• Page

Livets stora och små frågor

nennesjuttioåtta skrev 2009-06-12 14:18:32 följande:
    Page Jag tror det där är ett syndrom som alla chaffisar drabbas av. Min far kör buss och han redovisar gärna vilken sträcka han kört, var det klev på/av folk, väglag, hur mycket diesel som han tankade... En annan jag känner väl kör lastbil och där får man också höra var han kört, vad han kört, om han fick retur från Kvarnsven, vad för bruttovikt man måste ha (56 ton ) och om det hände något roligt när de råkade träffa en annan chaufför/lastbil som t ex halkade av den där vågen man kör upp på för att väga lasten. Sen om man ska redovisa sin egen dag att man så hinner man precis säga 4 ord så har de tröttnat och avslutar samtalet. Men ja e inte bitter. Men ör era föräldrar såna också att de ringer mest för att berätta om deras omåttligt händelsefattiga liv som man tålmodigt och engagerat lyssnar på och när man berättar om sig själv och vad som händer så lyssnar lite frånvarande (eftersom de ser på tv) och svarar ja fast de ska säga nej...? Har de uppfostrat en väldigt väl?
    HAHAHA! Japp, det verkar vara en sjuka! Mm, och sen är det något om axeltryck, och hur vikten fördelar sig på axlarna (eller är det som är axeltryck??)! Och eftersom det är Js bil och företag tillkommer en massa tråkigt pappersgöra och beslut som jag måste lyssna på. Om jag skulle missförstå något om bilens "anatomi" ritar han mer än gärna en teckning!

Som tur är så lyssnar han på mitt tjat! Min mamma med!
  • Page

Telis, hela fem minuter?! Det var inte illa!

• Page

Hej alla!

Hinner inte läsa vad som har hänt, men ser att Frullan har varit hos psykologen och att det verkade vara ok.

Bra gjort Frullan! Att gå till en terapeut/psykolog/kurator är riktigt svensson nu för tiden, så känna dig inte knäppare än vad du är!

Lappis, hoppas att den lille installerar sig gott hos dig!

Telis, allt väl med dig/er?

Frejis, tummar till dig att Skräcködlan är mindre skräckinjagande!

Kängu, ser att du är kvar här än så länge!

Snaily, nu är det inte många dagar kvar!!

Ska försöka att läsa i kapp i kväll, Hejhej så länge!

• Page

AM, det känns just nu som om jag borde ha antecknat, för jag minns knappt något efter de 50 sidor jag har läst!

Befinner mig i min gamla pluggstad Västerås och ska göra...ingenting. Jo, vi ska traska bort till McDonalds. Tidigt i morse susade vi förbi Vickans håla och senare vid middagstid vinkade jag till göteborgarna.

Återkommer senare, nu stirrar J på mig utifrån och vill att vi ska gå NUUUUU!

• Page

Hinner inte skriva nåt för nu åker vi igen. Nån som vill veta vad och hur mycket vi har lastat? Nenne, du kanske inte får nog?!

Järnkaminen, jag hade väldigt ont vid ÄL efter p-pillerstoppet. Höll i sig ett år ungefär, och vissa gånger kunde jag knappt röra mig.

Snaily (tre dagar kvar!), jag har för mig att du hade bestämt dig för Agria som försäkringsbolag för Korven (oj, vad stor han har blivit). Jag lutar åt IF. Har du märkt i ditt jobb några problem med utbetalningar från vissa djurförsäkringar?

• Page

Gäääsp, så trött efter helgens firande (och ogräsrensnade) men innan jag somnar:

GRATTIS Vickan!!! Jag kan inget annat än att le. Så skönt att det bara "råkade" bli så, ett stressmoment mindre. Nu hålls alla tummar stenhårt knutna.

• Page

BS, fy för att kräkas varje dag! Kan inte fatta att ditt illamående inte går över trots en maxdos av Lergiganet (som jag bara avgudar).

Lappis, hur går det med svärmor?

Koko, måste in i albumet och titta på Connys ögon och näsa!

Kängu, späääännande!

Nä, nu får Frullan minsann pallra sig hit och berätta för jag är dödens nyfiken. Drömde inatt att hon fick tvillingtjejer!

Nenne, kul att du har piggat på dig!

Svar på tråden Livets stora och små frågor