• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Telis

Ore, är det inte alkoholfri Jever som ska vara riktigt okej också?

*säger hon som inte dricker öl varken som gravid eller ogravid*

• muggles

Ore: ursäkta! Jag försöker trösta mig med att jag ju får iskall PR istället för grav-mage Apropå gympapass så hade jag tänkt gå på mitt sedvanliga (vad sägs om det ordet då Nennelainen?!) pass i tisdags men eftersom jag tog bort en pigmentfläck och såret stramade redan utan träning så avstod jag. Tänkte att det får läka ihop först. Ostrategiskt att ta bort det just nu när det är badväder men hellre det än cancer...

Här är fortfarande sol och varmt som i helvetet - ska väl fortsätta tom imorgon - på söndag kommer värsta regnvädret. Kul kul... säger semesterfiraren.

Lappis: aaaahhh, Kalimna den gamle gode vännen!

• Lapinette

Mmmmm...det blir Kalimna och grillat kött på lördag kväll då vi har min brors stora villa till låns. Hoppas det blir fint imorgon ... solen har hittat till Stockholm efter förmiddagens åskskurar.

Ikväll blir det core + spinning. Ligger i hårdträning inför visa magen på Santa Monica Beach 2009 .

• Tinga

Lappis - med den magen får du allt dra en repa förbi Muscle Beach också!

• Lapinette

Tinga ... tror inte jag vågar! Det är inte så mycket muskler på den efter min mesträning denna vinter.

• Ore

Ingen fara muggles Blir bara grymt sugen, men det har jag varit ett tag nu...

• BrudSommar2006

Lapinette, hur gick det med skorna, blev det några?

Nu har jag gett upp jobbandet och åkt hem, ska vila en stund och sedan hämta Iris på dagis. Har ställt korsdrag, får se om det hjälper. Katterna verkar inte vilja gå ut i alla fall, trots öppen ytterdörr.

• Fru E

Ore-jag hade mer än gärna avstått alkoholalternativ om jag bara fick en mage men visst är det gott med en kall öl eller cider mums!
    Ska nog ta en snart för här kokar det nästan men får skylla mig själv som är ute och lapar sol mellan arbetsvarven

• Lapinette

BS - förnuftet tog överhanden så det blev inga skor. De satt annars perfekt men maken har rätt ... kommer inte använda dem tillräckligt för att motivera ett köp.

• viktualia

EA - äsch...det är ju lagen om alltings jävlighet som spelar in... eller lagen om att man alltid vill ha det man inte får.... Alltså: Jag är sugen på all typ av alkohol...

Page - tack för brevhälsningen!! *kramar om länge*

Ego - idag mår jag klart bättre... allt hänger väl eländigt nog på att det är en dum idé att jobba i 30 gradig värme när man är illamående nygravid.... Nu har jag lyckats handla halva affären, bakat en tårta www.alltommat.se/recept och städat huset någorlunda...

Tinga - sorry... i min svårartad dimmighet glömde jag att du hunnit uppmärkssamma mitt pluss. Hm... säger väl en del om hur ego jag är och kanske behövde/er vara.... jag har inte mycket att tillföra Piff och Puffs äventyr med maten... kan bara skicka ett stort gäng *KRAMAR*

Svar på tråden Livets stora och små frågor