• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Telis

Tinga, jag hoppas verkligen att det vänder för er snart!

• Lapinette

Styrkekramar till Tinga!!

Och så instämmer jag (som nästan alltid) med Telis! Korven var världens sötaste och att gå tillbaks till jobbet känns jäkligt trist och onödigt efter en trevlig långlunch.

• fru AM

Vart gick ni och åt på lunchdejten? Själv var jag på naturhistoriska riksmuseet med familjen samt Livias två kusiner och farbror. Livia är galen i dinosaurier, drakar och hajar ... Ingen vanlig liten prinsessa det där

• Ore

Am: Såna är prinsessorna nu för tiden Min kollega nämnde något om en bok om prinsessor som hon hade, där prinsessorna både kunde ha fina klänningar och själva slåss mot drakarna... Måste försöka kolla vad den hette, till mina systerdöttrar.

• Telis

AM, vi var på Lisa på torget.

Livia har väl alltid gått sin egen väg?

• Ore

Visst, sjutton, det var ju det jag glömde kommentera i morses...

Vickan: Ohyggligt tråkigt att du spyr och mår illa så mycket. Kolla med BM på måndag om BS tips, lergigan. Så inte hela semestern blir förstörd... På plussidan, så verkar ju graviditeten vara rejält igång, och allt illamående tyder ju på att bebben börjat växa som den ska och borrat fast sig ordentligt i din livmoder... Klen tröst kanske, men ändå liiiitet. Förhoppningsvis går det över SENAST om några veckor...

• sweetstreet

Å har inte hunnit in på länge och har inte läst ikapp. tittar snabbt förbi nu och ser att Tinga har det tungt. Tyngre än vanligt med maten ochy grabbarna...
    Skickar riktiga bamsekramar till dig gumman!!!!
    Själv har vi inte alls sådana mat ptoblem så jag säger som Vickan det är svårt att förstå när man inte varit där. MEN vår lilla tjje har börjat matprotestera rätt ofta och bara det är jobbigt tycker jag! Så att sedan ta detta gånger typ tusen gör att jag förstår liiiiiite hur du har det trots allt....
    Vårt problem för tillfället är att hon sover så jädrans dåligt! Inatt var det ok dock vilket känns som ett under över alla under. Men annars består nätterna numer av att hon kryper i sömnen, gråter, ibland t o m reser sig upp i spjälsängen. Hon rullar hit och dit. Får liksom inte ro.
    Men allt är i SÖMNEN!!!! Hon är alltså inte vaken. Vi ahr t o m försökt väcka henne ibland för att hon ska komma ur den dröm hon har och på så vis lugna ner sig och somna om. men det är omöjligt.
    Det slutar alltid med att vi tar över henne från sin säng till vår och då fortsätter hon rulla, krypa och snurra så man själv sover ungefär lika uselt som en fisk simmar på landbacken....

men men.... troligen en utvecklingsfas.... Tror jag och de flesta med mig.
    Men det gör en ju inte piggare ändå...

Fast annars är det mysigt med henne! Förutom matvägran, ilskna humörutrbrott (jo för hon har ett jädrans temperament minsann,..... ) och sömnproblem...

Haha, det där med att få en annan typ av föräldraledighet kan jag dock förstå Tinga.
    Jag ahde ju 3 månader, och de flesta jag pratade med (svenskar) sa alltid att oj de första 3 månaderna var kaotiska och jobbiga med lite sömn och så. Men det var sedan efter de första 3 månaderna som det blev sådär supermysigt!!!!! Fast DÅ började ju JAG jobba!!!!!
    Å andra sidan hälsade vi på vänner som fick barn för en månad sedan och hon har 8 veckor mammaledigt!!!!!!! man har ju rätt till 6 veckor enligt lag och sedan tog hon ut sina 2 veckors semester (ofta har man 2 veckors semester här per år!!!)
    Så som sagt, jag var lyckligt lottad med mina 3 månader!
    Och ni där hemma i Sverige har det ju urlyxigt!

Just nu är jag dock lite sur på min chef. IGEN!!!!!
    Men det orkar jag inte ens gå in på nu för jag har inte tid. och detta skulle ta tid för mig att skriva om för jag är så jävla irriterad så börjar jag kommer jag inte kunna sluta spilla skit....

Egentlgien ville jag som sagt bara skicka sympatikramar till dig Tinga.
    Hoppas jag hinner in och läsa ikapp lite mer i tråden senare.
    Men om ngn vill uppdatera snabbt vore det kul! Hur har det t ex gått för EA???????
    Och har ni hört något från FruLLan????

Massor med kramar till er alla så tittar jag in så snart jag kan igen!

• fru AM

ore: den där prinsessboken har vi (men jag kommer inte ihåg titeln: kanske "så gör prinsessor"? Finns några till i samma serie) Det är en sån prinsessa Livia är

Skönt med semester för hela familjen! Börjar känna mig nästan utsövd ... Hektor sover just nu i två pass om 7-8 + 3-4 timmar på natten (en matning). Det är super! Och eftersom han bara bajsar var femte dag så är det inte många blöjbyten heller!

Vickan: jobbigt med illamåendet! hoppas det går över snart!

Tinga: hoppas mateländet har ett snart slut!

• _koko_

Min frånvaro härifrån kanske tolkas som att jag jobbat, men HA! Fan tro't. Nejdå, jag har gömt mig i mitt rum och gråtit en skvätt i ren frustration över min tröga sambo och vill VERKLIGEN ge bort mina gravidhormoner nu.

Tack för en supermysig lunch, så kul att få träffa snaily och Korven (även övriga raringar förstås)! Höll dock på att smälla av fullständigt när vattnet kostade 75kr. Blir förbannad på sånt faktiskt, precis som att jordgubbarna kan kosta 60kr asken på ömalmstorg... Varför? Nog fattade jag att det inte var gratis, men SJUTTIOFEM KRONOR???

sweet - Jobbigt att lilltjejen drömmer och bökar så mycket! Att de börjar krångla med maten runt ettårsdagen är visst rätt vanligt, de har inte tid att äta liksom. Oftast har de ju dock rätt mycket att ta av så det brukar inte vara något man behöver oroa sig för. Hoppas chefen skärper till sig. Kram!

Hade tänkt åka hem nu, men det regnar så frågan är om jag inte väntar en stund...

Svar på tråden Livets stora och små frågor