JULI - 2010 del2
Nu var det dags för en ny tråd!
Här samlas alla vi Juli-brudar och kan ge råd och tips inför nästa års fantastiska bröllop som väntar oss.
Våran gamla tråd
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3309246.html
Nu var det dags för en ny tråd!
Här samlas alla vi Juli-brudar och kan ge råd och tips inför nästa års fantastiska bröllop som väntar oss.
Våran gamla tråd
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3309246.html
Hej! Hur går det för alla juli brudar?? =) Vi har i al fall bokat lokal nu.. Känns bra, och vi berätta för svärisarna i fredags =) Så nu vet föräldrarna på båda sidor.. Annars är allt väldigt lugnt, för lugnt enligt min mening.. Vill ju att alla ska hända du!!! Tålamod har aldrig varit min starka sida =) Kram till er alla!
Datum klart
Lokal klart (mamma o pappas sommarstuga)
Vigselplats klart (vid vattnet, mamma i pappas stuga)
Transportmedel klart (båt, vattenskoter om m2b får bestämma)
Del av mat bestämt
Fast det kan ändras många gånger på vägen, allt är på diskussions stadie än så länge :P
Det jag helst av allt vill bestämma nu är färgtema..vill börja fixa med inbjudningar :)
har berättat för mina och min m2b föräldrar, för resten är det en hemlighet. Dock kommer min svärmor att hållas utanför resten av planeringen då hon inte vet hur man gör när man håller en hemlighet...så sur på henne arg :S I en dag höll hon tyst, trots att det va det enda vi bad om. Vuxna människa. grrrr
oj va ju inte meningen att detta skulle bli ett negativt inlägg...men har ju ingen att avreagera mig på, kan ju inte säga till någon att jag är arg på svärmor utan att förklara varför..
Ha en bra kväll
planera lugnt =)
nä håller med om att man vill att det ska hända saker NU...
oj, oj... här ligger man efter! Vad långt många kommit i fixandet o planerandet. Måste nog trappa upp bröllopsförberedelserna till nästa nivå. Men vad ska man börja med? =)
Clea>> kolla upp kyrka och festlokal är bra! även fotograf då dem ofta blir uppbokade tidigt.
sen se över med tärna, bestman, toastmaster/madame, såna uppdrag.
att välja färgtema kan hjälpa en i djungeln också med allt fint som finns.
Hellou tjejer!
Tänkte slinka in i tråden då vi oxå har bestämt o gifta oss juli 2010... :)
Inte bokat nåt ännu men bestämt, hehe!
Kul o följas åt o dela meningar
/Mia
Välkommen Mama Mia!
Kul att vi är så många och det är verkligen roligt att läsa hur vi ligger till i planeringen samt få tips och idéer av varandra!
Jag tänkte höra med er, är det någon som har börjat fundera på bröllopstårta ännu? Jag känner att mina tankar bara snurrar och jag är helt ostrukturerad. Haha.. Ena sekunden tänker jag på mitt hår, nästa på färgtema och sen tänker jag på tårta... Det går åt mycket tankeverksamhet åt detta just nu.. Någon annan som känner igen sig? Håller helt med om det där med tålamod! Jag vill också att det ska hända NU! Fast om man planerar allt i så här god tid, finns det risk för att man inte "har nåt att göra" efter årsskiftet? Eller nej, det är nog ingen risk va? hihi...
Tack så mycket :)
Sj är jag ursprungen från Småland, flyttade hit med sambon min för ca 2 år sen(som är uppväx här).
Känns lite tråkigt att allt som finns här uppe och som är någorlunda hyfsat så måste man ha deras mat.
Kollade lite bygdegårdar men dom är oftas för små, v ska va 70 pers + att man vill ha dansgolv me.
Såna problem hade jag inte haft om jag bodde kvar i Småland.
För de blir lite svårt att ha bröllopet i Småland när man vill
kunna va me och planera.
usch.jaja
man får göra de bästa av de.