• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • BrudSommar2006

Iris kom hem från dagis med en tomatplanta hon odlat själv i händerna igår och var så stolt över sin planta. Nu gäller det bara att vi klarar att ta lika bra hand om den hemma så att den klarar sig!

• viktualia

Tinga - dina problem ger onekligen perspektiv på mina. *kramar om* Om du inte orkar läsa tusen sidor bakåt: Jag plussade tre dagar efter midsommar och mår skitilla.

Just nu är det dock tröttheten som är värst. Jag har tagit ut en flexdag och sov till kl 10. Har ätit frukost och är egentligen sugen på en latte... men bara tanken på att göra en gör mig tröttare. Ikväll kommer finbesök (två vuxna och två barn) och dagens projekt är att handla mat plus städa inför detta. Just nu vet jag inte om jag har nåt hopp om att lyckas.... får nog inrikta mig på att handla mat och hoppas att maken orkar städa... hm... HEMSKT frustrerande med tanke på vilket energiknippe jag brukar vara.

Telis - ååå.. tack för trösten... hoppas verkligen att det inte blir så många veckor till i det här tillståndet..

Igår blev förresten maken farbror...en liten pojk... så det lilla trollet i min mage har redan en kusin!

• _koko_

Stora varma kramar till tinga med familj. Självklart finns det utrymme för dig här även när du inte orkar kommentera någon annans business. Hade du gnällt på jordnötter hade det kanske varit en annan sak, men er situation är ju fruktansvärd! Det ger mig dessutom ordentligt perspektiv på mina svullna fötter, illamående och trötthet, och det behövde jag!

Ni som gillar billabong, har ni provat schloss boosenburg? Jag tycker den är mindre söt och godare. Sen finns det en torr cider på systemet nu också som är god.

Här kom det nyss en åskskur, men nu börjar det klarna igen. Hoppas på fint i morgon då jag ska på möhippa. Var det ore som också skulle det i morgon? Lustigt!

Igårkväll flyttade vi ner connys säng i källaren, varför har vi inte kommit på det tidigare?? Han sov superbra och vaknade halv 9 idag.

• Fru E

Lappis-bor med Tinga och Mrs B i Skåne
    Jag ska ju bara gå hos akun 12 ggr som det ser ut nu och sen ska "behandlingen" vara klar. Det kan komma att behövas några gånger till sa han (olika för alla) och kanske även på maken men vet samtidigt inte hur mycket pengar jag vill lägga på det.

Vickan-iskaffe kanske är bättre? Finns väl att köpa färdiga även om jag inte vet hur goda det är. Maken din kan inte komma hem lite tidigare och hjälpa till???

• Fru E

Koko-här är en till som ska på möhippa eller rättare sagt är ansvarig för den
    Hoppas bara inte väninnan tjuvläser här hmmmmmmmmmm

• Fru E

Borde kunna göra lite avancerat iskaffe i mixer tom

Tinga-kan förstå att ni vill sköta om Piff&Puff själva så mycket som möjligt men samtidigt måste ni orka med livet under tiden. KRAM

• Fru E

BS-tomater är lätt!!
    Jag har mina i lite större lecakrukor med hål i botten utomhus. De vill ha mycket näring tex hönsgödsel, bort med tjuvskott, mycket vatten när det är varmt, pinne att stödja sig mot. Ska ni ha dem ute och inte har tak så vira gärna lite genomskinlig plast runtom dem så att det blir ett litet växthus som ger värme, skydd mot blåst och för mycket regn som kan få plantan att mögla

• viktualia

islatten blev schysst! och jag lyckades orka tömma diskmaskinen...

...ska bara komma på en meny för helgen och åka och handla den...

• viktualia

nåt att pigga upp sig med - Depeche Mode på Spotify... jag som inte kan (eller just nu orkar) åka 16 mil enkel resa för att höra dem live ikväll...

Svar på tråden Livets stora och små frågor