nog mest nätterna, på dagarna går det ju att vänta ut det onda, men natten blir mest låååång. Gissar att det är myomet som spökar, har undersökt mig själv och det känns iaf så.

Hm, hoppas att frisören kan åstadkomma resultat utan att du behöver boka in ännu fler besök. Typ resultatgaranti...

• Frejis

Frullan - sockerkickar som man redan kan få i magen låter som en bra början det låter som en pigg bebis som du kommer att få fast h*n kanske ändrar personlighet när h*n kommer ut. Jag kan också vara jättesugen på sött och alla möjliga goda bakelser, rätt som det är åker man dit nästan varje dag

Tycker att Gaviscon smakar ok, men allt det där slemmmiga/bubbliga... blä!

Det låter bra att du ska sluta jobba Frullan, skönt.

• Frejis

Telis - nä, seabands är inte till salu, de kan bara skänkas bort. Men lunch är alltid trevligt, en extra anledning för en tråddejt
    Vill du ha seabands idag? Jag måste vara vid Sveaplan kl. 13.00, men någon gång under eftermiddag borde gå bra (om min BM nu inte hittar på att jag måste åka in, jag tror mest på rådet om att ta det lugnt och ta en alvedon )

• Frejis

Telis - skönt att du mår bra idag, hoppas att du slipper det dumma illamåendet.

Vad sägs om lunch imorgon?

Det blir ett besök hos doktorn imorgon eftermiddag för en extrakoll och ev. smärtlindring *yes, ge mig tabletter tack *

• Frejis

Telis - jag är alltid i närheten av Stureplan/Östermalmstorg när jag är hemma och det är jag imorgon Ska vi ses på samma plats som förra gången imorgon?

Koko - Kul om du också kommer imorgon. Mysigt med båda katterna i sängen

EA - vetekudde har jag inte tänkt på, men det känns tveksamt. Av någon konstig anledning föredrar jag att ligga på den onda sidan där myomet sitter, det gör minst ont så. Att ta sig ur sängen sedan blir en annan femma, men det får man ta.

Hur har det förresten gått med BIM och den konstiga tanten?

Kan inte hjälpa till på shoppingfronten. AM - prova NK, de har ju en stor avdelning, dessutom en barnvänlig sådan.

Koko igen - vad är det för UL 1/7?

• Frejis

Nenne - hm, god uppsugningsförmåga, säger inget mer Jag har nog samma minnen av Progesteron som Telis har beskrivit, att ligga raklång på golvet är inte helt fel.

Kan vi inte ses inne i Sturegallerian imorgon för att gå vidare någon annanstans? Föreslår 11.30.

Vilket ljuvligt väder det är idag, underbart! Jag har också gått med sakta steg på Sveavägen och njutit.

Ore, vecka 16 tiden går verkligen fort.

• Frejis

Golden Hits låter bra för min del Koko vill också bli mätt för att nu lever jag på äggröra, latte och äppelpaj (samt frukost nr 1 som jag fått av maken sådär kl 4 på morgonen två nätter i rad. Det blir riktigt konstiga vanor i den här familjen, men vi får ta det som en övning inför pyrets ankomst )

• Frejis

Telis - sammanbrottet är ju symptom du hör kanske till de lyckliga som slipper illamåendet och det är ju bra, inte så kul att vara åksjuk i veckor.

Tinga - vad jobbigt med killarnas vikt och med sonden. Även om det är till deras bästa så måste det ju vara oerhört jobbigt att se som förälder. En stor styrkekram till dig!

Lappis - vad är Assisted Hatching? Det låter jobbigt med den konstiga mensen, kan den bero på örterna som du får från din aku?

Telis igen (och AM, och Koko) - jag tror inte att jag kan vara med på lunchen idag, iaf inte på Golden Hits. Det blir för långt att gå även Eftermiddagen här var händelserik och slutade på Gynakuten eftersom jag har ont i magen och svårt att gå. Träffade en duktig läkare som konstaterade att det onda orsakas av myomen. Det blev en sjukskrivning i två veckor (och sedan förmodligen till slutet av graviditeten) eftersom risken är stor att bebisen kommer för tidigt (de brukar nämligen göra det i sådana fall) och det viktigaste är nu att se till att den stannar kvar i magen fram till v. 28.

• Frejis

Det blir vecka 21 på fredag så att det är några veckor kvar om vi säger så Pyret såg bra ut annars, simmade runt och var pigg, men doktorn sade att nu är det så kallade kritiska veckor även om det ser bra ut. Enligt henne, brukar barn hos kvinnor med så stora myom (nu var det ett till som identifierades som "dålig") födas för tidigt och det innebär väl att utploppning är möjlig. Det blir en tålamodprövande övning att försöka ta det lugnt hemma

• Frejis

På tal om gravsymptom så tycker jag att tekoppens äckliga insida var lite symptomatisk.

Svar på tråden Livets stora och små frågor