• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • _koko_

Lappis - Ang C och K är det så även i sverige, min vän har ett e efter C precis som Cevin, och då blir det Sevin. Carl som Telis nämner, har ju hård vokal efter och då uttalas det Karl. Klart som korvspad!

Tinga - Hoppas på mjölkallergi om man får säga så, bättre att ha en anledning som går att åtgärda, ju. Kram och hoppas att det fortsätter att bli bättre så ni kan åka på er semester! Tvätt går ju som sagt att lösa och miljöombyte brukar ju faktiskt göra att det mesta känns lite lättare.

• nennesjuttioåtta

lappis
    jo men så är det väl här med, att vissa vokaler styr hur man uttalar C? Cecilia säger man ju aldrig Kekilia. C framför E blir S. Nog om det, här blir det ingen Kevin ändå. Killnamn är verkligen skitsvårt att komma på något bra!

Vickan
    stackare!

Tinga
    ååh klart ni behöver miljöombyte ett tag! Kram på er alla 4!!!!

Oupsie
    hur länge har ni varit borta?

• Oupsie

Det är jättekul med namn och jag tycker också att det finns fler fina tjejnamn än killnamn. Om man tittar på namn-topplistan verkar det vara en större spridning på flicknamnen faktiskt. Det populäraste tjejnamnet bärs av 16 på 1000 av de som föddes förra året medan den populäraste pojknamnet bärs av 20 per 1000. Det kanske finns fler tjejnamn än killnamn

• Oupsie

Nenne, vi har varit borta i snart tre veckor.

• Lapinette

Jag har ju egentligen ett typiskt C namn som min mamma envisades med skulle skrivas på svenskt sätt dvs med K.

• Ore

På avdelning ego, underkategori betydligt mindre viktigt, så tror jag att vi någon gång framemot midnatt efter långa (men trevliga) förhandlingar har enats om en trappa... Inte nummer ett (maken kom faktiskt med ett avgörande argument när han undrade om det skulle bli så snyggt med vangbräda bara på ena sidan när den gick ut från väggen i L:et där nere...). Så nu har jag (vi) siktat in oss på en trappa som ser ut ungefär såhär. www.atab-trappan.se/data/objects/6/387/P1300271_1280.jpg
    Vitt undertill, ekfärgade steg, vi ska dock ha liggande "ribbor" under handledarna...

• Telis

Hej Oupsie, det låter jättebra med telefonkorten! I Las Vegas är det tänkt att jag ska ligga vid poolen och läsa medan maken spelar ihop (eller bort ) semesterkassan och då kan det vara bra om vi kan hålla kontakten lite. Jag köper dom gärna av dig! Jag tror inte att vi ska behöva några nya telefoner, både makens och min har funkat i USA förut. Hur var det nu, du bodde inte i Stockholm, eller hur? Så du kan inte vara med på någon tråddejt för överlämning?

Ang Las Vegas, maken har varit där förut men inte jag. Jag tar gärna emot lite tips på restauranger, shower och sånt! Cirque de Soleils "O" är redan spikad dock.

• viktualia

Ore - himla snygg trappa!!!

Tack för allt stöd! Just nu försöker jag äta helt vanlig lunch.. få se hur det går. Och så får jag väl sitta och längta till Sthlm om mindre än en timme.. ha det så skoj på lunchdaten!!!!

Busiga Vickan har just kollat jobbmailen. Nästan synd att det inte var nån folkstorm där...

• Oupsie

Telis
    Ja, det kan vara skönt att kunna nå varandra på ett enkelt sätt.

Jag har inte sett "O" faktiskt men jag har sett ett par andra cirque du soleil-shower, Ka och Mystere. Och Le Rêve, ingen cirque du soleil men ungefär samma sak... Det är jättekul att gå på shower i Vegas

Om ni vill se fler shower kan man ofta köpa biljetter till rabatterat pris för kvällens föreställningar på lite olika ställen.

Jag ska sova nu men jag kan skriva ihop lite tips om du vill?. Oupsies guide till Las Vegas

Nä, jag bor inte i Stockholm men ev ska jag upp dit någon gång under sommaren. Annars kan jag ju skicka dem med posten.

• _koko_

Ååååh, är arg som ett bi!!! Vår tvättmaskin (en Miele med 20 år på nacken), har till slut börjat tacka för sig och jag såg fram emot att få köpa ny... Tills sambon skickade ett gäng blocketlänkar nyss... Gissa vem som sköter tvätten i vår familj? Inte fan är det han iaf... Jag har ändå kompromissat och kikar på prisklassen 7-8000kr, dvs inget hutlöst dyrt (och tyvärr inte miele...)!
    Ore - Har ni hunnit till tvätt/tork ännu? Isf, vad har ni valt och varför?

Svar på tråden Livets stora och små frågor