• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Telis

Lappis, jag kan då inte höra för mycket om er resa!

Nenne, eller hur! Stryyyyyyk ska han ha.

• Telis

Ore, han är nog en sån där idiot som klagar en massa men sen när man vill veta exakt vad det är som är fel så han har svårt att precisera det. Typ "men jag vill bara att det ska bli bättre. Allt typ. Och billigare.".

Jag röstar också på 1, den kändes smäckrast.

• _koko_

Telis - Det är jobbigt nog att ringa (säger tjejen med telefonfobi), och att dessutom behöva jaga personen är lite väl mycket att behöva stå ut med! All sympati från mig.

12.30 på ömalmstorg funkar förresten för mig, då borde värsta lunchrusningen lagt sig också.

• Lapinette

Ska vi ses utanför Saluhallen ... annars finns risken att jag står utan för Vinbaren istället .

• _koko_

Telis - Tror du satte fingret på spiken, jag gillar lite "stadiga" trappor, det var nog därför jag gillade trean lite bättre än ettan. Men allt beror ju på var den ska sitta också!

• nennesjuttioåtta

Ore
    jag gillar 1 bäst också, nummer 3 blev inte lika luftig med de där stödbrädorna under trappstegen men det kanske känns tryggare med såna (ifall man kommer farande lodrätt någon gång)...

• nennesjuttioåtta

Däremot hade trappa 3 en smäckrare ledstång

• Ore

Tack för tipset, koko! Nä, det blir ordentlig ek. Jag har dyr smak även när det kommer till husbygge Och trappan kommer vi nog inte byta ut i första taget misstänker jag...

Vi har en skänk i köket, som vi laserat för att få den att passa bättre ihop med vårt ekbord, och den är jäkligt ömtålig, så jag kan tänka mig att en trappa är det.

Men jag tror inte att maken kommer vara dumsnål i frågan, direkt... Han var ju helt med på noterna när jag ville ha massiv ek på insidan av fönstren

Svar på tråden Livets stora och små frågor