• Svar på tråden JULI - 2010 del2
  • Mrs Opp

Jag vill också vara med!

Nu börjar det röra på sig lite i planeringen för oss också. Sambon kom hem från USA med tre bröllopstidningar och en bröllopsbok så det verkar som han blivit lite mer intresserad att ta tag i saker. Ser fram emot att få ta riktiga beslut snart!

Juli 2010

Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli

• Diz

Vi hade egentligen tänkt ha bröllopet 4/9 (dagen innan vår 7årsdag), men så insåg vi att det blir svårt för min familj (bor i norrland) att komma ner då, med skola och allt. Nu lutar det åt skiftet juli/augusti, så jag hänger nog här med er lite.

• periwinkle

Jag var på väg att beklaga mig här, men efter att ha läst om alvöronen i Rut&Knut-tråden är jag redan på bättre humör.

Jag tänker beskriva problematiken ändå, för det är skönt att ha någonstans att ventilera, särskilt som vi håller allt hemligt för vänner och bekanta ett tag till.

Vi har tittat på en kyrka inte alltför långt ifrån där vid bor. Den är liten (men tillräckligt stor för att rymma våra gäster), ljus och har vackra, medeltida målningar. Jag visste att det antagligen inte gick att boka kyrkan redan nu, för att de har en sådan praxis. För säkerhets skull kontaktade jag dem i alla fall för att fråga när det går att boka och fick då veta att kyrktaket ska tjäras om nästa sommar. Antagligen behövs byggställningar, och de vet inte när eftersom det beror på vädret. Känns lagom kul. Kyrkan skulle verkligen vara perfekt, men det känns kanske inte så festligt med stora byggställningar utanför? :-S

Så nu funderar vi på alternativ. Det finns en annan kyrka på lagom avstånd som jag har hört gott om. Själv har jag inte varit inne där (än ), men att döma av en snabb googling är insidan ljus och enkel. Det skulle väl funka, men är ju inte riktigt i klass med de medeltida målningarna, som är jättevackra. Dessutom tror jag att den här kyrkan är betydligt större, och jag vill inte gifta mig i en halvtom kyrka.

Oj, vad långt det blev. Dags att lära mig att uttrycka mig kortfattat kanske, så inte inbjudningarna blir små noveller.

• källerudd

Ja vi lär ju bli ensamma om vårt datum..men nu sa sambon härom dagen att det kanske är dumt att gifta sig mitt i veckan...folk kasnke inte vill ta ledigt...och då kanske inte kan komma :S

va tror ni bättre på en lördag än en onsdag. Själv känner jag att onsdagen vore helt rätt för vår del, men vill ju samtidigt att folk skall komma?!

Hur hade ni gjort???

• periwinkle
    källerudd skrev 2009-06-12 14:36:56 följande:
    Ja vi lär ju bli ensamma om vårt datum..men nu sa sambon härom dagen att det kanske är dumt att gifta sig mitt i veckan...folk kasnke inte vill ta ledigt...och då kanske inte kan komma :Sva tror ni bättre på en lördag än en onsdag. Själv känner jag att onsdagen vore helt rätt för vår del, men vill ju samtidigt att folk skall komma?!Hur hade ni gjort???
    Jag förstår verkligen dilemmat. För oss var datumet jätteviktigt, och det var en stor lättnad när det visade sig vara en lördag.

De stora frågorna är väl hur viktigt datumet är och hur långt gästerna har att åka, tänker jag mig. Samtidigt som en dag mitt i veckan kan vara lite knepigt lär det ju vara mitt i semestern för många, så problemet kanske inte är så stort ändå?
  • Fenixx

är ju inte alltid folk är lediga fast det är helg heller. vi har både släkt och vänner som jobbar inom vården. så det är ju aldrig nån garanti. så är just den dagen så speciell för er så kör på det. men samtidigt får ni kanske räkna med att alla inte kan komma.
    hade jag varit bjuden på ett bröllop mitt i veckan, så hade jag försökt få semester om jag hade jobbat.

• Gotlandstös

Hur långt har vi kommit i planeringen.... Hm..
    Sambon ringde förra veckan o skulle boka kyrkan- Prästen tyckte, om man hörde mellan raderna, att han inte var riktigt klok som ringde så tidigt. Dom hade ingen bokningsbok för nästa år o bad att vi skulle återkomma i September!
    Annars så har vi spånat på lite mat o vilka folk som ska bjudas.

Har lite dilemma om det här med brudklänning. Vi har ju inga sånna butiker här på ön, så det blir till att åka till fastlandet. Hur bestämmer man sig? Jag kanske hittar nåt snyggt o underbart i affären men inte vill köpa just då för det finns troligen nån ännu finare o snyggare på nätet.....

• Fenixx

kolla in detta "fina vädret"

jag som redan innan fasar för hur vädret ska bli.

• Gotlandstös
    Fenixx skrev 2009-06-12 17:23:37 följande:
    kolla in detta "fina vädret" www.youtube.com/watchjag som redan innan fasar för hur vädret ska bli.
    Hoppas man slipper sånt väder!
  • sajberpillan

hej
    Vi har planerat bröllop i flera år nu men dte har komit 2 barn emellan, men nu är datumet klart . Den 31a juli smäller det. Hoppas jag kan hoppa in här i tråden?

Svar på tråden JULI - 2010 del2