• passionsblomman

I vått och torrt och stiltje och orkan

Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

• Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • Nalle Puh 40
    Hvidbrud skrev 2009-05-19 13:52:34 följande:
    Nu bjuder jag på gräddbular!! Mmmm... Kom och ta innan jag äter upp hela lådan själv (och det går undan kan jag lova!!)!
    *tar en på en gång, mums...*
  • passionsblomman

Nalle: Det där låter tyvärr inte som en vän utan som en som verkar behöva DIG väldigt mycket för något syfte. Det kan vara fråga om vad som helst, från att han vill få bekräftat en massa saker till att han ja inte vet jag. Att han inte mår bra verkar ju rätt uppenbart.

jag har hamnat i en oerhört intensiv relation me d en tjej en gång där jag blev "den första hon berättat en hel massa saker för" och jag kan säga att hennes behov av att testa om jag gick att lita på knäckte den vänskapen. Jag var tvungen att tala om för henne att

"det här går inte, du litar egentligen inte alls på mig, men önskar att du gjorde det och du vill ha en vän för du är så ensam. Men du har redan bestämt att även jag kommer att svika dig, så du skapar en självuppfyllande profetia. Jsag kan inte leva upp till ditt behov av en perfekt människa. All kärlek och även vänskap innebär att man måste lämna ut sitt hjärta och då riskerar man att ibland bli besviken"

Så är det. Ingen kommer alltid att finnas där och alltid säga de rätta sakern aeller alltid förstå en precis.

Vad han än håller på med, så inte beter han sig som en vän. snarare en som vill kunna få säga "vad var det jag sa" till dig.
    Behöver du verkligen en sådan person i ditt liv?
    Om svaret är nej, så får du göra slut! Det händer emellanåt och det är ganska befriaande. alla relationer utvecklas inte sm de borde. Det gäller även vänner.

• Nalle Puh 40
    Hvidbrud skrev 2009-05-19 13:49:11 följande:
    Det är svårt med sånna människor. Som om de har ett svarthål, där kärlekslagret skulle sitta, ju mer man öser i, dessto mer vill de ha... Om egentligen är ju det enda man kan göra att cutta förbindelsen, men man har ju lite ont för dem, så man vill gärna ge allt man har...Eller nått sånt... Om han nu är den typen?
    Ja, men honom får jag nog bryta kontakten, bättre att lägga sin energi på sådant som man blir glad av själv
  • Ankan80

Jag tar två på direkten. Älskar gräddbullar....

Nu bjuder jag på gräddbular!! Mmmm... Kom och ta innan jag äter upp hela lådan själv (och det går undan kan jag lova!!)!
  • passionsblomman

Hvidis: ja man kan verkligen fråga sig vad som skulle vara meningen när det är uppförslut och motgångar...Jag tror inte att det kanske är meningen att en viss sak häner jämt, men däremot har man alltid möjlighet att dra lärdomar och göra andra val framåt .

Ibland tror jag att man har som läxa att lita mer på livet. På att det är meningen att det ska ordna sig och bli bra. Vi är sådana totala kontrollfreaks i den här delen av världen, och vi sätter nästan all vår trygghet i ekonomi dessutom. Ibland känner jag att jag ruskas om till att komma ihåg att det är något annat som är kärnan i livet. Något mycket större.
    Och så är min erfarenhet också att när det verkligen ser som värst och helt omjligt ut, DÅ händer det något så allt lossnar.

"Kaos är granne med Gud" Så har iallafall mitt liv sett ut.

Hur lång tid har du på dig att sälja butiken innan du måste säga upp den?

• Nalle Puh 40
    Hvidbrud skrev 2009-05-19 13:43:58 följande:
    För att jag ska ha en bebis
    Åh, det kunde jag väl räknat ut själv *gnider mig i huvudet*

GRATTIS iaf...
  • passionsblomman

Gräddbullar...är det samma sak som Mums-mums?

• lanovia 08

Kramar tillbaka!
    Ja kanske är det ödet, jag tror också på ödet. Även om det är precis som Hvidis säger svårt att se meningen med saker, speciellt just när det sker.
    Kan ialla fall inte se någon bra mening till allt just nu. Enda bra med avsaknaden av ett plus är ju att det ökar mina chanser att kunna segla i Grekland och att slippa må pytton där (om jag kommer må dligt vill säga. Undra vilket vi väljer, en bebis eller 2 v Grekland...... Inte ett dugg svårt att välja.

Hvidis helt rätt, klaga på. Det ärju det vi är här för lyssna o stötta. Tyvärr har jag inte så mkt klokt att säga nu. Är mest stressad inför att jag inte hinner hänga med här. Ni är aktiva idag.

Kram till alla. Jag får väl försöka läsa ikapp här senare idag eller imorgon.

Ankan80 skrev 2009-05-19 12:28:41 följande:
    Ger en extrakram till lanovia. Snart vänder det skall du se!!!Kanske ödet som spelar dig ett spratt med?Jag brukar tänka så och att det finns en viss väg jag skall gå på. Ibland får man sig en knuff eller ramlar ner i ett hål för att rätt kurs skall upprätthållas...
  • Nalle Puh 40
    passionsblomman skrev 2009-05-19 14:01:07 följande:
    Nalle: Det där låter tyvärr inte som en vän utan som en som verkar behöva DIG väldigt mycket för något syfte. Det kan vara fråga om vad som helst, från att han vill få bekräftat en massa saker till att han ja inte vet jag. Att han inte mår bra verkar ju rätt uppenbart.jag har hamnat i en oerhört intensiv relation me d en tjej en gång där jag blev "den första hon berättat en hel massa saker för" och jag kan säga att hennes behov av att testa om jag gick att lita på knäckte den vänskapen. Jag var tvungen att tala om för henne att "det här går inte, du litar egentligen inte alls på mig, men önskar att du gjorde det och du vill ha en vän för du är så ensam. Men du har redan bestämt att även jag kommer att svika dig, så du skapar en självuppfyllande profetia. Jsag kan inte leva upp till ditt behov av en perfekt människa. All kärlek och även vänskap innebär att man måste lämna ut sitt hjärta och då riskerar man att ibland bli besviken" Så är det. Ingen kommer alltid att finnas där och alltid säga de rätta sakern aeller alltid förstå en precis.Vad han än håller på med, så inte beter han sig som en vän. snarare en som vill kunna få säga "vad var det jag sa" till dig.Behöver du verkligen en sådan person i ditt liv?Om svaret är nej, så får du göra slut! Det händer emellanåt och det är ganska befriaande. alla relationer utvecklas inte sm de borde. Det gäller även vänner.
    Mycket läsvärt, TACK...
  • Ankan80

ja, fast mums mums har ingen kexbotten...typ....

passionsblomman skrev 2009-05-19 14:16:45 följande:
    Gräddbullar...är det samma sak som Mums-mums?
Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan