Inlägg från: ingenjörsbruden |Visa alla inlägg
  • ingenjörsbruden

    I vått och torrt och stiltje och orkan

    Men det finns visst mkt babysaker där som är bra o billigt...
    Kaaaaan ju vara bra att sondera lite terräng där inför framtiden eller hur?!

    Själv är jag irriterad som f-n på maken......
    Han tycker inte jag ska åka upp till Linköping min sista semestervecka o träffa mina tjejkompisar.....han tycker det är en onödig risk att åka så långt....eeehhh med TÅG? Kan väl inte bli säkrare.....möjligtvis försenad.
    O nu har ju Sveriges värsta influensafall rapporterats från Norrköping så då är han ännu mer emot att jag ska resa......

    Har efter grundlig undersökning på smittskyddsinstitutet, WHO, Krisinformationen mm kommit fram till följande.
    Det är ett vanligt influensavirus som ingen troligen har immunitet emot...dvs att det är ett nytt virus.
    O anledningen till att det skrivits så mkt är att om ingen är immun sen innan....så kan ALLA bli smittade/sjuka. O DET kan slå ut samhället med sjukvård, el, vatten, rättsväsendet osv......men viruset i sig ska inte vara någon fara.....dock så kan man få följdproblem med lunginflammation osv.....men om man tillhör riskgrupperna (barn, äldre, gravida, vissa hälsoproblem sen tidigare osv) så får man mer hjälp direkt än vid en vanlig influensa.

    Är jag dum som är irriterad på honom? Förstår hans oro....men ett vanligt virus ska ju inte påverka barnet.....o jag skulle ju inte medvetet vilja utsätta oss två för någon livsfara.
    Har tänkt ringa o prata med BM i morgon o höra vad hon tycker.....Ingen av mina bekanta har ju varit i Sydeuropa nu nyligen......

  • ingenjörsbruden

    Blommis: Andas djupt o lugnt! *Ingis går o hämtar en gummiklubba o bankar i huvudet på herr Blommis så små söta pippifåglar flyger runt hans huvud* Han BORDE verkligen ha lärt sig by now.....
    Nåja....förhoppningsvis så får nästa ägare det stora nöjet att upptäcka pioner, akleja, stjärnflocka, bolltistel, daggkåpa, ölandstok....förresten.....HUR fick han dessa växter till att se ut som ogräs?! Jag är högst förundrad....fast jag själv kämpar med att lära maken namnet på åtminstone lavenden....känns ibland som man tränar ett litet barn....upprepa upprepa....hahahahha.
    *håller tummen för att både banktjänstemannen o mäklaren är på gott humör*

    Kantareller....*mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm...............dreglar tangentbordet fullt....*

    Japp...jag åker till kompisarna...ringde o frågade personalen på spec.mödravården....hon sa att risken var större att smittas i skåne än i östergötland.... Så nästa måndag far jag norrut o kommer tillbaka först på måndagen

    Emelieca: Trist med indianbesök. Men det verkar ju som att din cykel är rätt regelbunden eller?

    Hvidis: Vilken mysig bröllopsdag...trist att sömnen funkade si så där.....ja du det där med restauranger o öppettider.....fattar inget själv heller......vi räknar trettondagen som våran riktiga "bli tillsammans dag"....o de första 5 åren så var det stört omöjligt att hitta en restaurang som var öppen...suck eller?! Nu har det blivit lite bättre....men det finns utrymme för yttelrigare förbättringar!
    Kul att rekrundan på IKEA gick bra o att du snart få BOA!!

    Jaaaaa...träffa mamsen är ju så skönt! Mamma är alltid mamma!

    Pojke eller flicka, spelar kvitta...hahhahahhaha
    Men extra gött att de inte beräknade vikten till mer än det normala...
    Jaaaa i morgon är det 50 dagar kvar för oss...till BF....sen kan det ju bli 14 dagar EXTRA att NJUTA av....hahahhahaah! HADE varit skönt med en exakt dag....men ja....det blir nog bra!

    Idag ska jag gå till banken o lösa ut lite pengar som jag fått tillbaka....har försökt att betala en p-bot 2 gånger men har fått utbetalningskort på summan tillbaka varje gång....känner att nu räcker det att försöka betala den boten!
    Sen ska jag inhandla lite ingredienser för att i morgon baka en amerikanske äppelpaj! *Gottegris det är jag så in i norden....in i norden...in i norden...trallalallala*

    Nu är det lunchdags!

    på er alla!

