• Frejis

Livets stora och små frågor

Vilket underbart väder vi har idag! Härligt med sommarvärme

Vi har en rätt så stor balkong mot innergården, med sol fram till tolv eller ett på eftermiddagen. Har upptäckt att det är precis lagom för oss för att nu skulle jag inte vilja ha kvällssol där. Men så skönt att grilla på balkongen, äta frukost och middag där, lyssna på kvittrande fåglar samtidigt som man bor i stan och så har jag mycket blommor där

Ore, jag blev inspirerad av färsk potatis igår så det ska vi ha till middag ikväll och en enkel dessert med hallon och vaniljvisp Undrar när de små svindyra askarna med hallon och blåbär blir billigare, har hittils skyllt på att jag måste ha sådan lyx som gravid

Vickan - hoppas att maken inte klagar för mycket. Jag har också sådana dagar ibland då jag helt enkelt säger att nu orkar jag inte prata så du får vara tyst. Fast min make blir nog rätt glad för att han då ostört får ägna sig åt sin Playstation 3. En bra investering i sådana fall

Nenne - vilken buskatt ni har! Du får skicka fler roliga bilder på henne till Telis, tyckte att hon var så häftig.
    Det är bra att du inte känner någonting... jag har intagit en position då jag tycker att inga symptom är symptom på någonting gott

• Frejis

A M - Om du vet vilken avdelning som snittet gjordes på (det borde ju rimligen vara avd. för planerade snitt), kan du ju ringa dit alt be växeln koppla dig dit och prata med dem. Du får kanske komma dit på återbesök.

• Frejis

Intressant att Onda Ögat taktiken inte fungerade, det bekräftar ju bara något som min make sade till mig redan från början, nämligen att han inte är tankeläsare Man blir ändå förvånad hur olika män och kvinnor är, just i sådana små (och även större) situationer.

Passionsblomman - tre kattungar, gulligt! Så söta när de är små.

Vår kanin har också fått ta del av värme och provsitta i famnen på balkongen. Han stortrivdes

Nenne - ligga tillsammans i en hammock, nice.

Lappis - det är väl självklart att det krävs vin för att klara av att sitta uppe till kl. 2. Tur för väninnan och maken att du orkade vara uppe

• Frejis

Hemsidan verkar vara riktigt seg idag, har skrivit ett rätt så lång inlägg som nu försvann

Page - hur är det med din mamma? Påminn mig, när var det ni skulle få hunden?

Ore - läskigt med självmord på jobbet, hoppas att ni får hjälp att hantera detta.

Tinga - håller verkligen tummarna att småkillarna äter bättre och att de gillar sina nya söta tröjor (har också kikat på hemsidan och blev tom frestad att beställa, fina saker )

A M - är det bara mätning av H. som görs på BVC eller är det även andra saker? Ska bli intressant att höra hur mycket han har vuxit.

• Frejis

A M - hm, hur får man sitt bråck klassificerat som farligt eller smärtsamt? Det låter tyvärr som en klassisk vänta-och-se historia.

Vad toligt att H. växer så mycket, det blir nog en ståtlig kille

Magen ställde till lite inatt och känns ganska öm, men det gör inte så ont. Det blir bara inga "utflykter" idag förutom till den heta balkongen *usch vad det är varmt där nu*

• Frejis

Man diagnosticerar myom med hjälp av ett ultraljud och i så fall är det ett vanligt gynbesök som gäller. Men det var ingenting sådant som de såg i slutet av graviditeten? Fick du förresten göra ultraljud under kejsarsnittsdagen på DS?

Måste läsa på mer om bråck fast din gissning om ev bråck låter rimlig. Lite läskigt om det är en bit av tarmen som buktar ut, blä!

En rätt så underhållande artikel om hur mycket bebisar kan:
    www.dn.se/insidan/bebisar-kan-mer-an-man-tror-1.878658

• Frejis

Muggles - gillar helgens ursprungliga ordning i Grythytta så ändra i alla fall inte den första placeringen

Jag hoppas att jag också kan vara med på midsommarträffen, det skulle vara jätteroligt

• Frejis

A M - kan du inte förhandla om bråckrabatt (typ som mängdrabatt) på kliniken?

• Frejis

Nenne - håller tummarna att det progesteronvita tar över det bruna och tänker inte släppa tummarna förrän efter helgen (eller om nio månader ) Stor kram till dig och maken!

Piggelin - det låter underbart med hus och att ni har hittat en dagmamma som ni är nöjda med. Sådant betyder jättemycket i vardagslivet. Njurstenanfall, har hört att de är vääldigt smärtsamma. Definitivt samma liga som det dumma myomet!

Brudsommar - 10 Lergigan om dagen, det måste vara en rejäl dos om man tar hela fast det är jättebra att det fungerar.
    Studiedag på dagis, det var någonting nytt för mig.

Koko - ansiktsbehandling om en kvart, oopsan! Hoppas att det är i närheten så att du hinner dit. Ska förresten bli spännande att se om du får en kille eller en tjej... hm, vet ännu inte vad jag tror, behöver fundera lite på det *kul att leka gissningslekar*
    Envis, jag?

Finns det någon/några som vill äta lunch imorgon eller på fredag?

Svar på tråden Livets stora och små frågor