• passionsblomman

I vått och torrt och stiltje och orkan

Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

• Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • Nalle Puh 40
    andbeyond skrev 2009-05-20 00:01:13 följande:
    Med risk för att låta löjlig - men blir så himla ledsen. Min storasyster J (12 år äldre) ska också gifta sig i sommar. Häromdagen började jag fundera på att ordna möhippa för henne. Så jag kontaktade vår syster S (9 år äldre). Svaret jag fick var: "det är ju redan pågång". Okej tänkte jag, vad bra. Så jag frågade vem som har dragit igång det och vad som är bestämt och så. Visade sig att nästan allt var klart. Jag vet att man inte blir "bjuden" till en möhippa men att min egen syster inte fattade att jag vill vara med och "hippa" vår storasyster känns trist.. Som att jag fortfarande är 10år och inte är rolig att ha med. Hennes kompisar trodde inte att J ville ha med mig eftersom jag är så mkt yngre. Men vi umgås jättemkt och 12 år är inte så mkt länge. Vår mellansyra bor inte i Sverige så jag och J har verkligen kommit varandra nära.. nu har de bestämt att möhippan ska vara på det enda datumet som jag inte kan då jag lovat att hjälpa min bästa vän med en fest hon ska ha den dagen. Men vill inte missa Js möhippa. Blir bara så besviken att S inte tänkte på att jag ville vara involverad också när de drog ihop ett gäng. Nu har jag också kastat lite mot klagomuren. När man är yngst i en familj får man aldrig bli vuxen då? Flupp också. Önskar att jag fick vara 25 i min familjs ögon istället för 10..
    Tycker det spelar någon roll om man är mycket yngre eller äldre, klart man vill vara med på sin systers möhippa. Mycket dålig stil, hoppas ni kan prata om det iaf...

KRAAAAM
  • Nalle Puh 40
    Ninnnis skrev 2009-05-20 07:53:27 följande:
    God morgon!Med tanke på hur min dag började så undrar jag hur den kommer att fortsätta...Morgontrött som jag är brukar jag ladda kaffekokaren på kvällen, så jag bara behöver trycka på knappen på morgonen. Imorse tycket jag dock att kaffet smakade lite svagt och blaskigt, men jag drack mina två koppar ändå. Plötsligt slog det mig att jag inte hade fyllt på med nytt filter och kaffepulver igår, bara vatten! Jag bryggde alltså kaffe med gårdagens kaffesump... Örk!
    Låter som en sak min sambo skulle kunna göra. Han är så trött på morgonen (och jag är jätte pigg) så han laddar oxå kaffebryggaren på kvällen eftersom jag inte dricker kaffe.

Hoppas att du får en god kopp kaffe under dagen iaf...
  • Nalle Puh 40

Usch, vad jag har ont i halsen idag (och usch vad jag gnäller...) Har varit uppe halva natten för det är inte sånt halsont som går över om man tar en Läkerol (som för övrigt innehåller massor av socker fick jag lära mig igår )
    Har ont hela tiden och inte bara när jag sväljer men har köpt receptfri medicin men gör varken till eller från

Ringde en sköterska för jag tror det är halsfluss (tittade i vår läkarbok igår) men hon sa att jag skulle avvakta till fredag.

Sa att jag skulle gifta mig nästa helg och då måste jag vara frisk

• Nalle Puh 40

lanovia 08 skrev 2009-05-20 07:51:11 följande:

Men vänta här nu, detta kanske du skrivit förut men tycker inte din familj att ni skall skaffa barn?? Varför???Nalle, jag har haft både en o två energitjuvar till "vänner". Det enda jag verkligen kan säga är att det inte är värt det för femöre. När man bara är sur o irriterad på en person då kan man lika gärna bryta den vänskapen.Din vän verkar inte vara mkt till vän, ialla fall inte dömt efter det du skriver.Blommis hur har det gått för sonen o hans vänner? Bra att du tar dem på allvar.Nu är våran hund inlämnad för kastrering. Hoppas allt går bra. Vet att det är ett väldigt vanligt ingrepp oftast inte är några probelm, men lite nervös är jag.Sedan är det säkert massor till här som jag skulle kommentera men det är glömt...
    Hoppas att hunden mår bra efter omständigheterna
    *skickar med ett ben*
  • ingenjörsbruden

Nallis: Nu har jag kanske gjort ngt dumt....men jag fräste till på fb på din polares kommentar....kuuuuunde inte låta bli! Skyller på grav.hormoner!
    Kan rek bafucin som är receptfria på Apoteket....lindrar milda infektioner i halsen...är ett måste i vårt hem-apotekt!