    Lanovia borde vara tillbaka nu till helgen.... o Ankis booooorde vara tillbaka från Alperna nu i dag eller nåt.....hoppas hon klarade sig ifrån översvämningarna....

  • ingenjörsbruden
    Hvidbrud skrev 2009-07-20 13:51:26 följande:
    Mmmm... äppelkaka... mmmm....Har lusläst danska rekomendationer vid placenta previa och det verkoar som om c-snittet kommer att läggas v.38+0 ´Det blir den 18 Augusti. Så vi får en liten lejoninna istället för en jungfru! Men jag vill ju helst att hon ska ligga i magen så länge som möjligt, så vi får se om vi kan utsätta det liite... utan risker såklart!Nä, nu får jag klaustrofobi! Vill UUUUUTTTTT!!!
    Hmmm... är nog ungefär samma som här i sverige....tror de sätter 2 veckor innan för att inte förlossningen ska gå igång av sig själv....Men lejoninna tycker JAG låter JÄTTEBRA!!

    Blommis: *WIEEEEEEEEEEE* SÅÅÅÅ SPÄNNANDE!! *hoppas hoppas hoppas hoppas hoppas*

    Leksi: Tror nog som blommis att du började testa lite sent....Både jag o Hvidis hade sex (med våra makar hahahahah blidde nästan lite snuskigt där... )på dag 11 o blev gravida.....
    Ullarred o riktigt kul i samma mening....*hmmmm...går o hämtar den kramvänliga tröjan till Leksi....såååååja lilla vännen....såååjaa....tröjan är SÅÅÅÅÅ kramig!*
    Men visst fyndar man!

    Daa: KRAMAR!!! Hahahah ja det är tusan inte långt kvar.....försöker verkligen njuta extra mkt nu....känns liksom att graviditeten nästan har gått för fort fram! Snabbjäst eller snabb klocka!
    Ja den däringa p-boten....har betalat den 2 gånger nu o fått tillbaka kr på utbetalningskort båda gångerna.....orkar inte en tredje gång faktiskt! Men ska nog ta o ringa dem i morgon o kolla en extra gång....vill ju INTE ha betalningsanmärkning eller straffavgift...

    Har gjort en supergod äppelpaj idag....amerikansk äppelpaj a la Leila....nästa gång kommer vi att skippa degen o köra vanlig smulpaj....men att bryna äppelklyftorna i smör, socker, ingefära o kanel var supersupergott!

    Blev skitskraj idag....maken var ute o cyklade.....o mitt i värsta ösregnet så ringer han o säger att allt är bra.....eeehhh blir ju bara mer nervös då......men då stod han o skulade i ett busskjul för då hade det börjat åska med ingen tid mellan blixt o pang....gulp....kan säga att jag var RÄTT nervös innan han kom hem......
    Men inte i närheten av så rädd som du var Blommis när herr blommis jobbarkompis ringde hem till dig när du var höggravid....

    I morgon kommer syrran o döttrarna på frukost o äppelpaj-ätning! De vill kika på våra bebissaker!
    Maken ska golfa med sina föräldrar o bror.....hoppas att det INTE vräker ner på dem....men med makens tur med vädret på sina cykelturer under denna semestern så är det väl bäst att räkna med regn o hoppas på det bästa!
  • ingenjörsbruden

    Lanovia o Ankis: VÄLKOMNA hem!! Vi har tänkte på er!

    Lanovia: Hahahah vilka miner!! Hade gäääärna varit där o sett det!
    Extra semesterdag är inte fel....du har ju gjort en hel del de senaste veckorna.

    Ankis: Några edelweiss med hem? Hoppas att ni haft det skönt o slapp störtregnet som kom i helgen i österrike.

    Daa: Va skönt att maken blev glad för all "uppvaktning" på sin födelsedag!

    Hvidis: Hahahah ja HUR stor kan magen eg bli? Hahahahaha! Vet inte om jag eg vill veta det ännu.....kanske blir alldeles för rädd....
    Fladderbuset har längre vakenperioder nu....märker en aktivitetsökning när den hör pappa prata länge (typ när han pratar i telefon=jag är tyst ) o när vi lyssnar på favviscd med klassisk musik! Men änn så länge lagom mkt buffande! *pepparpeppartaiträ....knackar mig i huvudet*
    Att sysselsätta sig med...ojdå...ja jag hade nog tagit tag i de 3000 fotona från bröllopsresan o fr bröllopet, sortera, ev redigera o skicka på framkallning.
    Annars läsa böcker....det finns ju helt galet mkt böcker som det finns om barn osv.....har fått tipset om en bok.....Hur man överlever sitt första år som mamma.....den vore ju nåt va?!

