JULI - 2010 del2
Nu var det dags för en ny tråd!
Här samlas alla vi Juli-brudar och kan ge råd och tips inför nästa års fantastiska bröllop som väntar oss.
Våran gamla tråd
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3309246.html
Nu var det dags för en ny tråd!
Här samlas alla vi Juli-brudar och kan ge råd och tips inför nästa års fantastiska bröllop som väntar oss.
Våran gamla tråd
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3309246.html
Kullaberg! Ska du gifta dig på kullaberg eller? Vi med... Vilka lokaler velar du mellan? Nyfiken...
Godmorgon tjejer!
Vi tänker göra egna inbjudningskort, har pysslat och fått ihop det till hur vi vill ha det nu, så nästa vecka ska vi börja inhandla material, sen sätter vi igång och pysslar. Vi ska göra ganska mycket så lika bra att börja nu så man kan ta lite i taget Vi kommer nog skicka ut dom i februari/mars, så folk hinner planera till semester och så.
Idajohanna82, vi förlovade oss på Kullaberg, därav nicket
Men ja, vi funderar på att ha festen där också. Vi ska iaf gifta oss i Brunnby kyrka. Lokaler vi har tittat på är Brunnbygård, Hotell Kullaberg, Rusthållagården och Turisthotellet.
När gifter ni er och vilka lokaler är ni inne på? Kul med en till från trakten (eller är du kanske någon annanstans ifrån men ska gifta er där?)
Fler från skåne ser jag =)
Vi hade tänkt att göra våra oxå. Min syster är väldigt dujktig Men när vi gjorde dom till dopet så tog det så lång tid. Vi har små barn 5 mån och 7 mån...så det tog för lång tid. Så jag tror jag ska köpa färdiga. Är ju dubbelt så många denna gången. Vi ska nog oxå slänga ut våra i feb/mars.
Jag/vi ska oxå göra egna...har börjat klura och klippa och vika för att se hur vi ska ha det...sååå svårt, någon som har något tips
Tänkte försöka göra dem i sommar då jag är lärare och har sommarlov...skönt att ha dem färdiga + att då kan man göra någon idag och någon i morgon osv..
Nej det är verkligen inte lätt att veta hur man ska göra. Det finns ju tusen möjligheter också
Jag tittade runt lite på calligraphen och andra ställen där man kan beställa kort från för att hitta inspiration.
Just nu är vi inne på fyrkantiga kort och limma band på dessa. Korten är grönt, ovan på det limmar vi ett vitt lite mindre kort, som vi trycker inbjudan på och ovan på allt limmar vi sen ett brett ljuslila band och ett smalt grönt band i samma nyans som bakgrundskortet. Svårt att förklara.. men typ
Är också lite inne på att beställa våra namn som stämpel och embossa detta på inbjudan. Men mycket pyssel blir det då...
Så precis som du skriver källerud, så får det bli lite nu och lite nästa dag osv..
juli100724, varifrån Skåne är du då?
Absolute ska jag lägga upp bild om vi provar, lutar verkligen åt det... tyvärr har jag ingen ring i vanligt guld annars hade man kunnat sätta den på handen oxå och kolla hur det ser ut.
Jag är från pite, men flyttade till kärleken i hbg, och bor nu i ekeby, ute på lannet.
Följdaktligen har jag svårt att veta var guldkornen finns, fina (inte alltför dyra ) lokaler, fina ställen att ha utomhusvigsel på, bra florister, frisörer, osv osv osv.
Tips mottages tacksamt.