• Frejis

Livets stora och små frågor

Förresten fint konstverk Nenne

• Frejis

Hej på er tjejer

Telis, det var en härlig känsla att läsa att blödningen har upphört Nu är det dags att hålla tummarna inför VUL, att pyret mår bra och fortsätter så hela året. Progesteronvitt är den finaste färgen som finns borde finnas med i alla färgkataloger, tycker jag.

Har kikat på bilderna i albumet (sent, jag vet). Ni såg fina ut! Kängu, jag kunde inte så mycket mage alls och Ore verkar inte heller ha så mycket gravid mage. Ni verkar haft en mysig picknick iaf, hoppas att även jag kan komma ner till er träff nästa gång.

Vickan - hoppas att du får lite vila. Jobbigt att känna sig så utarbetad...

A M - H. bjöd på sitt första leende, charmigt Det blir nog många som faller för den mannen så småningom. Onda Ögat är inte mer än rätt i sådana fall... du var snäll som inte gick fram till din man och avbröt hans mingel genom att be om hjälp

EA - trist med minus, vilken dum tant. Du kan kanske boka tid till gyn redan nu, dina cykler lär nog inte förändras så märkvärt över sommaren

Snaily - hoppas att maken snart hittar ett nytt jobb.

• Frejis

Vi åkte ju in till sjukhuset i onsdags efter att maken hade kommit hem eftersom jag fick en sådan hemsk smärta att jag inte kunde röra mig alls. Sedan släppte den efter en stund så att vi kunde ta taxi och slapp åka ambulans
    Blev inlagd för observation över natten och fick givetvis ont. Medicinerna hjälpte inte så mycket, smärtan blev bara värre så det slutade med morfin intravenöst som inte heller tog bort den helt. På morgonen fick jag någon morfinpreparat som grund, vanliga smärtstillande, sedan var det dags för morfin igen... det var rätt så hemskt att man kan ha ont i hela kroppen av att bara andas och det var det stora myomet som orsakade smärtan.
    Som tur är, har myomet flyttat på sig lägre ner i buken så att det har slutat orsaka den värsta smärtan och värk och jag fick komma hem med smärtstillande igår kväll. Om ni undrar hur myom kan flytta på sig så blev jag så arg på det igår kväll att jag satte igång med någon form av akupressur/massage på mig själv och på morgonen blev doktorn förvånad över var det har tagit vägen så det var nog det plus allt smärtlindring som har hjälpt. Hoppas nu att det dumma myomet stannar kvar på sin plats...
    Nu är den här vändan på sjukhuset avslutad och det är bara att hålla tummarna att jag kan vara hemma i några veckor så att pyret hinner växa till sig. Vi fick tid för återbesök om ett par veckor på förlossningen och det känns skönt att de tar över.

Ska försöka njuta lite av solen

• Frejis

Säger som Brudsommar när det gäller olika ostar som Telis nämnde: har i princip ingen aning vad de står för eftersom jag aldrig har ätit dem. Känner dock igen namnen eftersom jag köpt dem till andra ostälskare i familjen.

Det går ju att ha mögelostar i sås Telis om begäret blir för starkt

Brudsommar - det är kanske en kille som du väntar den här gången? Ska bli spännande att se.

A M - de kan inte göra något förutom smärtlindring. Att operera under en pågående graviditet gör man inte eftersom det finns stora risker att graviditeten avbryts. Vad jag förstod kommer smärtan från myomet att komma tillbaka senare eftersom livmodern fortfarande växer, men det får vi se. Som läkare sade, kommer de att plocka ut barnet i förtid när det går om jag får så ont igen. Men det handlar om minst tio veckor eller så

Just nu är det rätt bra, börjar återhämta mig (hm, får se vad natten har med sig...) och har till och med kunnat gå ut och fika med maken på Drottninggatan. Tur att han övervakar mig för att jag sedan vill lura iväg honom vidare till Kungsgatan så sade han nej och vallade mig tillbaka hem.

Välkomna hit Passionsblomman och Panzerfaust! Säger som Lappis, det finns ingen logik i den här skaffa barn processen. Ibland är det bra, men ofta är det urdåligt. Hoppas att det ändå kommer att fungera för er.

Telis igen - Hm, du kan faktiskt göra en hel del, till exempel äta lunch med mig nästa vecka

Ore - inga cravings, det låter bra. Grattis på namnsdagen! (sparar övriga gratulationer tills på onsdag)

Ni skriver rätt mycket under tiden jag hållit på med det här inlägget. Nu postar jag för annars blir det aldrig klart.

• Frejis

Lappis - kommer det att bli FET nu i juni?

• Frejis

Övervakning är bra för sådana som inte känner sina egna gränser. Det här tillståndet är annars bedrägligt eftersom smärtan kommer efter att jag gjort allt jag velat och mått rätt hyfsat under tiden

Det kommer fler "övervakare" på besök, först min pappa och sedan min mamma. Ska bli skönt att få lite sällskap och avlastning för maken

• Frejis

Lappis - du får försöka se kissandet på stickan som ett jobb, som någonting som bara måste göras.

• Frejis

Passionsblomman - Tror att det står för Frozen Embryo Transfer.

Telis - oj, mensvärk nu igen. Du får nog också hålla dig lugn och ligga i soffan.
    Har inte provat någonting alkoholfritt vin eller öl för att slippa bli besviken. Du får berätta om Billabong smakade gott.

• Frejis

Lappis - det låter säkert konstigt, men det är bra att du är negativ inför FET för att det säkert kommer att fungera och ge ett pluss. Allt enligt egna erfarenheter...

• Frejis

Telis & Lappis - bra att ni tänkte på växtvärk, det är ju vad det rimligen är men soffläge är ändå bra.

Svar på tråden Livets stora och små frågor