    O så ska ni ju boa lite nu eller hur?
    Jag har ju tvättat alla bebiskläderna en gång....funderar på att tvätta dem en gång till....finns ju alldeles för mkt brandskyddsmedel i textilier nu för tiden.....

    Syrran är mkt förundrad över hur snäll buset är....hennes busungar höll låda så in i hoppsan....så både jag o maken håller tummarna för att buset inte är i närheten av den aktivitet syrrans ungar har haft/har idag!
    Pajen blev jättegod....såg verkligen ut som farmor Ankas paj! Rätt stolt....fast det kom många fula ord ur min mun under tiden....mkt smör i degen gör ju att den är rätt ohanterbar på sommaren....o degen var helt ok....men inte värd allt det extra bekymret....så nästa gång så gör vi vanlig smuldeg istället!

    Dagens bakprojekt har varit min första jordgubbstårta! Blev jättefin faktisk med skivade jordgubbar med gele, jordgubbsmousse o chokladmousse mellan tårtbottnarna.... Hoppas på att den är god osså!
    Ikväll ska vi åka ut till österlen till min pappa dit även min lillebror o sambo ska komma. Vi ska bjuda på kalkonkött o potatisgratäng från Ingelsta kalkon o sen tårtan till efterrätt...ska ju fira min 30 års dag liiiiite för tidigt (söndag) men ja....det var ju enda dagen som lillbrorsan kunde. Hmpf syrrans födelsedag BORDE ju vara MKT viktigt eller hur?!

    Näää nu måste jag göra mig i ordning inför i kväll!!!



  • ingenjörsbruden

    WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!

    GUUUUUD var roligt, Blommis!!!
    Håller verkligen tummen för att ALLT ska klaffa nu!
    Punch-veranda o kakkelugnar....här kommer vi!

    Öhhh...fotografering Ankis? Har osså missat ngt totalt!
    Men det låter väldigt roligt!

    Middagen blev jättetrevlig...men tur att vi inte var fler....pappa har svårt att hantera samtalsämnen som flyter in i varandra o när mer än 2 pers pratar med varandra....även om vi inte pratade i mun på varandra.
    Men det var roligt att träffa lillbrorsan o hans flickvän...har ju inte träffat dem sen bröllopet...så de fick känna på fladderbusets småhärjningar i magen efter middagen.
    Tårtan var supergod...men va fasen....med hemmagjord chokladmousse o hallonmousse samt skivade jordgubbar ovanpå så KAN det ju inte smaka illa eller hur?!

    Lanovia: Va gulligt av maken att sympati-avhålla sig från alkohol! Jag har inhandlat alkoholfri ¨öl i stället....om berget inte kan komma till Ingis så får Ingis komma till berget....hahhaha!

    Andbeyond: Grattis på namnsdagen!

    Idag ska vi åka in till Malmö o äta på Di Penco...lunchen sist med Ninnis o Hvidis var helt ok....men tomatsås är inte min största favorit....det ska va gräddsås....hehhehehhe. O så är ju semestern snart slut så vi MÅSTE ju äta där igen innan jobben börjar.
    O så ska vi shoppa lite....maken ska shoppa kläder o erbjöd mig att jag kunde ju få kläder i födelsedagspresent...brukar få ngt plagg....men nja....i år så är det ju inte så lätt...hahahhaa!
    I morgon så blir det Ice Age 3 med minsta systerdottern o hennes kompis!

  • ingenjörsbruden

    Lanovia: Carlsbergs alkoholfria är faktiskt helt ok...som en lättöl. Har provat ett rött vin med skruvkork....men njää.....typ svartavinbärssaft utan socker.
    Det finns mousserande som osså är alkoholfritt som jag dock ej har provat.
    Testade ett vitt alkoholfritt i går....som var helt ok....känndes som en avslagen torr cider.....inte riktigt vin men rätt ok än då.
    Har osså kännt mig lite utanför med dricka...men nu har jag nog vant mig....är eg mest "förtrydden" när maken dricker rött vin här hemma. Men sen jag provat Carlsbergs öl så har han varit gullig o köpt hem så att jag osså får ngt gott att dricka!

    Ninnis: Sladda lite gocart för mig är du söt!

