• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Snorkfröken77

Lappis - Hälsa till Herr (?) kanin från mig, låter mysigt med en skuttande inneboende

• Lapinette

snorfröken - i flera veckor till!!! Jag och nenenlainen tar semester efter denna vecka. Antar att Telis jobbar ett tag till då hon inte sticker till Kalifornien förrän i slutet av augusti. Övriga gänget har jag dålig koll på.

• Snorkfröken77

lappis - gud så skönt, jag börjar längta nu. Har inte semester förrän i augusti. Jag får väl sitta här och köra långa monologer under andra halvan av Juli

• Lapinette

Snorfröken - menar du maken eller han i lådan? Jag har varit uppe i djuraffären på lunchen och inhandlat ängshö. Stackarn har inte fått någon hö och enligt vad jag läst (tack google) så ska 80 % av födan komma därifrån. Så nu står en stor påse hö bakom mig m a o det doftar ladgård inne på mitt kontorsrum. Sen slank det även ned en mascara, rouge och bikini i shoppingväskan. Skrev precis till maken att jag kommer att vara pank INNAN vi åker till USA.

• Lapinette

Vi brukar också ha sen semster, augusti, men i fjol led jag verkligen den sista veckan på jobbet så det känns skönt att dra redan i nästa vecka.

• _koko_

snaily - Intressant och skönt att jag inte varit helt fel ute då, jag (och katterna) gillar ju torrfoder, tänker just på tänderna och att det är praktiskt... Men det känns ju samtidigt bra att ge dem lite blötmat också (för att vara säker på att de får i sig tillräckligt med vatten), en gång om dagen kanske, och mjau verkar båda gilla faktiskt. Personligen ser jag förresten mer fram emot att träffa dig än korven, även om det ska bli roligt att få se honom också förstås.

Hej nennehjärtat! Påminner mig om vår katt som när hon skulle få avmaskningsmedel första gången (man ger den sorten 3 dagar i rad): dag 1 tog hon den inlindad i leverpastej, dag 2 snodde hon pillret medan jag skar leverpastejen(!!!) och dag 3 åt hon upp leverpastejen runt pillret så jag till slut fick stoppa ner det i halsen på henne...
    Vill att du också ska komma hit så jag får krama dig.

• Lapinette

Sorry, lådan ... det låter som han sitter i en liten låda men han har en stor bur. Såg föresten tre söta kaninungar uppe i djuraffären. De låg tätt, tätt varav den ena hade lagt tassen över en av sina vänner. Såg så sött ut!

• _koko_

snorkis - Du har förstört mig. Går och tänker på den där väskan varje dag nu och har till råga på allt upptäckt att ringarna på min väska har fått fula fläckar (den var ju inte mulberry-dyr men kostade ändå över 2000kr, ska det vara så då??)... Gick förbi butiken här i stockholm häromdagen och tvingade mig att inte gå in. Hade väskan funnits där hade det gått illa, det känner jag på mig...

lappis - Vanliga mascaran? Jag provar en ny nu, mina fattiga fransar räcker inte till 38 grader. Är rätt nöjd faktiskt, speciellt om man räknar in att den är nästan 100kr billigare än min gamla favorit.

• Snorkfröken77

lappis - när du skrev han i lådan fick jag snuskiga associationer direkt men kom på sen att du menade samma kanin som jag gjorde
    Ängshö, det låter lyxigt, vilken bra kaninvakt du är! Vad blev det för bikini?

koko - vi kör bara torrfoder åt våra katter, de är jätteduktiga på att dricka vatten så jag är inte orolig, men det är nog bra att hålla koll på kissklumparna för det verkar vara jättevanligt med njurpaj på katter när de bli äldre. Kom på nu att det går ju bara att göra om de är innekatter förstås! Våra blir rejält bortskämda med smakbitar från kocken så fort det lagas mat oavsett vad som tillagas så de är riktiga små gourmeer.

• Snorkfröken77

koko - vad trist med missfärgade ringar, är det någon slags yta som släppt eller är det bara missfärgningar i själva metallen? Om det är fläckar i metallen så kan du testa med chrome polish om ni har det hemma, det gör det mesta snyggt igen. Fast är det så att fläckarna känns dåliga för att du vill ha en ny väska ska du genast ignorera ovanstående

Svar på tråden Livets stora och små frågor