• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • gosnosen

Kunder och kunder förresten, en kund är det nu.

• BrudSommar2006

Vickan förresten, vad ska du göra i skogen, sitta vid en lägereld och umgås eller i en glänta och sola eller ska du gå långt med tung ryggsäck dagarna i ända? Det blir ju en viss skillnad på chansen att klara det hela utan att bryta ihop...

• BrudSommar2006

Gosnosen, aha, då förstår jag varför du har svårt att använda datorn på dagarna!

Själv har jag bytt arbetsplats och sitter nu i ett litet rum med en forskare i rummet bredvid och han ser säkert när jag sitter och gör annat än jobbar men jag räknar med att han inte bryr sig!

• Fru E

Hej hopp!

Tittar in lite snabbt innan sängen väntar

Vickan-trist att må illa men visar på att pyret lever och är kvar!

Gosnosen-vad roligt att ni äntligen snart få lite ägg

Unnade mig att gå på en marknad på vägen till akun i eftermiddags men det var lite för varmt för det egentligen men mysigt att gå och kika. Fyndade ett par sköna "gåsandaler", pärlor till svärmors halsband och baknörd som jag är muffinsformar
    Inhandlade även 10 linnen på stadium till möhippan som vi ska ha på lördag, vi tänkte att det vore lite roligt att se att vi hör ihop under dagen (hade billiga 2 för 99).

Slog även till och köpte ett växthus från Weibulls i plast (har ställning och 2 hyllor på vardera sidan), 2 m högt, 1.40 brett och 75 djupt så helt lagom för vår trädgård intill häcken så vi inte skymmer några fönster. Helt ok växthus för finfina 300 kr!

EGO-precis innan jag gick min promenad ikväll så kände jag hur det rann till och det blev lite rött på pappret så nu vill jag vara med i ert cykelgäng Nenne och Mugglan!
    Ser lite spår av brunt med nu så det lär bli BOM som väntat här, säkert lagom till möhippan på lördag. Tycker inte alls det här är roligt längre och vill INTE ha tålamod. Känns som om det aldrig kommer att funka och jag vågar knappt beklaga mig här hemma eftersom maken snart är trött på mitt "tjat" om att det dröjer länge och tänk om...........
    Akun skulle inte ge effekt förrän månaden efter men hade ändå hoppats minilite på ett mirakel.
    USch kommer allt närmre tankarna om att vi aldrig lyckas på egen hand eller alls samtidigt som alla andra lyckas efter några månader

Jaja vad är väl en bal på slottet

God Natt!

• viktualia

Brudsommar - hm.. inte trodde jag att det skulle bli jag som satt här och TOKGNÄLLDE över illamående.. men å andra sidan har jag ett gammalt magkrångel som väl kom på att det var ett bra tillfälle att sticka ut sitt vidriga huvud....

Det som hotar angående veckan i skogen är mest sömnbrist. jag ska inte ägna mig åt speciellt mycket fysiska saker. Mår jag som just nu är det nog inte nån bra idé, men jag hoppas på att jag piggat på mig alt lärt mig hantera det.

Och släppa vecka 18.. maaaaj gaaad... jag har ju bara gått in i vecka 7 än....11 veckor till så här... *gråter bara vid tanken*

Nu ska jag försöka sova..

Tack för att ni finns!!!!

• Telis

Vickan, det måste inte bli så. Jag mår bra nu och har gjort så från runt vecka 9+0. Det är lite jobbigt att spotta efter tandborstningen dock, när jag böjer mig över handfatet och ska spotta ut en massa tandkrämsskum så vänder det sig lätt i magen.

Mina symptom nu går helt klart att leva med. Jag måste gå upp och kissa en gång extra på natten, jag har BH på mig när jag sover för brösten gör så ont annars, är lite extra trött ibland men absolut inte varje dag. Jag känner mig också lite kinkig med mat, en del saker som jag brukar kunna äta är helt otänkbara nu och så blir jag mätt jättefort, jag hinner knappt börja äta innan jag känner mig proppmätt. Det är allt!

• nennesjuttioåtta

Gosnosen
    Åååh vilket fint inlägg!! Och vad härligt att det har börjat röra sig i ÄD-kön på flera sätt, wohoooo!!!! Känner igen mig så väl i din beskrivning av det sociala (?) livet och att man är tappad mellan stolarna. på dig och lycka till, skriv oftare!

EA

Det kan ju betyda vad som helst men... gah!!

Ego
    Vilken lång kväll det blev igår, först jobbade jag över en stund, sen handlade vi, åkte hem och gick ut med katten, vattnade blommorna, plockade undan och P packade för sin långa cykeltur till Norrland som han åkte iväg på idag. Sen kom cykelkompis med fru och barn och fikade en stund, sen satte vi igång grillen och så kom ett annat par och åt med oss och vi drack vin på altanen och tjattrade till klockan bara var 12 och de åkte hem och vi plockade ner och hängde ny tvätt. Hade det varit i mars hade vi bara hunnit handla innan det var dags att lägga sig, helt sjukt! Jag älskar vår trädgård, rosorna blommar så fint och lavendeln, kaprifolen och allt annat och igår hittade jag blåbär som var klara i vår skogshörna. Massvis av fåglar sitter i träden och kuckilurar till Nancys förjusning och förtret eftersom hon inte når dem. Nu ska jag jobba. Puss på er!

• muggles

gosnosen: vad roligt att höra lite ifrån dig! Och vilka goda nyheter - både kortad ÄD-kö och en privat donator! Jag är så impad av folk som erbjuder sig att donera, tänk vilken insats de gör.

EA: oh no! Inte du också! Förstår att du hoppades på akun, klart man gör. Har du också kört stickor ngn månad så att ni inte gökar "i blindo"? Jag har ju inte direkt överanvänt stickor själv men jag ska nog börja nu Det verkar ju funka för vissa här.

• Telis

Nenne, vad mysigt!! Lavendel och kaprifol är sånt som vi innerstadsbor bara hör talas om.

Svar på tråden Livets stora och små frågor