• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Lapinette

AM - det låter bra! Har aldrig ätit där ... bara knatat förbi när jag gått hem från jobbet. De gånger jag korsar Humlegården och inte tar Karlavägen.

Ja, vad skoj! Vad många vi verkar bli och denna gång ska jag inte banga pga nervositet över ägg och annat skit.

• _koko_

Ore - Jag tycker att det brukar bli mer lyckat om man äter i en privat lokal (typ hemma hos någon), med caterad eller hemlagad mat. Mer tid att ägna sig åt bruden och man stör ingen annan.

• _koko_

lappis - Nä, våga inte banga den här gången! Fast jag förstår att du inte fixade det sist.

• Ore

koko: Ja, det är nog smartast. Det här var andra möhippan som jag var på där vi åt ute, och båda gångerna har det blivit mindre lyckat. På min egen möhippa fick vi sitta vid tre olika bord - inte så skoj. Och sista bordet fick sin mat ungefär en halvtimma efter att första bordet ätit färdigt!!! (Men å andra sidan så slapp alla i sällskapet att betala för maten ) Får ha det i åtanke inför planering av nästa möhippa, vilket påbörjas idag (mycket möhippor nu...)

• _koko_

ore - Först trodde jag att ni hade fått flytta runt på restaurangen under kvällen, men att alla inte fick sitta tillsammans är ju nästan värre!!
    I min bekantskapskrets har nästan alla gift sig nu, så det är stiltje på möhippefronten (årets antagligen enda för mig, kanske en till men där är jag inte så nära vän med bruden, så det beror på hur det gör)...

• _koko_

Nu ska jag gå och värma dagens lyxlunch: dafgårds flygande jakob... Orkar verkligen inte tänka på lunch just nu, vill bara fylla magen. Sen passar det ju bra om det blir dyrlunch i morgon.
    Beställde nyss nästan två amningstoppar, men avbryt köpet precis innan jag skulle bekräfta det. Kändes onödigt dyrt med över 1000 spänn för två tröjor när jag inte ens kollat vad jag har sedan sist hemma... Vet att jag har några från HM som jag aldrig använde förra gången för att de var så dåligt sydda att jag behävde sprätta och sy om lite, och det orkade jag såklart aldrig göra. Borde ta tag i det nu!

• snaily

Aaa vad spännande - fast nervöst - att träffa så mycket folk imorgon! (Tur att Blyger har Korven att gömma sig bakom )

Jag är som sagt på oavsett vilket ställe ni väljer (helst ej MacDonalds dock), uteservering med markis/tak låter optimalt, hoppas på halvdåligt väder så inte så många andra vill sitta ute då! I värsta fall får ni äta inne så får korven och jag stå utanför och vinka.

Lite dålig internettillgång idag, men kollar in här igen i eftermiddag!

• nennesjuttioåtta

åååh vad roligt med BT-träff! Synd att jag inte kan närvara (eller kanske tur, känner mig som ett regnmoln som släpar i backen) och vad kul att få träffa Snaily och korven!

Nancy har börjat med p-piller och, till skillnad mot min gamla katt hos föräldrarna, så åt hon upp leverpastejsbullen med pillret finurligt instoppat inuti utan att
    a) spotta ut direkt
    b) låtsas som att hon åt upp allt och sen spotta ut pillret genom mungipan lite senare
    c) vid nedsmulat piller endast äta mat som inte innehöll pillersubstans och genast gå ut och bli påsatt av grannkatten framför vardagsrumsfönstret (det där sista hittade jag på)

Med viss reservation mot bakslag. tjoho, snart kan hon gå ute lite mera fritt!

• nennesjuttioåtta

Förresten. Välkommen hem till civilisationen, AM!

• Snorkfröken77

Hej igen,

har haft fullt upp på jobbet och hemma, i helgen var vi på en fantastisk rolig fest som tyvärr gav mig värsta bakfyllan på många år igår (hur patetisk känner man sig när man ligger i fosterställning på badrumsgolvet och grinar och det känns som att man ska dör för att man kräkts galla fyra gånger i följd kl 12.00???) så nu är det alkoholfritt som gäller ett tag framöver.

Grattis Muggles!

Nenne - Jag förstår precis vad du menar med Bitterfitta, jag är på väg dit.

Page - Kom tillbaks! Vem ska annars lära mig nyttigheter som ölträd och sånt annat bra om trädgårdsarbete???

Kramar till alla som behöver det!

Har alla gått på semester nu? Jag jobbar för fullt i flera veckor till (det verkar det som att kunderna gör det också)

Svar på tråden Livets stora och små frågor