• Frejis

Livets stora och små frågor

Telis, hur ska vi göra med seabands? Vill du vänta med dem, ska jag posta dem eller ska vi mötas upp vid Sturegallerian på eftermiddag (om du kan)? (måste till doktorn och tar då tvåans buss som lägligt nog stannar i närheten) Du får välja vilket som passar dig bäst.

• Frejis

Det märks väl att jag tar det lugnt dödar tråden med mitt pladder i stället.

• Frejis

Telis - det går nog bra, jag tar ju som sagt bussen och det är ju inga avstånd. Någon gång efter 15.30 blir det, passar det? Kan du inboxa ditt mobilnummer så skickar jag ett sms när jag är på väg.

Lappis - underbart med en solskenshistoria. Jag kan dock inte låta bli att fundera, vad är det som får det att fungera när det inte har fungerat tidigare? Naturen är märklig.

Koko skrev ju tidigare att hon träffat Cissi, Snartis och Frullan igår och att bebisen inte har kommit ännu.

• Frejis

Koko - min make är... vad ska man säga... omtänksamt jobbig.

Vi kan kanske träffas för en lunch nästa vecka i stället? Jag ska nog inte fuska med det här ta-det-lugnt-programmet även om jag känner mig extremt frestad.

Lite på nålar nu...? Say no more!

Lappis & Nenne - tycker också att det är konstigt att det bara händer. Själv blev jag extremt irriterad på sådant förut för att det kändes (så klart) att det hände alla andra förutom mig. Svårt att hantera sådant.

• Frejis

Telis - har skickat ett svar till dig.

Koko - mm, kan vara lärorikt med ett tillfälle att omprioritera.

• Frejis

Frullan - känner du dig oälskad idag? Här kommer en kram!

Tycker att det går jättebra att slöa när man får välja och bestämma över det själv, men det här men som jag säger så är det kanske dags att lära sig någonting nytt. Måste skaffa ett par böcker som jag verkligen vill läsa så blir det nog bra. Skriver jag en dag att jag börjat sticka så vet ni att jag är desperat (har inte gjort det sedan gymnasiet).

Telis, Koko & A M - tycker att vi tar en lunch även nästa vecka och sköter jag mig så får jag säkert permission av min snälle make.

Page - smärtlindring är än så länge tänkt att bestå av maxdos Alvedon, 8 tabletter om dagen. Jag märker redan nu att min mage protesterar och hoppas att jag får andra tabletter av doktorn idag.

Brudsommar - är det en eller två kattungar som ni ska skaffa? Blev osäker om det.

Kängu - att sova till tio är inte helt fel.

EA - jag vill också veta vad du jobbar med. De gröna paprikorna gör mig nyfiken! *är det verkligen paprikor det handlar om eller---?*

• Frejis

God morgon!

Tinga - jag tänkte på dig och dina barn när läkaren berättade vad som kan hända i mitt fall. Nu är det ju (peppar peppar...) inga tecken på det, men man vet aldrig, sådant kan förändras rätt fort.

Liten - lera och grus, ni är verkligen frilufsmänniskor men sådant är kul, tycker jag. Mindre verkar vara nyfiken på vad som finns ute i naturen och oj, vad pigg hon var när jag träffade henne. Träffas gärna igen! (När vill ni förresten komma och titta på kaninen?)

Jättestor grattis till Cicci med familj nylackade naglar och lockat hår strax före förlossningen låter inte helt fel, något ovanligt bara

Koko, säger som Frullan, vila! även om det är lättare sagt än gjort.

Frullan - doktorn sade inte så mycket nytt igår, det var ju planerat kejsarsnitt som samtalet skulle handla om fast det blev inget samtal. Fick remiss till någon överläkare på Danderyd (får se vem det blir - tänker nu på A M) och han verkade tycka att kejsarsnitt är helt rätt just i mitt fall. Vi får se hur forsättningen ser ut. Sedan kommer han att förlänga sjukskrivningen till slutet av graviditeten för att jobb på heltid (eller ens deltid) kan jag glömma. Jahapp, så var det med det.

• Frejis

Äsch, vad är det jag läser här pratade med Liten och hon berättade om Telis blödning, hoppas verkligen på ett falskt larm.

Det borde gå att se någonting i v. 7 (alltså vecka 6+0 om jag förstår det rätt), i alla fall en ansamling av celler, kanske en hinnsäck och hur livmodern i övrigt ser ut, och en läkare borde iaf kunna säga om det ser bra eller mindre bra ut. Men nu håller jag tummarna att det ändå går bra, det är bara för jobbigt att tänka på något annat. Megastor kram till Telis och maken!

• Frejis

Telis, jag håller tummarna. Skithårt!!!

• Frejis

Får jag göra en bekännelse?

Eftersom jag mådde bättre igår skulle jag ju undersöka vad jag klarar av det och tog mig till skolan samt satt på en stol tillsammans med mina trevliga kursare i sådär sex timmar. Det kändes ju bra, men nu, efter att ha sovit en timme, kommer kvittot: jag har så j***a ont i myomen att det inte liknar någonting annat. Kramp i de där två satans knutorna så att jag inte vill utforska något mer, no ever no more. Och sedan tycker jag att akuten inte borde ta in sådana människor som jag för att vård förtjänar jag definitivt inte. Men det är bra att få skämmas för sina dumheter också, hoppas att det bara sluta så.

Jahapp, får hoppas att maken kommer hem snart och hittar på ett sätt hur man går på toaletten fär att det är vad jag försöker komma på nu Hade jag en snorre skulle jag kissa i ett glas på skrivbordet, men det går ju inte...

Svar på tråden Livets stora och små frågor