• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • nennesjuttioåtta

telis
    Utsikt är något som vi Gävlebor bara hör talas om också...

• Fru E

Nä inga stickor här inte, kör hellre rulla runt i sänghalmen minst varannan dag sen tanten är slut fram till dag 20 eller nåt. Det ger samma resultat och är mindre stressande tycker jag

• Telis

Jaa, att det ska vara så j-a svårt att få allt!

• Fru E

Muggles-jo fast akun är noga med att poängtera att det inte är förrän månaden efteråt som den hjälper men han är så söt som försöker banka in lite hopp i min skalle

• Telis

EA, jag är imponerad, det schemat hade jag aldrig orkat med. Ni är så väl värda att lyckas bara på grund av det!

• Fru E

Telis-hehe denna månaden har det inte varit några problem som helst eftersom jag nästan skulle kunna hoppat på allt som rör sig . Vet inte om kombinationen pergo och aku satte sprätt eller nåt men trevligt var det

• Ore

EA: Trist med tant i antågande... KRAM! Men om akun tror på effekt till nästa gång så håller jag tummarna för det. Minns jag fel eller hade ni tänkt söka hjälp efter sommaren annars?

gosnosen: Hurra för att ÄD-kön inte är så lång OCH för den privata donatorn Hoppas, hoppas att det går lika bra för er som för Telis med make, när det väl blir dags.

Vickan: Mitt illamående gav med sig betydligt i vecka 13, mådde litet illa någon dag vecka 14 också, men sedan ingenting... Så det behöver inte gå fram till vecka 18!

Och apropå symptom så är jag nu helt säker på att jag har känt pyret fladdra omkring i magen! H*n har sina faranden ibland

BS: Billabong ska du definitivt prova, köp någon flaska och ha på kylning för att bara ta fram den en dag när du inte mår så illa

• Fru E

Ore-jag har en gyntid bokad i början av september eller var det augusti, hmmmm, men funderar på att skjuta den ett par månader för att ge akun en chans då effekten kommer en månad efter och några månader framåt

• muggles

Ore: härligt med fladder - det bästa med hela graviditeten enl mig!

Apropå flaskor så köpte jag en blandad påse gotter på Systemet igår: några goda röda viner (Porcupine ridge bla), en vit, en halvflaska Pol Roger (till ikväll för att fira semestern), 4 VB (australiensisk favvoöl) och 2 Bacardi Breezer varav jag avnjöt en iskall på balkongen igår. Fram för mer semestersupande!

Var håller Lappis hus, hon verkar lite frånvarande tycker jag...

Och som sagt, vart har Tinga tagit vägen?

EA: vem vill du spotta på?

• Fru E

Är inte Tinga på semester nu????

Muggles-alla korkade människor som tror att det bara är att beställa ett barn på posten och får en att känna sig misslyckad!

Ore-mysigt med fladder kände på vänninans mage för ett par veckor sedan och var hut coolt som helst!

Svar på tråden Livets stora och små frågor