• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Snorkfröken77

lappis - Åh vilken bra make! Hälsa honom det!
    Vi har gemensam ekonomi så det spelar ingen roll vem som betalar :-P

nenne- 11 (!) ryggsäckar, lol, jag äger en (som jag fått gratis) som jag under tvång använder när vi åker mc och måste ha något med oss.

Ore - Trappa nummer ett röstar jag på!

• Snorkfröken77

Ore - det finns väl alltid ursäkter?

• Telis

Tjipp!

Okej, jag börjar med egosnacket! Jag är arg. Jag skulle ha ett jobbigt samtal idag med en arg kund, det var han som sa att jag skulle ringa kl 13. Nu har jag ringt tre gånger, första gången var han inte där, sen var han upptagen och nu sist är han på möte till kl 16. Jag vill bara få det där gjoooort så att jag slipper vara nervös för det mer. Jäkla gubbe.

Så .... över till annat.

Snaily och ni andra lunchare, är 12.30 okej? Ska vi ses utanför Östermalmshallen på Östermalmstorg så får vi se om vi får plats på något av ställena på torget? Annars är det ju inte långt ner till Grev Ture.

Nenne, du är söt även när du är en bitterfitta med mascaran rinnande. Kraaaam!

Lappis, kan du inte berätta om er resa lite mer detaljerat (i resetråden kanske)? Hur många nätter blir det nu på varje ställe? Hittade ni något hotell i San Diego osv?

• Lapinette

Snorfröken - i princip spelar det ingen roll heller vem som betalar eftersom vi är gifta men vi har fortfarande separata konton där lönen kommer in. Han tjänar bättre och shoppar mindre så emellanåt blir det ett par skor, klänning eller som i fjol en bikini.

Ryggsäck ska absolut med till USA. En som vi har kameran i (kameraväska à la ryggsäck) och så en för lite vandring i Yosemite.

• Lapinette

Telis - trist med arg kund som inte vill svara i telefon!!! Och jag som trodde jag hade skrivit och tjatat sönder alla på restråden gällande vår Kaliforniatripp. I SD blev det en nödlösning. Inte det hotellet jag först hade kollat upp nere i hamnen men ett motell som ska vara bra enligt Tripadvisor. Jag går in och skriver lite mer på andra tråden ... för arbetslusten har totalt försvunnit.

• nennesjuttioåtta

ja, glömde räkna med kameraryggan också. 12!

• Lapinette

Ore - jag röstar på första trappan.

• nennesjuttioåtta

telis

och jäkla tölp som gör sig otillgänglig! Stryk ska han ha! *svingar högerklubban*

• _koko_

Ore - Jag gillade trappa nummer tre bäst, tyckte tvåan såg väldigt rörig ut. Varför jag gillade trean bättre än ettan kan jag inte riktigt sätta fingret på, så de blir nog bra vilken som. Gör inte vårt misstag bara: Sambon tyckte det var för dyrt med ek så jag kapitulerade och det blev eklaserad furu. Ömtåligt och fult. Så jäkla dumsnålt, vilket jag fått honom att erkänna också. Vi har dock stängd trappa, men annars ungefär som ni, dvs allt vitt utom trappsteg och räcke (dock vita spjälor isf metall).

• Ore

Telis: Men, jobbigt och konstigt att han vill bli uppringd en viss tid och sedan inte är där...?

Nenne: Jag har nog ungefär lika många handväskor som ryggsäckar, ett tiotal alltså. Och jag har flera gånger fått stoppa mig själv i sista stund från att köpa en ny större ryggsäck, min 55 l Haglöfs må vara nästan 15 år gammal, men det är absolut inget fel på den så det är ju ingen idé att byta "bara för att"...

Tack för input om trappor, jag gillar som sagt också nummer 1 bäst...

Svar på tråden Livets stora och små frågor