• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Lapinette

Mascaran - så är jag ett Kanebofan men vad fasen vad dyr den har blivit 300 kr!!!

Bikinin - så blev det min andra Calvin Klein. Den första (svart) köpte maken åt mig. Denna går i flera fäger, typ rosa, lila, svart.

Handväskor - så hittade jag faktiskt en Biasia på rean i förra veckan. En svart som passade jättefint när jag hängde den över axeln MEN den hade en stor och hård botten vilket gjorde den opraktisk och klumpig som handväska. Förnuftet tog överhanden denna gång.

Shit, har blivit shopoholic efter mitt minus. Skulle kunna shoppa ihjäl mig just nu.

• _koko_

snorkis - Mina kissar är lite knepiga när det gäller "vår" mat. Allt som de kan sno från tallriken eller soptunnan älskar de (majs, sallad, kött, ris, champinjoner osv), men om man serverar dem duger inte ens oxfilé (varken rå eller stekt)...

• _koko_

Oooh, snorkis, vilket tips!! Tycker tyvärr det verkar som att det är yta som släppt, men det får mig att tänka på vårt mirakelmedel för diskbänkar - Autosol. Innehåller visserligen slipmedel, så kanske fungerar inte det heller, men det kan vara värt ett försök... Eller så kallar jag det helt enkelt patina.
    Eller kör på din sista kommentar.

lappis - Ja, 300 spänn är ju skitdyrt! Min gamla favvo från HR kostar också uppåt 300 tror jag. Men vad gör man inte för sina ögon...

• Lapinette

Förra gången jag köpte den kostade den lite drygt 200 kr ... sen ändrades förpackningen från vit till svart och ooooppss, priset bleb 300 kr jämnt.

• Lapinette

Dagens i-landsproblem - vilken handväska ska få följa med till USA?

• nennesjuttioåtta

snorkis/koko
    om ni inte redan gör så så är ett tips att ha en vattenskål långt från deras matplats. Vi har en diskret på tv-bänken och den fylls på varje dag för den är tom varje morgon. Den bredvid matskålen rör hon inte alls.

handväskor nu igen! Fasen om jag ändå var liiiite intresserad! Eller, om jag säger så här. jag tycker de flesta är så fula men de enda jag stt som varit snygga är alldeles för dyra för att motivera ett köp. (Samma gäller f ö skor) Så jag får väl skylla på min dyra smak att jag inte har någon.

• _koko_

En tillräckligt stor men inte så stor att den går som eget handbagage (fast som kvinna verkar man komma undan med nästan vad som helst på flyget). Om jag utgår från all shopping du ska få plats med på hemresan. Vissa butiker over there erbjuder tom vacuum-packning i påse nuförtiden...

• Snorkfröken77

lappis - kör samma mascara som er,Kanebo 38, köpte två pack för 300:- på bröllopsresan i januari, har fortfarande inte börjat på mascara nummer 2, gud vad dryg den är, superbra!
    Bikinin lät snygg, vilken koll han verkar ha din make som kan shoppa bikini åt dig! Maken hade förresten läst en undersökning att kvinnor handlar som mest 10 dagar innan mens, kan det stämma?

koko - aha, sopkissar men de äter grönsaker alltså? Det ratar mina totalt, kött/fisk/skaldjur eller ost ska det vara. Hmm autosol borde ju också funka, fast det har jag aldrig prövat. Uselt om det är yta som släppt, då borde du klaga (eller köpa ett mullbär )

• _koko_

nenne - Vi gör så redan, fast helt ofrivilligt. Både sambon och jag dricker mycket vatten och katterna passar gärna på att dricka ur våra glas så ofta de kan...

• Snorkfröken77

lappis - vad väljer du mellan för väskor?

nenne - Har också hört att man ska vattenskålen på ett annat ställe men det verkar fungera bra att dricka brevid för dem (de stjäl gärna till sig en slurk ur duschen också om ingen upptäcker dem)

Svar på tråden Livets stora och små frågor