• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Lapinette

nenne - det har faktiskt varit helt ok sen minuset på stickan för 10 dagar sedan. Fast visst dyker ibland tankarna upp och speciellt då VARFÖR? Jag tror det hade varit lättare om någon läkare sagt till oss att sorry det kommer inte att funka pga av bla, bla, bla istället för att man nu får höra att allt ser bra ut, kör på men så blir det inget iallafall.

Ja, Kaliforniatrippen ligger verkligen helt rätt i tiden. Maken har börjat kolla upp vilka vingårdar vi ska besöka i Napa (hans chef bor ju i SF) och jag ska försöka printa ut alla bokningar + info denna vecka.

När går ni på semester?

• Lapinette

muggles - så får du inte tänka!!! Alla här inne är värda massor av plus.

• nennesjuttioåtta

muggles
    nä, känn inte så! Skulle jag ha plussat före dig hade du hunnit fylla 50, så det finns inget kösystem...

lappis
    fredag är sista dagen!

• nennesjuttioåtta

vafan skriver jag
    lappis skrev det som jag tänkte

• Lapinette

Ahhh... jag jobbar också t o m fredag. Fast regnar det mycket mån-onsdag kanske jag gör några timmars jobb hemifrån. Sen draaaaar vi!!! Känns så overkligt.

• muggles

MSW: mina symptom var rätt diskreta. Lite dragningar i livmoderligamenten och ilningar i brösten. Och ngt som jag noterade - frånvaro av PMS-humör. Visserligen blev jag irriterad och skällde lite på de manliga kollegorna i veckan som gick men jag var inte alls sådär låg som jag brukar bli. Det var nog ung allt!

BF-datum 13/3 enl FL.

Aaaahhh, jag mår så jäkla bra och gick hela dagen och myste över detta som finns i magen. Mycket lugnare och gladare känsla än förra gången - då var jag så orolig att det skulle bli MF/MA att jag inte riktigt kunde njuta. Och så blev jag likt Liten låg av hormonerna men det har inte hänt än. Sedan vet jag att jag kan börja blöda när som helst men det kan jag ju inte göra ngt åt, så det fokuserar jag inte så mkt på. Denna veckan är nog rätt kritisk när hjärtat ska bildas.

• Lapinette

Men för att vara OT - vi har världens sötaste ... fast något trött (han är 15 år) kanin hemma hos oss just nu! Tror han är lite trött på mig och maken som sticker in huvudet till hans rum (han har fått gästrummet) var 5:e minut för att höra hur han mår. Igår när han anlände skuttade han runt och inspekterade hela lägenheten.

• muggles

Nenne/Lappis: men det ÄR orättvist. Fast jag är ju glad för vår skull ändå förstås.

Lappis: det måste väl nästan vara ngt som inte riktigt är som det ska när det inte lyckas trots att äggen och simmarna och livmoderslemhinnan ser bra ut? Hoppas du inte blir ledsen att jag skriver så men jag har funderat lite på det här. Det måste ju vara ngt som är fel som de inte kan diagnosticera än, som de kanske inte har forskat fram än? Jag har för mig att när man läste Lennart Nilssons Ett barn blir till så förstod man att det var så mkt som kunde gå fel, så det var nästan konstigt att det blev några barn alls.

• muggles

Nä måste städa nu innan maken återvänder från affären!

• Lapinette

muggles - jag blir inte ledsen eftersom jag själv har tänkt och senast igår sa till maken att något bara måste vara fel.

Svar på tråden Livets stora och små frågor