• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Mrs  B

Tinga
    Skickar en stor kram till er!!!!!!!!!!!!!!!!
    Förstår att det är jobbigt nu men hoppas att det blir bättre snart eller att ni iaf ser en ljusning.
    Jag tycker Maltes matkladd är jobbigt nog och det är säkert bara en droppe i havet jämfört med hur ni har det.

Men hur var det nu, Var det Piff eller Puff som har testat mjölkfri mat?????
    I de papperna som jag har fått från min mamma står det nämligen att rosslighet, slem och "förkylningssymtom" är förknippat med mjölkallergi.
    Malte har ju varit sån i perioder och alla har trott att det varit förkylningsastma, men när jag har kollat upp det hos läkaren har de inte hittat något. Men "skönt" att veta att det tillhör hans mjölkallergi istället.
    Innan vi fick diagnosen mjälkallergi kräktes Malte i stort sätt hela tiden, fick inte behålla något, så jag vet hur det är iaf. Inget vidare kul!

• nennesjuttioåtta

men muggles *darrar på läppen* kommer du fortfarande att kunna svära så bra som bara du kan göra?

• Tinga

Mrs B - egentligen har de båda två provat i princip mjölkfri mat, för de fick båda mjölkfri ersättning, fast det var pga att Piff fick problem med magen när han fick Nan första gången. Det är alltså Piff, som även är den som kräker mest och har slem i halsen, som är den som kanske är/har varit allergisk mot mjölkprotein. Fast han har unde hela våren ätit vanlig välling utan att få problem med slem; nu är första gången som det verkligen har ställt till det. Piff och Puff löper ju också en ökad risk för barnastma, pga underutvecklade lungor, vilket ska utredas ordentligt till hösten, åtminstone för Piff, eftersom han är den som haft mest problem. I samband med varje förkylning han haft under våren (och det är många!) har han fått inhalera kortison.

• Mrs  B

Tinga
    Malte åt ju också vanlig välling ända fram tills vi kom hem från resan i nov och blev magsjuk. I hans fall var det magsjukan som gjorde att mjölkallergin bröt ut, vilket är vanligt.
    Kanske ändå värt att diskutera med er läkare????

• Lapinette

Stort grattis till mugglan! Det är ju helt otroligt så många som har plussat de sista månaderna! Måste ju vara ett helt stim ungar som anländer i feb-mars!!!

Stor KRAM till nenne!!! Vet hur det känns att stå bredvid. Sa till maken igår att det bara måste vara ett stort rejält fel på oss eftersom alla andra lyckas bli gravida men inte vi.

Förstår inte alls ... varför har Page avreggat sig?

Snaily och Telis, jag vill också se korven. Tisdag, är det imorgon vi talar om? Säg vart så kommer jag!

• MSW

STORT grattis Mugglan m familj! Läste det igår precis när jag skulle sova, så kommer inte riktigt ihåg vad du skrev.. Men (om det stod) så vill jag gärna höra symptomen en gång till..

Och uppdaterad:
    BF-lista
    Koko 29/8 2009
    Frejis 13/10 2009
    Ore 15/11 2009
    BS 16/1 2010 (önskar att tiden ska gå fort)
    Telis 23/1 2010
    Vickan
    Liten
    Mugglan

Hoppas att jag inte glömde någon..

Men där är en hel del fler som jag gärna skulle vilja skriva upp!!

• snaily

Ja, jag vill också vara med på BF-listan! Men tror inte på det... inte denna månad iaf. *försöker att inte hoppas ett enda dugg inför BOM*

Lappis, imorgon alltså! Ja kom, själv är jag SÅDÄR intressant men korven är sjukt söt! Jag har dålig koll på ställen med (hundtillåten) uteservering kring Stureplan, så kom med förslag, eller bestäm ni! Vädret ser ut att bli ok.

Nu dags för frukost!

• Lapinette

Telis jobbar där i krokarna (jag är en liten bit bort på Östermalm) så jag låter henne bestämma. Vi kan dessvärre inte lita på vädret.

• nennesjuttioåtta

lappis
    ja, jag fattar inte hur vi orkar. Vad skönt om man ändå visste var det felade så man kunde acceptera eller fokusera på ett problem. Gå vidare någongång. Men du, ni har ju världens resa att se fram emot om någon vecka bara! Jädrar vad gött!!

undrar om det blir lite vitt vin ikväll kanske, det är ju ändå måndag. *retas med alla stackars gravida som får gå torrskdda hela sommaren - staaaaackare*

• muggles
    nennesjuttioåtta skrev 2009-07-06 08:40:25 följande:
    men muggles *darrar på läppen* kommer du fortfarande att kunna svära så bra som bara du kan göra?
    Ja men för 17 ollonballar att jag kommer!

Och jag vet att det är för jäkla orättvist att jag plussade igen ist för dig el Lappis.
Svar på tråden Livets stora och små frågor