• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Tinga

Muggles - åh vad skoj! Stort grattis och kram till dig!

• viktualia

Passionblomman - man måste använda Firefox och ha en tilläggstjänst för att kunna göra gubbarna!

• BrudSommar2006

Muggles, men grattis! Har du fått fram ett BF-datum nu?

Vickan, trist att illamåendet inte höll sig borta.

Men varför i hela friden har Page avreggat sig bara så där, det var ju jättekonstigt!?

Det går bra här på Öland med våra kissar men tyvärr så har mina föräldrars katt blivit så skrämd av att våra är här så hon har inte tordats komma in på ett helt dygn.

• Ore

STORT grattis till muggles - blivande tvåbarnsmamma!!!

Och till övriga familjen också, såklart!

• snaily

Mugglan, här kommer ett stort grattis från nattugglan!! *gillar dåliga rim* Det är ju sjukt bra, man kan alltså bevisligen bli gravid trots skumma spottcykler!!

Jag går själv i väntan på BIM/BOM, vet dock inte när det är eftersom jag inte ÄL-testat denna månad. Men definitivt inom närmaste veckan.

Varit på fika ikväll med två kompispar som har en småtting vardera, nyaste tillskottet, en 7-veckors bebis, var med. Kändes inte SÅ jobbigt som förra gången jag träffade dem, för den här gången hade jag en hårig korv i knät som kompensation för bebisbristen

Ore, precis, undrade över Page eftersom hon såg ut att vara avreggad. Säger ett försenat hejdå!

BS, stackars föräldrakatten! Kan inte vara lätt. Hoppas hon kommer över skräcken snart.

Telis, vi har bestämt oss för att ta bussen till stan på tisdag, jag fikar/lunchar gärna med dig om du har tid då! Fast det måste vara nånstans där man får ta med en hårig korv... gärna ute alltså om det är ok... Får kolla väderleksprognosen imorgon.

• Mrs  B

Stort Grattis till Mugglan med familj!!!!!!!!!!!!!!!
    Jättekul att det blir ett syskon till Moa.
    Vad fick du för BF?????

Här velar vi fram och tillbaka om det ska bli fler barn....
    Svårt att bestämma sig tycker jag, så jag har sagt att först ett jobb, sen svenskan klar, därefter får vi se......

• nennesjuttioåtta

fyttirackarn Muggles! GRATTIS!!!!!!

Shit, vad alla fröar av sig...

Hej då Page! *kramar*

Varför avreggade hon sig? varför inte bara sluta skriva just nu?? Åååh vad tråkigt...

Ego
    kalaset gick bra, kan ha varit för att ingen av mina vänner var där för de var på annat håll. Lite snopet för jag hade ju ändå siktat in mig på att fejsa faran!
    Fuck, jag vill också vara gravid!! jag kan ta allt ert illamående och krämpor i världen, jag menar det, för ingenting är värre än att stå bredvid och bara få lyssna på ert klagande över något så fantastiskt som att få vänta barn. Men för all del, känns det bättre för er så fortsätt ? jag kan scrolla.

//bitterfittan

• nennesjuttioåtta

hur som helst,
    jag håller tumamrna för EA, Snaily och Passionsblomman!! F ö har jag en fantastiskt vacker Passionsblomma på vår altan, nästan lika hög som jag (eller låg...) och jag bara väntar på att den ska blomma snart!

Svar på tråden Livets stora och små frågor