    Ankis: Hahahhah ja men det inlägget läste jag...men fattade inte riktigt tydligen! Fattade som att det var ngn möhippa....hahahaha jag har bomull mellan öronen!
    BIM -6 dagar.....alltså 6 dagar till BIM?
    *stoppar huvudet i sanden o visslar*

    Hmmm....booooorde ju vara ung samma cykel som Ninnis cyklar på nu....stopppar huvudet i sanden*

    Blommis: Ojdå...här går det fort!! Hoppas att besiktningarna går bra! Guuuuuu så kuuuuuuuuuul!
    När blir ev inflyttning i sådana fall?

    Daa: Va skönt att att kroppen verkar tillbaka i cykelspåret!

    Vilken dag jag/vi haft!!
    Sen frukost....11 sen stack vi en tur om svärisarna o sen vidare till Malmö....blev Di Penco off course!
    Jag tog färsk pasta med broccoli o ost....maken tog färsk pasta med ragu...köttgryta som var jäkligt god!
    Så klart tiramisu o cappuccino till efterrätt!
    Blodsockervärde inom gränserna!
    Sen blev det svågertorp...biltema, babyland, djuraffären o dormy.
    Köpte en amningskudde/babysitter/sacosäck på babyland (3 saker i ett....o nääää det är inget jäkla kinderägg). Ord pris 695...o nu 295 så jag slog till.....har funderat på den ett tag.
    O så blev det två Laban/Labolina-örngott!

    Sen tog vi rundan om vår bank för då var hon äntligen klar med de sista papperna.....sen åkte vi hem till svärisarna o fixade med bilen....tvättade den utvändigt o dammsög o smörjde in skinnklädseln.......
    Middagen blev 2130 framför tvn....kan varmt rek Ingelsta Kalkons Lasagne (kalkon)....så jäkla god!

    O nu har maken äntligen serverat mig glass!



  • ingenjörsbruden

    Lanovia: Hahahah ja om inte lättöl är tänkbart så är den alkoholfria ölen kanske inte ngt för dig....men det finns ett par olika sorter som jag själv tyckte var för fruktiga....så köp hem o prova!
    Är ju faktiskt bra att ha lite koll även för våra män....de KAN ju bli tvungna att köra någon gång ju...
    Hormonerna är ett åber.....det bästa rådet jag kan ge till män som har nygravida kvinnor....TÅLAMOD!!!! O det FINNS inga logiska förklaringar på humörsväningar osv....så bara håll i hatten!

    Blodsockret är finfint....visst ibland så är där toppar....men de är helt o hållet direkta orsaker på vad jag ätit osv...tex om man äter för ofta så hinner inte blodsockret gå ner emellan utan då fortsätter det uppåt o man kommer lite högt....men så länge blodsockret följer maten logiskt o inte toppar pga en sallad eller så så är allt ok!

    Blommis: 3 september!!! Då ska jag sitta o tänka på er HELA dagen!
    Hahaha ja sortera garderoben....JÄTTEkul....not!
    Men man kan hitta en massa skojiga saker där!
    Naaaaaw vilken tött liten lintott! *smälter*
  • ingenjörsbruden
    andbeyond skrev 2009-07-24 12:37:18 följande:
    Tjing!Tack Ingis Jag börjar bli trött på allt vad bröllop heter nu.. men det kanske är normalt när det är några veckor kvar bara..
    Hahahaha...

    Skojar du! Dagen innan bröllopet så var vi rätt feed up...vi bara längtade till nästa kväll när vi skulle gå till vår bröllopssvit o BARA få vara själva o ALLT skulle vara klart!

    Men hela dagen var ju så klart helt underbar....men det var skönast när den var över o vi var själva.

    Så bara njut av de sista veckorna om ni kan!
  • ingenjörsbruden

    God morgon flickor!

    Lanovia: Glömde din fråga om i vilken vecka du är......BM räknar bara fullgångna veckor...dvs jag är idag i v33+2 men jag säger själv att jag är "i" v34.
    Hänger du med?

    Ja flytt är farligt....man hittar ju så mkt kul!
    Funderar på hur jag/vi ska klara av att packa när vi har ett litet pyre som osså tar tid o energi....får väl börja i god tid....

    Ankis: *stoppar huvudet i sanden o visslar* Näää inte testa för tidigt....*slår på ankis fingrar*

    Åhhh loppis! Det är ju så roligt! Fast jag har ALDRIG köpt ngt! Får väl vänta till nästa år jag osså!

    Andbeyond: Vilka blommor ska du ha i buketten?

    Har en halvfärdig tårta i kylen...ska lägga på hallon o spritsa grädde sen är den färdig för att avnjutas med svärisarna .....de ville komma o kika på våra bebisförberedelser

    Vad ska ni göra idag?

Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan