• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • nennesjuttioåtta

Ore
    Ooooh Fladder!!! Mysigt!
    Det enda fladder jag känner sitter också på magen fast mer ytligt.

Muggles
    Skål!

Jag undrar om mina spottings egentligen var ÄL för nu är det borta (??) och ersatt av aladåbliknande gojs. Typiskt att mannen inte är hemma utan krossar pungkulorna mot en sadel i 40 mil.

• nennesjuttioåtta

Vickan & BS
    Hang in there! Det kommer att vända och nu blir det dessutom lite svalare = skönare att andas och leva för er som mår illa.

• muggles

Nenne: jag får aladåb 4-5 dgr innan ÄL - hur brukar det vara för dig? Ni kanske fortf hinner? Testar du med stickor fortf el gav du upp?

Men hallå.... FREEEEEEEEEEEEEEEEEEEEDAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAG

• Ore

Japp, FREEEEDAAAAG, och din gottepåse lät väldigt läskande muggles. Men jag får nog hålla mig till Billabong...

Tror också att Tinga är ute på sin Europaturné med familjen. De skulle väl vara borta 3 veckor, eller minns jag fel?

• nennesjuttioåtta

muggles
    stickorna tog slut och ja, jag gav upp och fy fasen vad gött att inte tänka på det (lägger till: nästan hela tiden). När jag testat tidigare så har jag fått aladåb 2 dagar före böj men nu med ivf och inseminationerna (då jag iofs gått på spruthormoner) så har aladåben kommit nästan en vecka före. Så jag har ingen aning och på söndag är han ju hemma igen så det är ju ingen katastrof.

ja herregud, hur kunde vi missa...? FRREEEEEEEEEEEEEEDAAAAAAaaaaaaaaaaaaaaaag! *dansar go-go*

• muggles

*vickar på höften* *hamnar i självsvängning*

Nu sticker jag ut på ngt slags krismöte hos kund (som kallade mig igår) - kul såhär inför semestern.

Ni får dansa vidare utan mig!

• nennesjuttioåtta

hahhaha hamnar i självsvängning! Jag med! Boiiinnnngggbooingboooing

• MSW

FREEEEEEEDAAAAAAG!!

Nenne: Låter som en jäkligt härlig kväll igår!

muggles skrev 2009-07-02 14:48:42 följande:
    MSW: hur går det med nattsovningsprojektet nu för tiden?
    Njae, sådär! Precis i början av sommaren tänkte vi ta tag i lite mer rutiner vid kvällen/nattningen, framförallt lägga honom en bestämd tid, helst tidigare.. Men sen blev det sommar, och då är man aldrig hemma, eller har gäster osv.. Så man kan säga att det sket sig från början! Fast nätterna är väldigt mycket bättre sen jag slutade amma iaf.. Problemet verkar vara att han behöver lite hjälp att somna om när han vaknar, oftast räcker det med lite vatten och napp..
    Nästa steg är att lära honom (igen) somna själv i sängen.. Håller på att arbeta upp ork och tålamod aws, ikväll har vi gäster så ikväll blir det inte, men kanske i morgon kväll, för sen är det nog lugnt att par kvällar tror jag...

Oj blev visst lite långt..

BS: Ang amningen så TROR jag inte att det skulle vara något problem att sluta nu.. Känns juh som att vi tagit tag i den svåraste biten, med natt-ätningen redan... Fast vi har juh morgonmatningarna (mellan 5-7 typ) som kan vara lite jobbiga att ha ork att ta tag i! Jaja, den dagen den sorgen!

Hade juh kompis här igår, jätte trevligt att sitta och snacka.. Blev en hel del prat om barn, ÄD mm.. Vill juh sprida min "kunskap" från tråden..

Euuuummm...
  • MSW

Glömde: Gosnosen, låter juh fantastiskt att kön blivit så kort!

• BrudSommar2006

God förmiddag! Jösses vad det regnar! Det var uppehåll lagom så att jag hann in från bilen men nu har det verkligen satt igång.

Nu har vi bestämt oss för Elsa i alla fall. Oskar är så jäkla busig, han tar sats och landar på ryggen på henne och brottar ner henne och hon får inte ens gå på lådan ifred utan att han är på och ska busa med henne. Hon är så arg på honom att hon spottar och fräser bara hon ser honom. Hon är ju lite mindre än honom också, hoppas att hon växer ikapp snart så att hon kan ge honom en omgång så att han lämnar henne ifred sedan. Vi har försökt spruta honom med blomsprutan men inte ger han upp för det, suck.

Vickan, jag tänkte på att du inte vill prova Postafen eller något annat ifall att du blir ännu tröttare, man blir ju väldigt trött av att må illa, det tar en massa energi. Om du blir av med illamåendet så är det mycket möjligt att du orkar mer även om tabletten i sig ger lite trötthet. Sedan så är, eller var, det ju en stor varningstriangel på Lergiganburkarna men jag blir inte det minsta trött av dem.

Svar på tråden Livets stora och små frågor