• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • _koko_

snorkis - Känns för sent att klaga, väskan har några år på nacken (typ 3-4). Men det känns jäkligt trist när man hittat en vardagsväska man verkligen trivs med. Har flera skåp fulla med handväskor men orkar inte byta särskilt ofta längre, utan det blir 2-3 jag varierar mellan beroende på kläder, och då kan jag ju lika gärna betala "för mycket" för dem i stället för lika mycket pengar för 20 väskor som bara blir liggande...

nenne - Klart det är därför!!!

• _koko_

snorkis - De är jättekonstiga i maten, framför allt gamla katten (nästan inget blötfoder duger åt henne heller). Den nya har nog inte satt sina vanor ännu.

• Snorkfröken77

nenne - handväskor är min passion!!!

Apropå det hade Mullberry ändrat skötselråden så maken fick i uppdrag att köpa den rekommenderade sprayen i hufuvdstaden idag. Så ikväll ska det sprayas, sen ska jag flytta in i en av de nya väskorna

• Lapinette

Snorkfröken - maken handlar ofta saker åt mig när vi är på stan tillsammans. Jag provar, tycker det är för dyrt och då betalar han .

Handväskor - (sorry nenne) så har jag en beige med ett stort silverspänne, en grön ganska stor som är min sommarväska och så har jag min första och mest klassiska favorit i skimrande lila/bordeaux/brunt. Allihop rymmer solglasögon + paraply men den sistnämna är den minst rymliga ... men troligen den som går bäst till kläderna. Hmmm... måste tänka lite.

• nennesjuttioåtta

mascara har jag nu Mary kays volymmascara. Helt OK och riktigt bra svärta men den sitter inte så bra hela dagen utan smular av sig och då ser jag så jävla trött ut (det går ju åt en del mascara på mina så ni kanske fattar vilka drivor det blir )

• nennesjuttioåtta

nä som sagt, handväskor är inte min passion, däremot har vi 11 ryggsäckar.

• Ore

Kostar Kanebo 38 grader-mascaran 300 kr nu!?? Usch, det är ju en markant ökning... Har visserligen blivit bortskämd av svärmor som köpt det åt mig när hon varit utomlands, men senast jag köpte själv (vid utlandsresa) så kostade det nog bara 180 kr eller så...

Handväskor - me like, men eftersom jag också har en smak som överstiger vad jag tycker är rimligt att betala för dem, så hittar jag oftast inte så många...

Är för övrigt fruktansvärt trött idag, tur att jag ska sluta tidigt på jobbet, mindre kul att jag då ska flänga iväg på möhippeplanering, och gärna en sväng på stan efteråt om vi hinner... Och har lovat att rita trappa när jag kommer hem.

Om det är någon som sitter och är heeeelt uttråkad så kan ni få komma med synpunkter på trappa... Jag gillar denna www.atab-trappan.se/index.cfm&l=2&imgId=394 , fast brädan som sitter mot väggen kan få vara vit, så ser det ännu luftigare ut... Maken menar att eftersom man då måste ha ett ganska bred handräcke så ser en vanlig trappa lika luftig ut, typ så här www.atab-trappan.se/index.cfm&l=2&imgId=312 Vad tycker ni? (jag är själv litet kluven, så ni måste inte hålla med mig...) Trappan kommer vara L-formad, och vi kommer nog ha metallpelare i sidan alldeles oavsett vilken trapptyp vi väljer. Ett tredje alternativ är detta www.atab-trappan.se/index.cfm&l=2&imgId=324 , och då kanske ha vitmålat undertill...

• Snorkfröken77

koko - aha, nä då kanske det är lite sent att klaga. Ja, hittar man något man verkligen gillar och vet att man kommer använda får det gärna kosta mer.
    Kissar kan vara konstiga när det gäller det de äter, första katten vi hade när jag växte upp var galen i gurka, den andra i råa ägg (usch!). Våra katter har inga sådana konstiga idéer iaf.

• Snorkfröken77

koko - aha, nä då kanske det är lite sent att klaga. Ja, hittar man något man verkligen gillar och vet att man kommer använda får det gärna kosta mer.
    Kissar kan vara konstiga när det gäller det de äter, första katten vi hade när jag växte upp var galen i gurka, den andra i råa ägg (usch!). Våra katter har inga sådana konstiga idéer iaf.

• Ore

Snorkfröken: Vad ska jag då skylla min shopping på, jag som inte haft mens sen februari. Jag får forma en egen tes kring grav-hormonbetingad shopping eller så

Svar på tråden Livets stora och små frågor