• Kajsalisan

Vad gör jag nu?? (långt)

Blev så himla besviken på min sambo igår. Vi har nämligen i stället för bröllopspresenter önskat oss bidrag till bröllopsresan. Vi hade planerat att åka lite längre och lyxigare i december för att verkligen fira. Nu "sket" det sig så att vi har fått beräknad nedkomst i mitten av december vilket är jätteroligt och vi är superglada.

Därför tänkte jag att vi kanske ska passa på att ta en vecka i sommar så det känns som en bröllopsresa. Spar vi resan kommer det ta iaf 2år innan vi kommer iväg någonstans, vilket för mig, känns som förlång tid ifrån bröllopet för att riktigt klassas "bröllopsresa".

Min sambo jobbar som lärare och har sommarlov 7 veckor, sen har han tagit timmanställning på systemet, jag ska jobba i sommar men har 13 dagars semester att ta ut. Dvs. enligt mig finns det tid att få ihop en vecka utomlands tillsammans.
    Men NEJ. Min sambo tycker visst att det är det sämsta förslaget någonsin. Han kan möjligtvis tänka sig 2-3 dagar på en herrgård i Sverige. Så, citat: "Jag kan spela golf och du ligga på spa". Va faan! Det betyder att vi inte ens ska umgås. Och få bidrag från närmre 100 pers för att åka så känns heeelt jättedumt. Har tittat på massa fina all inclusive alternativ och långweekends till Nice eller Barcelona allt totalsågas med att "vi har inte tid" och "hur ska vi betala räkningarna?" I och med att båda har jobb, ok jag har inte en heltid men han har ett extra. + semester och själva resan är gratis! Förstår inte hans problem alls.

Känns så himla tråkigt när jag fått "ge upp" (fel ordval kanske) en galen möhippa, klänningen jag ville ha (får inte plats i den på bröllopet) och ingen champange på bröllopet. Så som toppen på verket blir det visst ingen resa heller. Vad ska jag göra??

• Svar på tråden Vad gör jag nu?? (långt)
  • MysanX

Du kan få låna min karl. Han åker gladeligen till Barcelona och shoppar

• Kajsalisan

Tack! Ska ha det som argument! "Följer inte du med så lånar jag en annan karl, Det du!" hihihi..

MysanX skrev 2009-05-22 22:03:56 följande:
    Du kan få låna min karl. Han åker gladeligen till Barcelona och shoppar
  • Kajsalisan

Nej jag förstår inte alls argumentet att vi inte har råd med räkningarna om man åker i sommar! Är ju ni vi har råd. 2,5 jobb och gratis resa + en vecka där man (om man åker all inclusive) inte behöver betala något. Vilket vi fått göra om vi stannat hemma!

Känns som den manliga envisheten har slagit rot i hans lilla skalle.

• Det stora Blå

Reste 2 gånger utomlands under min första graviditet, för att få vila och för att få lite sol-vitaminer.
    Efter förlossningen döjde det 1,5 år innan vi kom utomlands igen.
    Var mycket TYDLIG när du pratar med din sambo så ska du se att det ordnar sig.

• jönsson

Det är inte så att han tänkt överraska dig med en resa!
    För enligt mig tycker jag han verkar lite väl tjurig för att
    åka på en resa som "REDAN ÄR betald"... Han kanske vet något som inte du vet! HIHI

• mittid

Hej!
    Tänkte tipsa om en lyxkryssning i norden där ni får tid att umgås. www.rccl.no Inte hutlöst dyrt och men kan resa 4-5 dygn,
    kan det va nått.... ? Det finns visst nått erbjudande där man får en hotellnatt på köpet vid hemkomst/köpenhamn eller avgångsdagen?
    Stå på dig o Lycka till!!

• mittid

P.S. All mat inkluderat på kryssningarna, men om det blir aktuellt så lägg till 500 kr på priset så att ni har avbeställningsskydd och drixen betald.
    /Mandelskorpa

• lillamånblomma

Jag tycker också att du ska förklara för honom hur mycket det betyder för dig. och det är ju en skillnad om man åker till bröllopsresa som nugift par eller som föräldrar med barn. MEN om han värgrar inser och fortsätter spärra sig mot förslaget då är det kanske verkligen någonting han vet men inte du t.ex att ni får resan som present från föräldrarna eller han köper den till dig som morgongåva.

• Kajsalisan

Kan meddela att han, efter att jag låtit honom funderat på saken ett par veckor bokat två veckor i Grekland på ett jättemysigt hotell i slutet av augusti!! Helt på egen hand, och har dessutom lovat att planera var bröllopsnatten skall vara.

Vet ju varför jag valt honom.. Han fattar oftast rätt beslut till slut!

• jönsson

HIHI det var ju det jag sa!!!

Grattis!! Nu blir ni nygifta,
    föräldrar och beresta samma år...
    Hoppas ni får en KANON semester och
    lycka till med bebben i magen!!!

• passionsblomman

Gu´vad glad jag blir för din skull!

Njuuut! Nästa resa, då undrar ni hrur mkt solskyddscreme som egentligen är lagom på en liten parvel och hoppas h*n inte ska bli dålig i magen av de lokala bacillerna etc etc...

• Sonja68

Åh så roligt att höra!! Grattis och kram!

• Kajsalisan

Japp vi ska njuuuuta! Skrattade gott åt månadsbrevet om att få till beachkroppen på en månad.. för mej är det kört denna sommaren. Känns riktigt gott att magen får puta ut över bikinin utan att känna skuld för eventuella pizzor och godispåsar som slunkit ner..

Passionsblomman.. funderar faktiskt redan på vad som kan vara lämpligt?! HAHAHAHA..

TAck alla för ert stöd!

• passionsblomman
    Kajsalisan skrev 2009-06-11 20:59:41 följande:
    Japp vi ska njuuuuta! Skrattade gott åt månadsbrevet om att få till beachkroppen på en månad.. för mej är det kört denna sommaren. Känns riktigt gott att magen får puta ut över bikinin utan att känna skuld för eventuella pizzor och godispåsar som slunkit ner..Passionsblomman.. funderar faktiskt redan på vad som kan vara lämpligt?! HAHAHAHA.. TAck alla för ert stöd!
  • mittid

Grattis! Kom ihåg att passa på att njuta av din vackra mage : )

Svar på tråden Vad gör jag nu?? (långt)