Blommis: Åhh vilken bra mamma du är!! Tror inte heller att man ska bortförklara barns "små"problem. Hoppas att killarna kan hitta tillbaks till varandra.

Gulliga lappar.....ja sådana får jag vi allahjärtansdag eller födelesedag....dock inga spontana......

Ninnis: Urk vilket kaffe!! Är osså så morgontrött...farligt!
    Hoppas att koffein-nivån har förbättrats till nu!

Lanovia: Va mysigt o få ha lite tjej-snack på tu man hand även om det blev lite sent.

Andbeyond: Vilken lyx att ha en make med läslig handstil o som gärna skriver! Låter spännande med egenskrivna löften....det hade vi inte vågat oss på!
    Trist att din mellansyster inte ens frågat dig....dålig stil. Även om man TROR att vissa inte vill vara med....så ska man fråga. Dessutom så ju fler man är på en möhippa desto mer kan man dela upp brudens omkostnader.
    Hoppas verkligen att du kan få vara med på möhippan.

• lanovia 08

Ninnis, jo jag vet. Men jag träffade aldrig barnet igår (och har inte gjort på flera månader är så nyfiken på henne nu har jag växt massor) hon nattades innan vi träffades.

Nalle, vad jobbigt med halsen. Har du testat med halstabletter från apoteket? Typ Baffucin, brukar i alla fall hjälpa lite bättre än Läkerol. Halsfluss så här inför bröllop låter inget trevligt.
    *tar emot benet och sparar det tills hon får äta* Hon fick ingen frukost idag stackarn. Ni kan ju tänka er en labbe som inte får mat. Det var ledsna blickar imorse.

andbeyond, vad tråkigt med möhippan. Hoppas verkligen att det löser sig. Fattar inte hur man kan hoppa över en syster när man planerar möhippa.

Blommis hur mår du idag? Hur långt är det kvar tills du vet om det blev något denna gång. Tycker ändå den där teorin med magsjuka var intressant... *stoppar huvudet i sanden innan jag säger något mer*.

Jag har BIM imorgon/fredag. Vore skönt om det kunde bli imorgon så kan jag gå o ta blodprov på fredag. Har inga tecken vare sig för eller emot. Inte mer än att jag känner mig väldigt uppsväld.

• lanovia 08

Ninnis, jo jag vet. Men jag träffade aldrig barnet igår (och har inte gjort på flera månader är så nyfiken på henne nu har jag växt massor) hon nattades innan vi träffades.

Hehehe där blev det fel!!! Skulle inte stå att jag växt massor utan att hon ju har växt massor.

• ingenjörsbruden

lanovia 08 skrev 2009-05-20 08:43:45 följande:

Ninnis, jo jag vet. Men jag träffade aldrig barnet igår (och har inte gjort på flera månader är så nyfiken på henne nu har jag växt massor) hon nattades innan vi träffades.Hehehe där blev det fel!!! Skulle inte stå att jag växt massor utan att hon ju har växt massor.
    Satt o var konfunderad där ett tag....

Oj...hur kunde du motstå de ledsna labbe-blickarna?! Man smälter ju direkt!
  • Ninnnis

Hehe, vilken tur att det var hon som hade växt!

Glömde hålla tummarna för vovven, men de hålls nu!

lanovia 08 skrev 2009-05-20 08:43:45 följande:

Ninnis, jo jag vet. Men jag träffade aldrig barnet igår (och har inte gjort på flera månader är så nyfiken på henne nu har jag växt massor) hon nattades innan vi träffades.Hehehe där blev det fel!!! Skulle inte stå att jag växt massor utan att hon ju har växt massor.
Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan