• Frejis

Livets stora och små frågor

Tack för en supertrevlig brunch i söndags, det var jätteroligt att se alla och få träffa lille H. Han är så söt och så liten att jag faktiskt undrade hur man rent praktiskt hanterar bebisar när de är så små Kanske inte så konstiga egotankar med tanke på bullen i magen, men ändå och den här farfarsblicken som vi också fick en glimt av gillade jag starkt.

Cicci, inte för enbart återgälda komplimangen, men jag tyckte att ditt hår är alldeles fantastiskt supervackert och femininint och så blont. Jättejättefint!

Grattis till plusset ännu en gång, BS! Kul att även test nr 2 visade plus tråkigt att du redan nu mår illa, men det går kanske över relativt fort. Håller tummarna att du får en lätt graviditet.

Muggles - RUL är på fredag.
    Kom på att tänka på en annan sak: har du inte heller några syskon? Lite intressant med tanke på att vi är födda samma datum (dock inte samma år) och utan syskon båda två. Fast jag trivdes nog rätt bra skulle nog vara rätt bra ha en bror eller en syster nu, i vuxen ålder, fast då om man hade en riktigt bra relation till varandra. Fast sådant vet man aldrig om i förväg och nu har jag inga så det får vara bra som det är.

Jag kan nog tänka mig att bara ha ett barn och förmodligen blir det inte fler än så (fast vi får väl se hur det blir, bäst att inte planera för mycket . Får se till att uppfostra en riktigt egotrippad unge i stället, bara för att

A M - såg att det inte gick så bra med leggings, men Åhlens City hade nog rätt många olika. Jag har också tänkt mig att börja använda leggings och klänning, men min förändringsbenägenhet är väl som vanligt inte på topp.

Vickan - är du inte redo för att hoppa, så är det lika bra att vänta. Svårt att råda i en sådan situation, men se till att du inte pressar dig för hårt.

Tinga - jättefina skor. Och stort grattis till huset!

Lappis - det blir kanske ett plus nu för att du struntar i alla goda råd och vill inte göra FET... jag håller iaf tummarna!

• Frejis

Grattis till namnsdagen A M!

Hm, varför heter jag Frejis då om jag inte alls är så fertil som jag bör vara? Ingen aning faktiskt, valde nicket på måfå för rätt många år sedan och har använt det i olika variationer på nätet sedan dess.

Undrar vad det är som jag är så allergisk mot just nu? Näsan rinner som en fontän (så fort jag varit ute, en skräck för hypokondriker), det kliar i ögonen och jag känner mig död... fast jag blev mycket piggare av att skriva här. Dags för en liten tablett!

• Frejis

Telis grattis till de tre frysisarna, måste kännas skönt att ha dem. Fast jag håller med alla andra, konstigt att man inte får använda dem. Misstänker att det kan ha att göra med den offentliga sjukvårdens resurser, men ändå en stor del av jobbet som lett fram till dem är ju gjort.

BS - hoppas att medicinerna mot illamåendet fungerar och att du slipper det värsta.
    Själv hoppade jag över Postafen igår kväll och det slutade med otrevligheter imorse. Blä!

Frullan - förbjudna tankar? Jag tycker att du ska få tänka och känna precis som du vill och att ingenting av det som du hittils har sagt är förbjudet eller ens särskilt konstigt. Att en massa andra knäppskallar på Familjeliv eller någon annanstans tycker att det är fel att tänka så innebär inte att det faktiskt är fel så nu har jag normaliserat dig

Jag tror faktiskt också på det som A M säger, att det kan vara en liten Raffa i din mage... men vi väntar tålmodigt tills vi får veta det säkert.

Snygga barnkläder du länkade till Koko

Just ja BS när det gäller mammabyxor så kan jag säga att jag har jättesvårt att hitta några som passar. Har tre par som känns obekväma och ett par (det dyraste så klart som är superbra. Du ska kanske satsa på klänning och kjol i stället?

• Frejis

A M - noterar var du hittat träningsbyxor Jag vill snarare ha kostymbyxor som är enkla och snygga och som inte klämmer på fel ställen för att jag helt enkelt får jätteont. Äsch, får väl lära mig att gå i klänning i stället, har ju köpt två stycken från Proud så att det egentligen inte är så synd om mig.

Hej Koko

Trevligt med en födelsedagsresa Lappis och vilken härlig överraskning från maken

A M igen - gissar att du inte ens hade behövt betala 160 kr om du hade haft högkostnadsskydd?

• Frejis

Cicci, det är väl bra att de vill kolla dig lite extra. Risken är väl att du spricker rätt mycket ifall bebben är jättestor? Hur stor var V när han föddes? 'nyfiken'

A M - vilket fint inlägg men det låter lite som en fyrtioårskris. Hm, hoppas att du inte grubblar för mycket och att du mår bra annars. Det är inte kul att krisa.

Nenne - grattis till äggblåsorna, håller tummarna att det blir jättemånga fina ägg på måndag.
    Ska Nancy få kattungar sedan? Är ni någon form av fodervärdar? *nyfiken igen'

Min stackars tax hemma hos föräldrar kräktes färskt blod igår natt och igår kväll åkte de till hans veterinär. Ska få höra idag vad taxdoktorn sade, hoppas att det inte är någonting allvarligt med honom.

Brudsommar - går du över någon dag så finns det även 20 januari... Så många fina dagar det finns att välja på här i tråden

• Frejis

Muggles - spinning kl 7, det var duktigt. Se till att inte kollapsa efter lunch

Ska till Danderyd om en timme för RUL. Det ska bli intressant att se vad det visar och vilka besked vi har att vänta oss nu. Lika bra att låta bli att gissa, vi lär nog se det själv om så där 90 minuter.

Maken har tagit ledigt från jobbet så att han vackert ta mig i handen och leda mig till den expertdoktorn som jag ville träffa. Av någon anledning känner jag för att fly fältet just nu

• Frejis

Cicci - jaha, då var ju Victor inte så liten.

Att du mår bättre av att vara aktiv än att ligga på soffan är väl bara bra. Jag tror nog att din kropp skulle låta dig veta ifall den inte riktigt var med på alla aktiviteter. Ska vi byta?

Fyra månader av denna gång som en gås och i princip noll aktiviteter känns lagom lockande. Fryste mitt SATS-kort nu i veckan. Men i januari (helst tidigare), då ska jag träna (och dammsuga och göra allt annat trevligt ).

Muggles - intressant när det gäller det här med huvudmått och sprickor, det låter logiskt och oj, vad du kan

Tack tjejer jag ska rapportera under eftermiddagen. Ska kanske börja packa ihop så att jag inte missar den här tiden nu. Kram!

• Frejis

Tillbaka från RUL och en sväng på stan.

Läkaren tittade genom allting och hittade inga markörer för DS eller de andra trisomier. Allt såg bra ut, hjärtat, hjärnan, urinblåsan, njurarna, etc. Det var verkligen en nogrann undersökning, vi var där en hel timme. Men tiden gick fort

Hon hittade också nekros i det stora myomet och det förklarar varför jag får ont. Skönt att få veta det också.

Och så fick vi veta att det blir en flicka

• Frejis

Piggelin - grattis till en lyckad försäljning, skönt med en liten vinst

Muggles - skickar en antideppkram till mensmonstret

Lappis - det låter helt underbart med er resa. Och grattis i förskott!

Liten - ska vi träffas för en fika imorgon? Ninja skulle nog uppskatta ekologisk blast väldigt mycket

Snaily - härligt att åka och titta på valpen.

Fick veta av min mamma att min tax har stora problem med hjärtat, därför kräks han. Fick olika mediciner för veterinären, ordinerad vila och återbesök om tio dagar. Usch, sådana stunder är hemska i en hundägares liv, när man ser åt vilket håll det går

• Frejis

Snaily & Ore - tack
    Jag tror nog att myomet har slutat växa. Vet inte om några andra komplikationer som kan tilkomma förutom smärta. Läkaren sade ingenting om det förutom att vi måste åka in ifall jag får väldigt ont eller någonting känns annorlunda.

Snaily - taxen fyller 11 år i augusti så att han inte är så ung längre. Han fick iaf urindrivande (vatten i lungorna) och hjärtmedicin. Hoppas också att han kan bli bättre så att det iaf blir ett fortsatt värdigt liv (det ska ju djur ha i likhet med människor).

Svar på tråden Livets stora och små frågor