• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Ore

Nenne: Ja, ledstången är ju det som maken klankade ner på... Eftersom man måste ha en grov ledstång till trappa nr 1, för att ytterkanten av stegen liksom ska "hänga" i ledstången, så tyckte inte han att det blev så luftigt ändå... (Vi är båda överens om att trappan inte får kännas för kompakt, utan "luftig" helt enkelt, hittar inget bättre ord...)

• Ore

Trappan kommer vara L formad, och gå ner längs en vägg för att sedan gå ut från väggen på slutet och då komma ut mot TV-rummet... Vi har ett suteränghus, där man kommer in på övervåningen, och trappan går ner precis mitt i huset. Övervåningen har högt i tak, och ett stooooooort fönster i gaveln på rummet (ni som har mig på fb kan nog se en del bilder på husbygget), så det är väldigt ljust och mycket rymd. Så tanken är att trappan ska ha litet samma känsla. Inte vara en kompakt träkloss i hörnet, den ska mer vara luftig... (Hittar inget bättre ord...)

• snaily

12.30 på Ö-malmstorg blir jättebra, dit borde även en snigel från landet hitta, ha ha. Ni får håva in mig om ni ser en förvirrad människa med söt valp som virrar runt.

Jag slipper fundera över vilken av mina (typ obefintliga) handväskor jag ska ta imorgon då det krävs en ryggsäck för att få plats med alla hundattiraljer

Kanske borde någon få mitt mobilnummer om det blir någon sista-minuten-ändring imorgon, koko kan hitta det på FB tror jag och jag inboxar det till telis också.

Lappis, vad bra att ni köpt hö, helt rätt! Hoppas ninen gillar det!

Apropå kattfoder igen... njursvikt får gamla katter oavsett om de äter torrt eller blött. Och om de får torrfoder från att de är små brukar de lära sig dricka bra, värre om man börjar med det när de blir äldre. Även katter som haft problem med urinsten kan äta torrfoder (men då speciell sort som förebygger urinstensproblem), kattfoder av sämre kvalitet - både blöt och torr - kan ge upphov till urinstensproblem. Blev lite babbligt men hoppas det gick att förstå...

Telefonmodemet är segt så får titta på trappan en annan gång...

Jo Koko, jag tror Korven blir det mest intressanta, helt klart

• nennesjuttioåtta

ore
    ok, men ska den vara i massiv ek i så fall? Det blir ju lätt en stor träkloss, men vet inte vad ni skulle haft istället...

• Lapinette

Snaily - kaninen har fått hö tidigare i sitt liv vet inte varför han inte hade någon nu. Nå väl, ett måste för en kanin så det vara bara att springa iväg och köpa. Han äter så dåligt så jag hoppas hö ska väl smaka.

• Ore

Nja, stegen och ledstängerna ska vara i massiv ek (tror dessutom att trappan bara kan göras i hårda träslag...). Metallpelare mellan stegen och ledstången, och om vi har trappa 1 så ska den "plankan" som sitter längst mot väggen vara vit - samma färg som väggen... Så då ska trappan nästan bara upplevas som ledstång och steg, är tanken.

• nennesjuttioåtta

ore
    jaaa ok, då hänger jag med. Jag tänkte mer på annat än trä men det kan ju lätt bli lite MTV cribs med VM i bad taste, hahaha!

• kängu

AM- Tack för tipsen! Han äter "lagom" ofta, tror att det har att göra med att det är lite väl mycket sprutt i tuttarna. Pratade med BVC idag och de tyckte att jag ska testa med att pumpa ur lite innan han äter, så det ska jag börja med. Sen har det blivit bättre med magknipet efter vi slutade liggamma, han svalde mycket luft då. Men om det inte ger sig ska jag absolut testa magdroppar!

• kängu

Oj, trapp och handväsk diskussioner, spännande!! (läser ikapp)
    Jag älskar Mulberrys väskor men kan inte riktigt motivera ett köp nu...

• kängu

Jag gillar helt klart Trappa nr 1 bäst!

Svar på tråden Livets stora och små frågor