• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • _koko_

Tönt - Fniss, du är för rolig! Det finns alltid en plats för dig här i vår bt-familj, kom tillbaka när du inte kan låta bli att skriva nåt.

BS - Skönt att katterna kommer överens nu! Det har lugnat sig här också, har tom fått dem att äta från samma fat.
    Flytande gaviscon är förresten också äckligt, men inte i samma liga som tuggvarianten. Dvs jag klarar det och det funkar på halsbrännan. Skönt!

vickan - Hoppas du mår bättre snart! 500m till bb skulle jag också vilja ha, är liiite orolig för att inte hinna in den här gången.

AM - Storhetsvansinne är väl ett utmärkt tema! Vi diskuterar just nu (bla) din äldste sons namn faktiskt, men det skulle betyda två svenska kunganamn i vår familj, kanske lite magstarkt?

Sov gott allihop!

• _koko_

frullan - Älsklingen, vad roligt att se dig här! Jättekramar och pussar och jag blir så glad att du träffat en bra psykolog! Som sagt, jag släpper dig inte i första taget!

• fru AM

Åh Koko: Min storsons namn är mitt favoritnamn på killar - kör på det! Ni kommer inte ångra er!

Frullan: Så härligt att höra från dig! Och vilken raketförlossning! JAg är helt säker på att du är en utmärkt mamma som tar mycket bra hand om lille Roffe oavsett vad som pågår inne i ditt huvud. Och det som pågår i skallen är ju en process som är positiv, speciellt nu när du hittat professionell hjälp! Stor kram till dig och Roffe och övriga familjen!

• nennesjuttioåtta

Tönt
    åååååhh! jäklar vad du kommer vara saknad! Ta hand om hunden, mannen, kollot och DIG! kom tillbaka när du vill!!!

Frullan
    vad glad jag ändå blir av din uppsats, du blir väl omhändertagen och du och skrynklaren kommer att lösa det här! Tur att du har en sån fantastisk man och två fina söner - det kommer bli tokbra!!! på dig!!!!!!! och vilken räserförlossning!

ang namnen, hahahah jag har följt den där tråden med! men tycker inte alls att Livia passar på den listan, däremot Tabita, Cassandra och Cevin med C fast ska faktiskt uttalas med K *sagt med spelat trotsig min* för det har jag lärt mig på FL så det så.

• snaily

Tönt - som ett plåster Hur som helst, kommer att sakna att prata valp med dig! Lycka till med allt framöver! (och skriv ett töntigt inlägg när du vill )

Frullan, härligt att höra att förlossningen gick bra, och jag tror som de andra att du tillsammans med familj och psykologen kommer att knyta upp de där krångliga knutarna, och tänk vad bra det blir sen! Pussa Roffe från mig!

Lunchare, är det 12.30 som gäller? Här utanför N-staden regnar det och är allmänt ruggigt.

• Lapinette

Telis ? tack för påminnelsen men maken registrerade oss båda för ett bra tag sen. Det är rätt skönt för jag har koll på en del saker och han på andra.

Tönt ? vi saknar dig redan och visst hör du hemma i tråden!

Frullan ? usch vad trist att du mår så dåligt. Stor eloge till Frullan mannen som tar hand om dig och är förstående och skönt att det känns bra och funkar med psykologen. Stort grattis till Roffe och kram till dig och din familj.

Ego ? har inget mer att säga än att det är mysigt med en liten kanin hemma. Maken börjar dock (han töntar sig bara) bli svartsjuk då han tycker att jag gosar med kaninen än med honom.

Snaily - tror vi bestämde 12.30 utanför Östermalms saluhall. Här i Sthlm har det vräkt ned hela natten men nu är det uppehåll men jäkligt grått och kall. Det har blivit höst igen.

• MSW

Åh frullan! Vad ledsen jag blir för hur du mår, men samtidigt blir jag så otroligt glad över att höra ifrån dig och att du har bra kontakt med psykolgen som kan hjälpa dig att få ordning på tillvaron! Skönt också med stödet från maken!
    *kram*

• Lapinette

glömde ett ord MER ska stå mellan gosar och med.

• MSW

Nu ska jag kolla in tacky-namn tråden och så vad man kan hitta för roligt!

• MSW

Haha, har kikat på namnlistan innan.. Men tycker att det finns några(typ 3st kanske varav Livia är ett) som är helt okey! Men Pixie skulle jag nog inte välja till ett ev barn.. Skulle dessutom inte passa så bra med ett "sånt" namn ihop med A's.

Svar på tråden Livets stora och små frågor