Jag kan bara instämma. Man vet ju inte riktigt vad orsaken är i TS fall, det verkade ju vara något svävande orsak...kanske något de inte kan/vill/har möjlighet att förklara helt.
Dock råkade jag ut för liknande - en person som jag klassat som en nära vän som jag kännt länge och väl, sade redan innan inbjudningarna kom ut, vid första tillfället då jag nämnde glatt att vi ska gifta oss i sommar, så boka gärna upp det och det datumet.... Då säger hon med en gång; ja, det är ju mitt i vår semester så vi får se om vi kan...
:( Snacka om att jag både blev snopen, ledsen och förvånad... Då hon även hade sagt litet andra "märkliga" saker månaderna innan kändes det som att hon "drev bort" och jag ringde och pratade med henne så gjorde hon klart att detta helt enkelt inte var något hon prioriterade och att vår vänskap inte var värd så mycket. Jag blev väldigt förvånad över hur hon uttryckte sig och vad hon sade, nästan så jag trodde att det var något jag sagt innan som irriterat henne eller liknande. Men när jag frågade rätt ut om hon redan då (7 månader innan bröllopet) hade bestämt sig för att de inte skulle komma sade hon slutligen att ja, det är ju lika bra att jag är ärlig och säger det nu.
Därefter följde ett avbrott i vår kontakt tills hon visserligen gjorde något (i mina ögon halvhjärtat) försök till att återuppta vid nåt tillfälle genom att låtsas som om ingenting hade hänt. Sen reagerade fler andra vänner i samma gäng, som jag misstänker även pratade med henne, de cvar också frågande till allt hon hade sagt och hur hon sade det - så i slutändan ringde hon sista o s a-dag och anmälde att de skulle komma.
Suck.
Känns väldigt konstigt att hon nu kommer att vara där, det är ju litet stelt efter alla vändor - men man kan inte hänga upp sig på en person - det är ert bröllop! Låt det inte påverka! Det ska iaf jag försöka....