• Frejis

Livets stora och små frågor

Hm, tänkte skicka några bilder till A M, Telis och Koko, men det verkar vara så att man inte får bifoga bilder i de meddelanden som man skickat från sitt konto på BT. Stämmer det eller har jag som vanligt missat någonting?

Lappis - vilken tråd pratar ni om? Den som du skrev om tidigare på FL?

Undrar också hur det går för Frullan och Kängu, det börjar ju onekligen närma sig.

• Frejis

Brudsommar - jag har väl mått mer eller mindre illa under hela graviditeten och varje morgon i badrummet är ett äventyr fast jag mår ju inte längre illa hela dagarna som det var i början. Nu är vecka 24 snart avklarat så att tiden går... hur sakta som helst.

• Frejis

Tack Lappis, måste gå dit och läsa lite

• Frejis

Vilken tråd på FL... vet inte om jag ska skratta eller gråta, men det verkar pågå en massa saker där. Det hela blir väl inte enklare när man skriver till varandra, lätt att missförstå.

Lappis - det verkar bli en härlig resa. Förstod nu att ni också ska hyra bil, skönt att kunna stanna var man vill och så ser man landet på ett annat sätt.

Hm, hoppas att vi kan åka iväg någonstans med minstingen redan nästa vår, jag har som sagt inte bara myror utan stora termiter i brallan. Gillar inte livet on hold.

BS - det kan ju vara så att ditt illamående avtar innan v. 18 och kommer inte tillbaka, det verkar vara så individuellt. För mig var det definitivt värst i början då jag kände mig åksjuk hela tiden och åksjuk har jag i princip aldrig varit förut. Lite illamående (särskilt med tanke på kindtänderna ) gör egentligen inte så mycket just nu.

• Frejis

Mrs B - jag är också den typen som vill boka allt och ha en perfekt planering på alla saker som vi ska göra, men man klarar sig faktiskt förvånansvärt bra även om man inte har bokat i förväg. Vi reste lite på det sättet i Italien och Kreta och det var faktiskt skönt.
    Men det går ju faktiskt att kompromissa, man kan boka något (kan kännas tryggt i början av resan) och låta resten stå obokat.

TInga - hur lång semester ska ni ha? Tycker att det låter härligt med er bilsemester och att Piff och Puff redan är med och reser. Hoppas att de fortsätter med de nya goda matvanorna

• Frejis

Ore - tycker att de höga hjärtslagen tyder på en flicka om jag nu inte blandat ihop någonting.

Järnkaminen - tänkte också på endometrios, men det finns ju andra tjejer här i tråden som vet mer om det. Hoppas att någon av dem dyker upp här snart. Att boka tid hos gyn är annars alltid bra, förutsatt att man får träffa en vettig doktor.

Passionsblomman - var det inte snart dags för BIM eller blandar jag ihop någonting igen? *mutter, får börja anteckna igen*

• Frejis

Tinga - det låter otroligt skönt med semester och jag tror att ni gör klokt i att stanna lite längre på ett ställe för att göra dagsutflykter därifrån. Det blir lite mer av en riktig semesterkänsla då, att man slipper packa ihop och ge sig av efter två eller tre dagar.

Passionsblomman - rent teoretiskt borde du ju kunna testa med Clearblue. Det går ju att testa upp till tre dagar innan beräknat BIM även om resultatet inte blir helt tillförlitligt fast om man får minus finns det lite "tjusning" i det, typ den frestande tanken om att testet kanske visar fel. Jag är en riktig testoman så att jag skulle nog testa

• Frejis

Nu försvann ett djupt filosofiskt inlägg som jag hade skrivit

men jag märker att jag inte är ensam om att se paralleller mellan makens beteende och hans föräldrar. Min man finner dock en del likheter mellan mig och mina föräldrar så att det jämnar ut sig. Mina föräldrar är dock mycket mer hjälpsamma, intresserade och delaktiga i vårt liv än vad hans är.

• Frejis

Snaily - Ligusten, det var ett roligt namn. Vilken omtänksam uppfödare Korven har och vad skoj det blir för er att få hem honom

EA - vad bra att "sändningen" nådde fram till dig! Nu ska vi hålla tummarna inför nästa BIM.

Lappis - håller fortfarande tummarna att Blasten har boat in sig hos dig och stormtrivs i livmodern.

Nenne - din sprinklerkaktus

A M - hoppas att du mår bättre och att dipparna inte blir fullt så djupa. Karriärobstruktion var ett tungt begrepp

Jag vill också träffa Muggles & Co., men det kan bli knepigt att komma ifrån då min mamma kommer samma förmiddag. Jag vet i alla fall var ni är ifall det går.

Kängu - slemproppen har gått då börjar det ju definitivt närma sig. Spännande!

Någon som vet något om Frullan?

• Frejis

Grattis till Roffe Frullan

och Glad midsommar!

Svar på tråden Livets stora och små frågor