• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • viktualia

Koko - med tanke på att tvättmaskiner håller i ca 10 år och att ni snart är TVÅBARNSFAMILJ så skulle ju inte jag köpa nån begagnad i alla fall! Vi fick en tvättmaskin på köpet som är helt ok. Torktumlare köpte vi dock en ny - en kondenstumlare från Eletrolux som är riktigt bra!

Prisvärda vitvaror shoppade vi på www.tretti.se

• Ore

Japp, jag har valt tvätt/tork... Jag valde faktiskt bort Miele, de var ok men inte bäst just på tvätt/tork ansågs det i lokala elvaruhandeln... Det blir Husqvarna för oss, Mästertvätt Exklusiv eller Perfektion tror jag den hette som jag valde. Kan rota fram en länk sedan... Cylinda hade också bra kritik, men jag fastnade för Husqvarna i alla fall... Torktumlare gick jag på en väldigt energisnål Husqvarnavariant.

• Oupsie

Telis
    Hur länge ska ni vara i Vegas förresten?

Koko
    20 år! Då får man faktiskt köpa en ny tvättmaskin! Vi köpte en elektrolux för ca 3 år sedan. Vi är nöjda med den. Den enda nackdelen är att vissa program är jäkligt långa, tex vanlig 40-tvätt är nästan 2 timmar långt, men jag kör på "syntet-tvätt" istället för bomull så då tar det 1 och en halv timma istället med en extra centrifugering. På mina föräldrars maskin (de köpte nästan samtidigt men ett annat märke) tar 40-tvätten bara strax över 1 timma.

Ha det bra allihopa!

• _koko_

vickan - Men eller hur!! Åh, jag blir så trött... När det gäller något som är viktigt för honom (läs motordrivna fordon), då kan man inte ens kompromissa, men sånt som jag är den som använder mest (typ kök/tvätt), där får jag motivera mig blå innan jag får igenom något... Nån som vill ta över mina gravidhormoner??

• _koko_

Oupsie - Sov gott!

Ore - Intressant! Som sagt, våra Miele (tvätt och tumlare) har hållit i 20 år utan minsta problem (så vitt vi vet), då är det lätt att tycka att de är bra. Husqvarna har jag inte ens tittat på faktiskt, får göra det! Annars känns Cylinda bra, har hört gott om dem från flera håll.

tretti.se har jag också fått tips om från flera håll.

• viktualia

jopp.. huvudet är inget fel på.. det är magskrället som inte kan jobba...

...alltså var jag tvungen att logga in på Råd&Röns testsammanställning.... så koko - kolla din hotmail så ligger en del av senaste tvättmaskinstestet där!

• viktualia

Och på tretti.se köpte vi alla vitvaror till vårt kök för ett år sedan - inbyggnadsugn, mikro, induktionshäll, kyl/frys, diskmaskin och som sagt torktumlare - billigt och smidigt!

• passionsblomman

Jag tycker det verkar bra attdu har dina gravidhormoner just nu, så du kan köra ångvältsmetoden tills du får din vilja fram.

Klart som tusan ni ska ha en ny maskin! Hejja!
    _koko_ skrev 2009-07-07 11:55:49 följande:
    vickan - Men eller hur!! Åh, jag blir så trött... När det gäller något som är viktigt för honom (läs motordrivna fordon), då kan man inte ens kompromissa, men sånt som jag är den som använder mest (typ kök/tvätt), där får jag motivera mig blå innan jag får igenom något... Nån som vill ta över mina gravidhormoner??
  • Telis

Oupsie, fyra-fem dagar när vi kommer och två dagar innan vi åker hem. Jag ser fram emot "Oupsies Las Vegas Guide".

Vi får väl se om du kommer upp till Stockholm någon gång i sommar då, det är ju fortfarande ett par månader kvar tills vi åker. Annars får det bli post.

• _koko_

Oupsie - Bra argument förresten, tvättiden är ju klart relevant! 60 grader tar ca 1½ timme med vår befintliga maskin, det tycker jag är långt men hanterbart. 40 grader tar ungefär en timme har jag för mig.

Oj, nu måste jag nog börja röra på mig!

Svar på tråden Livets stora och små frågor