Livets stora och små frågor
Frullan: Din BM borde som sagt anmälas, eller så borde du i alla fall påpeka för hennes överordnade vad hon missat och vad du tycker om henne!
Frullan: Din BM borde som sagt anmälas, eller så borde du i alla fall påpeka för hennes överordnade vad hon missat och vad du tycker om henne!
Aaaah - Den efterlängtade Anita med Televinken träder fram!!! Grattis Telisgumman! Vad skönt! En milstolpe närmare att snusa bebis! Krama Telismannen och gratta också! Kramkram!
Det är ju jättebra att tråden och alla ni i den finns - men lite läskigt att inte sjukvården/mödravården kan sköta det den ska utan att man ska behöva ha en halv doktorsexamen och en massa googlingstimmar i ryggen så man kan berätta för dem vad de ska göra o vilka prover som ska tas!
lunch imorgon!? Var? GH? När? Vilka?
Men man kan nog inte bara be om antibiotikadropp - det måste nog vara inskrivet i journalen ... Och så ska man in i tid (har för mig att man bör få första droppet ett visst antal timmar ungen pluppar ut, sedan var 6:e timma. Jag hann bara med 1 gång)
Start + Frullan och övriga intresserade: här är Socialstyrelsens rekommendationer gällande dropp mot GBS:
www.viforaldrar.se/artiklar/2008/03/26/antibiotika-mot-gbs/
Telis: När ska du och Televinken (och maken?) på kontroll nästa gång? Är det NUPP som är nästa eller görs det fler kollar?
Angående badrumsolyckor: jag spillde ut en hel burk hårinpackning på badrumsgolvet förra veckan - jäklar vad snorhalt det blev. Jag fick våttorka säkert tio gånger med nytt vatten emellan för att det skulle gå bort. Vad är det man hällre i gåret egentligen?
Page: imponerad över att du värmeskyddar håret!
Koko: mina problem att hålla tätt i trängda situationer försvann direkt efter att Hektor var född! Så det finns hopp!!!
Telis: vet du hur det är - om de tar donatorns ålder och räknar in i övriga resultat vid ett ev kubb?
Måste googla lite!