byta förnamn?!
Det här blir tyvärr lite långt...
Jag har aldrig riktigt gillat mitt förnamn Pernilla, det har varit så sen jag var liten.
Nu det senaste året har jag funderat seriöst på att byta förnamn och vägt för- och nackdelar på olika alternativ till namn.
Jag vill ha ett namn som är kort, enkelt, lite mer internationellt (skulle vilja flytta utomlands någon gång) och fint (såklart).
Hade Elin, Stella och Ella som förslag.
Kom till slut fram till Ella.
Enda grejen var att min kusins dotter heter det så jag kollade med min kusin om det var oki om jag tog det namnet och det var det.
Nu har jag skickat in papprena (för en vecka sen) och har helt plötsligt fått "kalla fötter"/panik.
Ett par stycken har kallat mig för Ella ett par gånger och min blivande man när han pratar om mig med någon.
Det känns jättekonstigt. Känns som att de pratar om någon annan.
Det är ju kanske inte så konstigt eftersom det gått så kort tid.
Men tänk om det aldrig kommer att kännas som "jag"?!
När jag berättade för mina föräldrar (som inte vill att jag ska byta) så tyckte dom att det var ett dumt namn då det redan finns i släkten.
Ska jag skita i att byta helt?!
Borde jag ta ett namn som mina föräldrar gillar lite bättre?!
Anledningen till min panik är att vi ska beställa ringar NU. Både förlovningsringar och vigselringar.
Jag vill ju skriva "rätt" namn i ringarna.
Hur ska jag göra med ringarna och gravyren.
Tänk om Ella aldrig känns bra och jag ändrar mig.
Är det någon som kan komma med något bra tips om hur jag ska göra?!
Jag själv har ältat detta fram och tillbaka så länge att jag varken vet ut eller in längre...